Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 16:59
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik ben momenteel bezig aan vakantiejob op mijn universiteit. Mijn jobomschrijving is ' hulp bij materiele voorzieningen'. Een mooie term om schoonmaken te zeggen. Maar ik heb er niets op tegen. We moeten bureau's van prof's en labo's schoonmaken. Maar vandaag besloot mijn verantwoordelijke dat ik maar in de kelder moest gaan poetsen.
In de kelder worden muizen,kikkers,enz gekweekt voor onderzoeken. Eerst had ik er niets op tegen maar na een tijdje hield ik het niet meer uit van de stank,mufheid en benauwdheid in de kelder. Gelukkig zat mijn dag erop.
Zou ik deze opdracht kunnen weigeren bij mijn verantwoordelijke?
Oud 23-07-2007, 17:31
Stefanie
Stefanie is offline
Ja, want je bent toch niet verplicht om een vakantiebaantje te nemen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:43
LB06
LB06 is offline
Tuurlijk, maar ze zijn ook niet verplicht om jou ander werk te verschaffen. M.a.w. dan zit je mogelijkerwijs zonder werk.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:45
T_ID
T_ID is offline
Dan doe je de ramen open of stopt en meldt terug dat het onmogelijk is er te werken, en wat je werkgever daar voor oplossing voor wil zoeken. Tref je er een die daar totaal geen begrip voor heeft dan zou ik gewoon mijn contract verscheuren.

Afgelopen baan wilden de onderbaas dat ik ging rijden met aanhangers die overladen waren en waar ik in de eerste plaats het vereiste rijbewijs E voor miste, dit omdat de enige aanwezige verder, hijzelf dus, zijn rijbewijs was verloren wegens rijden met alcohol (wat hem überhaupt al tot een lul van het zuiverste water maakt, maar goed). Ik weigerde ze het gewoon botweg, en uiteindelijk legden zowel hij als de eigenaar die hij belde zich daarbij neer.
Reageren

Regels voor berichten