Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 18:57
Knots
Knots is offline
Ik ben op zoek naar een nieuwe fotocamera. Eisen:
- minimaal 6x optische zoom
- compact formaat
- goed belichting kunnen instellen (liefst handmatig)
- duidelijk scherm (scherm van huidige Kodak C330 is pixelig )
- gebruikt liefst een SD kaart
- maximale bedrag ongeveer 200-250 euro
Ik wil er een beetje mee kunnen experimenteren.

Nu heb ik via Bol de Panasonic Lumix DMC-LZ6 gevonden. Waar verder helaas niet zo veel info over te vinden is op internet.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...49&Section=SCE
http://www.letsgodigital.org/nl/came...1487/show.html

Of een Panasonic Lumix TZ1.
http://www.letsgodigital.org/nl/came...1200/show.html

Nu vraag ik: Welke zou beter zijn? Of zijn er nog andere goede tips/merken? Of ervaringen?

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2007, 19:39
]{ing
]{ing is offline
Leuk ja zo'n Kodak.. vriendin heeft er ook een; in alle opzichten traag, slechte zoeker en scherm.. en dan heb ik het nog niet over de beeldkwaliteit. Tijd voor een nieuwe

Ik denk dat die TX1 dan beter is, omdat die al relatief veel last heeft van beeldruis en de TZ nog meer pixels op een 1/2.5'' sensor propt. Nu is 1/2.5'' zeker niet ongebruikelijk bij cams in dit formaat en in deze prijsklasse maar juist de Matsushita CCD sensor gebruikt in beide toestellen is erg gevoelig voor ruis. Verder blinken ze niet echt uit, Panasonic cams in het algemeen.. als je hier kijkt zie je dat ik niet de enige ben die Canon boven andere merken verkiest. Kijk bijvoorbeeld eens naar Canon PowerShot A710 IS of Canon Ixus 800 of 850IS, alle drie uitgerust met een erg goede autofocus en veel instelmogelijkheden voor compacte toestellen. Respectievelijk ~220, 250 en 280 euro.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 09:18
Chimera
Chimera is offline
Als je een goeie camera van tussen den 200 en de 300 wil, zou ik ook absoluut voor een Canon compact gaan. Die hebben een erg goeie prijs/kwaliteit verhouding. Check eens dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/

Je kunt daar ook op features zoeken, dus bepaalde cameras van onder de 300 dollar met 6MP. Staar je trouwens niet te blind op het aantal megapixels, dat zegt bijzonder weinig over de kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 13:08
Knots
Knots is offline
Canon PowerShot A710 IS lijkt me een goede camera, waarschijnlijk wel beter dan die Panasonic. Ik zit alleen nog een beetje met de prijs.
Die andere Canons zijn wel wat goedkoper, maar ik wil toch wel graag een camera met wat meer zoom. Heb nu 3x en vind het in té veel gevallen te weinig (misschien ligt dat aan mijn manier van foto's maken, maar oké ).

Toch nog even aan het zoeken geweest naar een goedkopere optie en kwam bij een Kodak Easyshare Z650.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...4&Section=home
Nadelen: geen beeldstabilisator en minder compact
Verder weet ik weinig over de kwaliteit van Kodak.

Kortom: ik ben er nog niet uit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 11:58
]{ing
]{ing is offline
Geen Kodak kopen.. blijf bij Canon . Zoek alleen een ander toestel (dan met meer zoom) uit.. misschien wat duurder maar is het zeker waard.

S3 IS en S5 IS hebben flinke zoom lens en image stabilizer.. wel handig als je geen statief gebruikt maar toch bij 10x zoom nog scherpe foto's wilt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 16:34
Anaïs
Anaïs is offline
Ik stel mijn vraagje ook maar in dit topic... 'k Ken echt niets van fototoestellen, momenteel hebben we er zo eentje van 4 jaar geleden uit de Aldi, stilaan zijn beste tijd gehad dus.

'k Zie dat je bij Canon twee reeksen hebt bij compact: powershot en ixus. Voor een gebruiker zoals ik: vakantiekiekjes, feestjes, leuke momenten, enz... Wat zouden jullie dan aanraden?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:11
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 17-07-2007 @ 17:34 :
Ik stel mijn vraagje ook maar in dit topic... 'k Ken echt niets van fototoestellen, momenteel hebben we er zo eentje van 4 jaar geleden uit de Aldi, stilaan zijn beste tijd gehad dus.

'k Zie dat je bij Canon twee reeksen hebt bij compact: powershot en ixus. Voor een gebruiker zoals ik: vakantiekiekjes, feestjes, leuke momenten, enz... Wat zouden jullie dan aanraden?
Gewoon een powershot dan. Al is die ook al aardig luxe voor een 'huis-tuin-en-keuken' camera maargoed.. Goed te betalen en n prima camera die makkelijk is in het gebruik.
Oud 17-07-2007, 19:27
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 17-07-2007 @ 17:34 :

De ixus; minder bruikbaar voor zoom, gebruikt accu's ipv batterijen.. Maar is compacter en minder functie rijk. Echt een point and shoot. Ik zou die liever nemen. Goede modellen dan wel.. Ixus 60 was niet zo.. nieuwe Ixus 75 of Ixus modellen 800-1000 etc met image stabilizer zijn heel goed. Wel zijn ze vaak net ietsje duurder dan de Powershot cams.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 12:48
Balance
Balance is offline
Ik heb een Ixus 60 gehad en nu een powershot A710 IS.
Ik raad absoluut de laatste aan. Betere zoom, mooiere foto's, meer mogelijkheden. Je moet het alleen geen bezwaar vinden dat ie net een slag groter is. Maar goed, hoe vaak heb jij nou je fototoestel in je zak? Ik nooit in elk geval..
Reageren

Regels voor berichten