Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 16:50
Tripp
Tripp is offline
Ik heb gister mijn rijbewijs gehaald. (EINDELIJK!!!!) Ik ben er echt super blij mee! Zekerr wel.

Wat ik me wel afvroeg is, als mensen mijn leeftijd schatten dan schatten ze me vaak maar een jaar of 14, hoogstens 16. (het is erg, weet het) Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik niet zo lang ben. Maar ik ben echt 20! Mijn broer loopt nou steeds te zeggen dat ik een grote kans heb om te worden aangehouden door de politie als ik ga rijden, en ook mijn ouders zeggen dat de kans wat groter is omdat ik gewoon nogal jong overkom.

Maar is dat echt zo? Ze zullen me toch ook niet iedere keer aanhouden als ik ze (politie) tegen kom???

Tripp,
Advertentie
Oud 18-07-2007, 16:54
Verwijderd
De kans zal idd groter zijn, maar ze zullen je echt niet tien keer per dag aan gaan houden (zo vaak controleren ze niet eens).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:57
Verwijderd
Wat Leonoor zegt, enne, als ze je aanhouden zie ik het probleem niet, je hebt een rijbewijs bij dan neem ik aan.. Het is vervelend, maar ach, soms maar goed dat ze controleren denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tripp schreef op 18-07-2007 @ 17:50 :
Ik
Maar is dat echt zo? Ze zullen me toch ook niet iedere keer aanhouden als ik ze (politie) tegen kom???

Tripp,
Als je pech hebt wel, de politie moet anno 2007 zoveel mogelijk doelstellingen (targets) halen.

Een troost, ik ga binnenkort ook (opnieuw) lessen, ziet de politie mij opeens in een lesauto rijden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:07
MTpower
MTpower is offline
Heb m'n rijbewijs nu ongeveer een maand en ben al 2 keer aan de kant gezet

Goedenavond, verkeerscontrole.

Verkeerscontrole m'n arse, 2 keer aan de kant gezet en ook 2 keer de enige die ze van de weg hebben geplukt

Erg vervelend als je afspraken hebt
Oud 18-07-2007, 17:17
Poepkind
Poepkind is offline
ach mn paps is ook een keer aan de kant gezet, maar was wel echt een algemene verkeerscontrole. Alleen die komen maar heel weinig voor
Oud 18-07-2007, 17:22
Verwijderd
Ik weet niet of ze echt op je uiterlijk letten, volgens mij gaat het in eerste instantie toch echt om je rijgedrag. Als dat gewoon prima is, dan werpen ze echt geen blik in de auto om te zien wie er rijdt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 18:27
Ivo
Ivo is offline
Toen ik net m'n rijbewijs had kon ik ook nog met gemak doorgaan voor een 15 of 16 jarige. Zeker van enige afstand. Toch ben ik nog nooit staande gehouden, behalve dan bij alcoholcontroles waar gewoon iedereen moest stoppen. Ook daar vroegen ze niet naar m'n papieren, maar alleen maar om even te blazen.

En wat dan nog als ze je aanhouden? Je doet toch niks verkeerd? Gewoon zorgen dat je je rijbewijs bij je hebt en je mag met een minuutje ofzo weer verder rijden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 18:35
Tripp
Tripp is offline
Het is inderdaad niet erg als ze me aanhouden, ik heb dan tenslotte wel allen in orde. Dus ik heb nou ook niet iets te vrezen van ze. Ik vroeg het me gewoon af...
Oud 18-07-2007, 18:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik heb in oktober 3 jaar me rijbewijs en ben nog nooit aangehouden dus het zal wel meevallen denk ik zo.
Oud 18-07-2007, 19:14
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben ook klein en lijk ook erg jong. Maar ik ben nog nooit aangehouden. Denk dat ze echt wel snappen dat een jong meisje een rijbewijs heeft en niet zomaar in de auto stapt.

Ik ben iig nog nooit aangehouden. Denk dat ze eerder naar het rijgedrag kijken ipv het uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 20:57
De Dood
De Dood is offline
als ze je aan willen houden gewoon er vandoor gaan joh! Is mij tot nu toe al 2 keer gelukt...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
De Dood schreef op 18-07-2007 @ 21:57 :
als ze je aan willen houden gewoon er vandoor gaan joh! Is mij tot nu toe al 2 keer gelukt...
Lekker handig, ja. Er is niets aan de hand, ze denken alleen dat je te jong bent en willen je rijbewijs zien. Ga jij er vandoor, word je uiteindelijk toch opgepakt en moet je een boete betalen omdat je er vandoor bent gegaan. Nee, dat is lekker slim .
Oud 19-07-2007, 01:41
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-07-2007 @ 18:07 :

Als jij in je auto net zo rijdt als op die brommers en scooters die je hebt gehad verbaast het mij niks.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:14
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ze kijken alleen naar je rijbewijs en als je die in orde hebt is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 19-07-2007 @ 15:14 :
Ze kijken alleen naar je rijbewijs en als je die in orde hebt is er niks aan de hand
Ja en om daarnaar te kijken moeten ze je eerst aanhouden he.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 19-07-2007 @ 15:22 :
Ja en om daarnaar te kijken moeten ze je eerst aanhouden he.
Nogmaals; dat doen ze alleen als ze je raar zien rijden. Ze zetten je echt niet aan de kant wanneer je prima rijdt maar er een beetje jong uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:44
Verwijderd
Dat zeg ik toch niet?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 19-07-2007 @ 15:44 :
Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, ik zeg gewoon dat ze je niet zomaar aanhouden
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Tripp schreef op 18-07-2007 @ 17:50 :
Ik heb gister mijn rijbewijs gehaald. (EINDELIJK!!!!) Ik ben er echt super blij mee! Zekerr wel.

Wat ik me wel afvroeg is, als mensen mijn leeftijd schatten dan schatten ze me vaak maar een jaar of 14, hoogstens 16. (het is erg, weet het) Maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik niet zo lang ben. Maar ik ben echt 20! Mijn broer loopt nou steeds te zeggen dat ik een grote kans heb om te worden aangehouden door de politie als ik ga rijden, en ook mijn ouders zeggen dat de kans wat groter is omdat ik gewoon nogal jong overkom.

Tripp,
Ik denk dat het wel mee zal vallen. En zolang je je rijbewijs bij je hebt is er niks aan de hand .
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 14:06
Balance
Balance is offline
Ik word ook vaak jonger geschat, maar ben in ruim 3 jaar rijden nog nooit aangehouden. Zelfs toen ik een keer moest blazen bij een fuik vroegen ze niet eens naar m'n rijbewijs.
Oud 20-07-2007, 15:36
Estar
Estar is offline
Ik word ook altijd jonger geschat. En ook nog nooit aangehouden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 16:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cornel schreef op 19-07-2007 @ 02:41 :
Als jij in je auto net zo rijdt als op die brommers en scooters die je hebt gehad verbaast het mij niks.
Ik reed netjes, ik was alleen een beetje aan het zoeken, maar verder niet gevaarlijk/onzeker/opvallend gedrag ofzo

Met de auto kijk ik wel beter dan toen met die brommers, verantwoordelijkheid is ook een stuk groter
Oud 20-07-2007, 16:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 19-07-2007 @ 15:14 :
Bij mij was het dat + kentekenbewijs (dat je weer moet gaan zoeken) + een blaastest (die uiteraard niet in 1x goed ging).
Heeft me nu toch al zeker 25 minuten gekost, toch erg vervelend als je afspraken hebt, laat ze lekker iemand anders gaan pesten
Oud 20-07-2007, 16:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
MTpower schreef op 20-07-2007 @ 17:15 :
Bij mij was het dat + kentekenbewijs (dat je weer moet gaan zoeken) + een blaastest (die uiteraard niet in 1x goed ging).
Heeft me nu toch al zeker 25 minuten gekost, toch erg vervelend als je afspraken hebt, laat ze lekker iemand anders gaan pesten
Maar hoezo moet je je kentekenbewijs nog gaan zoeken? Dat lijkt me meer een kwestie van ongeorganiseerd zijn dan. Bij mij zit ie altijd naast m'n rijbewijs en dat zit dan weer in een standaardmapje. Net zo makkelijk. Dan kan dat nooit meer dan enkele minuten kosten, zelfs niet als het blazen niet in een keer goed gaat.

En ik vind het wel fijn dat ik merk dat ze alcoholcontroles uitvoeren. Af en toe zie ik weer bezopen mensen naar huis rijden en hoop ik toch zeer dat ze aan worden gehouden. Daar heb ik dan die paar minuutjes vertraging wel voor over.
Oud 20-07-2007, 17:27
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
bij mij was het na 2 dagen al prijs,
toen moest ik blazen
en een week of 3 later weer, beide keren gewoon vroeg in de middag

wat zou het, je bent binnen een paar minuten weer weg,
papieren hoeven ze meestal niet eens te zien

en al willen ze die zien,
die zitten keurig netjes in mn tas
en rijbewijs in portemonnee,
heb ALTIJD alles bij

heb mn rijbewijs nu 3 jaar en sinds die eerste maand dat ik m heb 2x moest blazen en daarna heb
ben ik nooit meer aan de kant gehoeven

en ach ze houden gewoon controles
ongeacht of jij 18 lijkt of 50
zijn allemaal inkomsten voor hun
Oud 20-07-2007, 17:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-07-2007 @ 17:48 :
Maar hoezo moet je je kentekenbewijs nog gaan zoeken? Dat lijkt me meer een kwestie van ongeorganiseerd zijn dan. Bij mij zit ie altijd naast m'n rijbewijs en dat zit dan weer in een standaardmapje. Net zo makkelijk. Dan kan dat nooit meer dan enkele minuten kosten, zelfs niet als het blazen niet in een keer goed gaat.
Auto van m'n ouders... Die hebben dat kentekenbewijs samen met 10 kilo ander oud papier in het dashbordkastje liggen
Oud 21-07-2007, 01:22
***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben wel eens aan de kant gezet vanwege mijn babyface De agenten moesten lachen toen ze hun vergissing inzagen. Ze zeiden dat het best apart was zo'n klein meisje achter het stuur.
Tja.
Is maar 1 keer gebeurd overigens in mn hele leven
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 12:41
Verwijderd
Haha, dit komt bij bekend voor!
Alleen heb ik me rijbewijs nog niet, nog altijd mee bezig...
Ben meerdere malen gezakt en heb ook weleens het idee gehad, dat ze me niet echt serieus nemen.
Ik zie er ook nog heel jong en klein uit, meer kind nog.
Ook heeft zo'n examinator weleens gevraagd; 'hoe oud ben je eigenlijk'. Tsss, ja HaLLo! Oud genoeg, anders zat ik hier niet.
Of als ik gezakt was en dat die examinator dan tegen mijn instructeur ging zeggen; 'Ja, het meissie rijdt heel erg goed hoor, maar...blabla'. Whaa, praat tegen mij!
Volgende week wordt ik 19...en de dag daarvor heb ik auto examen! En ik ga het halen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 15:11
MieX
MieX is offline
Volgens mij word je eerder op een scooter dan in een auto aan de kant gezet als je wat jong lijkt, omdat er veel meer mensen zonder certificaat op een scooter rijden
Oud 23-07-2007, 15:28
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-07-2007 @ 18:07 :

Goedenavond, verkeerscontrole.

Verkeerscontrole m'n arse, 2 keer aan de kant gezet en ook 2 keer de enige die ze van de weg hebben geplukt

Erg vervelend als je afspraken hebt
Als je 20 bent en je rijbewijs net hebt, ligt het waarschijnlijk aan je rijgedrag. Vrijwel alle jongens dénken dat ze de auto geweldig onder controle hebben en fantastisch rijden, maar van buiten ziet dat er nogal anders uit
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-07-2007 @ 16:28 :
Als je 20 bent en je rijbewijs net hebt, ligt het waarschijnlijk aan je rijgedrag. Vrijwel alle jongens dénken dat ze de auto geweldig onder controle hebben en fantastisch rijden, maar van buiten ziet dat er nogal anders uit
Ik reed gewoon normaal, niet hard, niet te voorzichtig, gewoon met het verkeer mee
Reageren

Regels voor berichten