Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2007, 00:41
markymark1986
markymark1986 is offline
Hellow alllemaal...ik zit met n probleempje want ik ga deze week op voor mn herkansingen van mn colloquium doctum voor de uni van leiden.
Nu vrees ik alleen dat ik t weer niet haal omdat ik die nederlandse grammatica maar niet snap en het niveau van de toets echt freakin hoog is.
Als back up plan heb ik dus een HBO studie nodig (want ik heb havo e&m) zodat ik mn P kan halen en daarna alsnog in leiden kan gaan studeren.
Weet iemand n studie die niet te moeilijk is. Ik wil niet veel economie, helemaal geen sport, weinig presentaties en t liefst ook geen stage al in t eerste jaar. Ik wil eigenlijk dus de minst praktische HBO opleiding, voor zover dat mogelijk is, hehe...
Ik heb op dit moment zelf 3 keuzes:
CMV (hva/hu): dat beviel me wel, alleen ik zag dat dr ook sport en spel bij komt kijken en stage...is dat zo?
Leraar engels (hva): maar dat gaat denk ik niet werken omdat tsja, er kinderen bij komen kijken (stage)
International communication & media(hu): deze studie bevalt me t meest maar wat vervelend is, is dat ik een IELPT-toets moet maken ter waarde van 170euri, op een datum dat ik nog niet weet of ik geslaagd ben voor mn colloquium toetsen.
Heeft iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen van deze drie studies, of misschien een andere idee?

Thnx in advance
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2007, 09:11
Anika
Misschien is het het verstandigst om een HBO-studie te doen die aansluit op wat je op de universiteit wilt doen?
Daarnaast, heb je al bekeken of je met elke HBO P toegelaten wordt tot de studie die je wilt? Zo niet, dan blijft er al veel minder keus over natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 09:26
Verwijderd
Bij vrijwel elke HBO studie komt stage kijken in het eerste jaar.

En is het logisch om een niet te moeilijke studie te doen als je universiteit wilt gaan doen? Mij lijkt dat je dan juist beter niet iets al te simpels kunt kiezen...?

Misschien is het om naast te kijken naar wat je niet wilt, ook goed om te kijken naar wat je wèl wilt? Bv. ivm de universitaire studie die je uiteindelijk wilt gaan doen.

Als ik kijk naar wat je niet wilt, lijkt CMV me het minst geschikt. De lerarenopleiding Engels lijkt me ook niets als je niet met kinderen wilt werken. Dan houd je dus international communication & media over...

Als je vertelt wat je wèl wilt en wat de universitaire studie is die je zou willen gaan doen, dan is het denk ik een stuk beter mogelijk om suggesties mbt andere opleidingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 11:12
markymark1986
markymark1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2007 @ 10:26 :
Bij vrijwel elke HBO studie komt stage kijken in het eerste jaar.

En is het logisch om een niet te moeilijke studie te doen als je universiteit wilt gaan doen? Mij lijkt dat je dan juist beter niet iets al te simpels kunt kiezen...?

Misschien is het om naast te kijken naar wat je niet wilt, ook goed om te kijken naar wat je wèl wilt? Bv. ivm de universitaire studie die je uiteindelijk wilt gaan doen.

Als ik kijk naar wat je niet wilt, lijkt CMV me het minst geschikt. De lerarenopleiding Engels lijkt me ook niets als je niet met kinderen wilt werken. Dan houd je dus international communication & media over...

Als je vertelt wat je wèl wilt en wat de universitaire studie is die je zou willen gaan doen, dan is het denk ik een stuk beter mogelijk om suggesties mbt andere opleidingen te doen.
De studie die ik uiteindelijk wil doen is Talen en culturen van Korea. Een studie die daar het best bij zou aansluiten is een culturele of een taalstudie...het probleem is alleen dat Koreaans het enige is wat ik wil studeren, voor de rest intereseerd me geen andere opleiding en het maakt niet uit wat voor een P ik haal om daar binnen te komen. Ik weet dat ik best universiteit aan kan, ik ben alleen te lui om (weer) een hbo studie te volgen die me en niet interesseerd en te moeilijk is. Ik heb afgelopen jaar de hbo studie Trade management azie gedaan voor een half jaar. Dat is een studie die redelijk aansluit op koreaans omdat er het woordje azie in voorkomt, maar het probleem met die studie voor mij was dat het 95% economie was en 5% azie.
Grrr...ik baal dr van dat er alleen maar een docenten opleiding engels is en niet gewoon engels...dan zou mijn keuze zo gemaakt zijn.
Dingen die mij wel interesseren zijn dus cultuur, politiek & internationale betrekkingen (en daarmee ook de engelse taal).
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:43
Verwijderd
Bij Inholland hebben ze een 'English Stream', misschien dat daar iets tussen zit? Of misschien Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs of International Business & Languages (al is dat wel weer heel economisch)? Of misschien Bestuurskunde & Overheidsmanagement of HBO Rechten? Of Sociaal Juridische Dienstverlening?

Kies iets wat je 'het minst erg' lijkt...het is maar voor een jaar.

En anders 'gewoon' zorgen dat je je CD haalt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
markymark1986 schreef op 21-08-2007 @ 12:12 :
Ik weet dat ik best universiteit aan kan, ik ben alleen te lui om (weer) een hbo studie te volgen die me en niet interesseerd en te moeilijk is.
Daar zal ik maar niet al te zeker van zijn als je 2x je CD niet haalt. En op de universiteit zal je ook vakken krijgen die je niet interesseren of die te moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:09
markymark1986
markymark1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2007 @ 15:43 :
Bij Inholland hebben ze een 'English Stream', misschien dat daar iets tussen zit? Of misschien Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs of International Business & Languages (al is dat wel weer heel economisch)? Of misschien Bestuurskunde & Overheidsmanagement of HBO Rechten? Of Sociaal Juridische Dienstverlening?

Kies iets wat je 'het minst erg' lijkt...het is maar voor een jaar.

En anders 'gewoon' zorgen dat je je CD haalt.
Thnx voor je reactie, ik zal de opties die je hebt aangedragen zeker in overweging nemen
Misschien is SJD ook wel wat voor me ja...
Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:26
markymark1986
markymark1986 is offline
Citaat:
Poggy schreef op 21-08-2007 @ 16:04 :
Daar zal ik maar niet al te zeker van zijn als je 2x je CD niet haalt. En op de universiteit zal je ook vakken krijgen die je niet interesseren of die te moeilijk zijn.
Uhm, volgens mij vroeg ik om advies en niet om commentaar op wat ik wel en niet zou kunnen. Ik denk dat ik nog altijd degene ben die mijn mogelijkheden het beste kan inschatten.
Natuurlijk weet ik dat er altijd vakken zullen zijn die me niet zo zullen interesseren, maar bij Koreaans weet ik dat het overgrote deel van de vakken die ik krijg me wel zullen bevallen, simpelweg omdat daar mijn interesse in ligt, het is de enige studie die ik wil doen.
De reden waarom ik moeite heb om mn CD te halen is omdat die NL grammatica toets ontzettend moeilijk is (om een indicatie te geven: maar 2 v/d 30 deelnemers slaagt ervoor). Daarnaast komt al die ingewikkelde onzin van de NL grammatica helemaal niet voor in de Koreaanse grammatica.
Dus please houd je commentaar voor je als ik er niet om vraag en je niet weet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
markymark1986 schreef op 21-08-2007 @ 16:26 :
Uhm, volgens mij vroeg ik om advies en niet om commentaar op wat ik wel en niet zou kunnen. Ik denk dat ik nog altijd degene ben die mijn mogelijkheden het beste kan inschatten.
Natuurlijk weet ik dat er altijd vakken zullen zijn die me niet zo zullen interesseren, maar bij Koreaans weet ik dat het overgrote deel van de vakken die ik krijg me wel zullen bevallen, simpelweg omdat daar mijn interesse in ligt, het is de enige studie die ik wil doen.
De reden waarom ik moeite heb om mn CD te halen is omdat die NL grammatica toets ontzettend moeilijk is (om een indicatie te geven: maar 2 v/d 30 deelnemers slaagt ervoor). Daarnaast komt al die ingewikkelde onzin van de NL grammatica helemaal niet voor in de Koreaanse grammatica.
Dus please houd je commentaar voor je als ik er niet om vraag en je niet weet waar je het over hebt.
Rustig maar. Het was niet als aanval bedoeld hoor. Maar het kwam over als de zoveelste persoon met alleen een havo diploma die de universiteit 'wel even aankan' en toch te lui is om een goede HBO studie te doen. En hoe weet je nou weer dat die vakken je zullen bevallen? Dat weet je toch nooit zeker. En ik weet prima waar ik het over heb, aangezien ik bijna iedere HBO'er keihard heb zien afvallen op de universiteit. Maargoed.

Als ik uit die drie studies zou moeten kiezen voor je zou ik de laatste doen, het is alleen onhandig dat je dan je uitslag nog niet hebt. Maar als dat degene is die je het meest aanspreekt heb je daarmee dus de grootste kans op je P binnen 1 jaar. Misschien dat er voor die toets wel iets te regelen valt met de hogeschool? Iets als bestuurskunde zou ik niet doen als je niet van economie houdt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:40
Verwijderd
Toch kun je nooit voorspellen hoe het zal gaan, want ook dat is iets dat je nooit zeker weet. Er zijn er genoeg die het wel goed doen. En motivatie is toch één van de belangrijkste dingen voor succes qua studeren (natuurlijk moet je het ook wel kunnen, maar zonder motivatie heb je daar vaak weinig aan).

Als hij het niet kan, dan komt ie daar vanzelf wel achter, toch?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2007 @ 16:40 :
Toch kun je nooit voorspellen hoe het zal gaan, want ook dat is iets dat je nooit zeker weet. Er zijn er genoeg die het wel goed doen. En motivatie is toch één van de belangrijkste dingen voor succes qua studeren (natuurlijk moet je het ook wel kunnen, maar zonder motivatie heb je daar vaak weinig aan).

Als hij het niet kan, dan komt ie daar vanzelf wel achter, toch?
Precies. En het niet kunnen voorspellen geldt aan beide kanten. Ook al zijn er genoeg die het wel goed doen, het grootste deel haalt het niet. Neemt niet weg dat ik het goed vind als mensen gemotiveerd zijn en het hoogst mogelijke willen halen, maar je moet tegelijkertijd wel realistisch blijven. En die testen zijn er niet voor niets. Maar ik hoop voor TS dat hij het gewoon in 1x haalt hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
markymark1986 schreef op 21-08-2007 @ 16:26 :

De reden waarom ik moeite heb om mn CD te halen is omdat die NL grammatica toets ontzettend moeilijk is (om een indicatie te geven: maar 2 v/d 30 deelnemers slaagt ervoor).
waar heb je die info vandaan?

ontopic, lerarenopleiding Engels is waarschijnlijk niet zo'n puik plan nee, ik wilde ook mijn P halen en dan naar de uni maar je gaat vrij snel op stage idd en je moet ook in het eerste jaar al echt voor de klas staan, nu heb ik ook niets met kinderen dus dat was geen succes. die laatste klinkt goed.

Laatst gewijzigd op 21-08-2007 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 18:48
markymark1986
markymark1986 is offline
Citaat:
loos schreef op 21-08-2007 @ 19:20 :
waar heb je die info vandaan?

ontopic, lerarenopleiding Engels is waarschijnlijk niet zo'n puik plan nee, ik wilde ook mijn P halen en dan naar de uni maar je gaat vrij snel op stage idd en je moet ook in het eerste jaar al echt voor de klas staan, nu heb ik ook niets met kinderen dus dat was geen succes. die laatste klinkt goed.
Dat vertelde de docent die de toets afnam 10 minuten voordat de toets begon de vorige keer...ook lekker motiverend he?

On topic: ik denk ook dat het de laatste wordt, dat ligt me toch het meeste denk ik, maar goed, eerst maar eens ff kijken hoe mn toetsen gaan deze week.

@Poggy: sorry, mijn reactie was misschien n beetje sterk, maar ik kan het af en toe niet hebben als mensen me onderschatten...dat gebeurd te vaak namelijk Ik weet dat universiteit behoorlijk zwaar kan/zal worden voor mij en dat onderschat ik niet. En ik denk idd dat motivatie heel belangrijk is en die ontbreekt bij mij niet (intelligentie ook niet trouwens hoor , ook al heb ik havo, maar dat heeft zo zijn redenen) De enige reden waarom ik een makkelijke hbo opleiding wil is omdat hbo gewoon niets voor mij is en ik er gewoon zeker van wil zijn dat ik mijn P haal.
Thnx iig voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 09:30
Verwijderd
Citaat:
markymark1986 schreef op 21-08-2007 @ 19:48 :
ook lekker motiverend he?
Mwah, het kan een extra uitdaging vormen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten