Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2007, 15:01
Rooster
Rooster is offline
http://held.nieuwekerk.nl/

CJP over HELD

Het Rijksmuseum Amsterdam en De Nieuwe Kerk presenteren gezamenlijk vanaf 11 augustus t/m 11 november 2007 de tentoonstelling HELD in De Nieuwe Kerk in Amsterdam. Aanleiding voor HELD is het 400ste geboortejaar van één van de grootste helden uit de Nederlandse geschiedenis: Michiel de Ruyter.
De tentoonstelling is ingedeeld in vijf hoofdthema's: Held van de Staat, Held van het Volk, Held of Niet, Held van Jezelf en Michiel de Ruyter. Het laatste thema gaat over de verering van De Ruyter en krijgt een plaats bij zijn grafmonument in De Nieuwe Kerk. Op de website die bij de tentoonstelling hoort kunnen de bezoekers eigen helden, beroemd of onbekend, vereren, gedenken en becommentariëren met beeld en gesproken woord. www.held.nl.

Rembrandt levend standbeeld

Michiel de Ruyter levend standbeeld

oa. het decor van holland Sport staat er:

en een stiekeme foto van een stukje tentoonstelling:

komt allen!

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 15:09.
Advertentie
Oud 19-08-2007, 15:16
Verwijderd
Op zich vind ik het idee leuk, ik vind held een tof woord, en ik hou ook wel van helden. Maar wat me nogal afschrok, was het artikel over de expositie in het Brabants Dagblad, waarin stond dat er heel uiteenlopende helden te zien zouden zijn; Van André Hazes tot Ali B tot Pim Fortuijn.

Maar goed, wat hierboven staat belooft al wel iets meer, dus als ik binnenkort toevallig in de buurt van Amsterdam ben, ga ik vast wel even langs.
Oud 19-08-2007, 15:25
Rooster
Rooster is offline
Ik vond het zelf een leuke expositie, maar sommige dingen zijn een beetje jammer, idd oa. het wassen beeld van ali B en dat er meer wordt gepromoot met hem en Pim Fortuyn (die volgens mij toch echt te veel aandacht krijgt) dan met alle andere helden.
Ook de 3 reuzefoto's van de cosplayers vond ik een beetje jammer, dat had veel beter gekund bijvoorbeeld.
Maar het stuk over michiel de ruyter is gaaf en er staan nog veel meer leuke dingen over minder grote helden
Oud 19-08-2007, 20:31
PV
PV is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 16:25 :
Ik vond het zelf een leuke expositie, maar sommige dingen zijn een beetje jammer, idd oa. het wassen beeld van ali B en dat er meer wordt gepromoot met hem en Pim Fortuyn (die volgens mij toch echt te veel aandacht krijgt) dan met alle andere helden.
Ook de 3 reuzefoto's van de cosplayers vond ik een beetje jammer, dat had veel beter gekund bijvoorbeeld.
Maar het stuk over michiel de ruyter is gaaf en er staan nog veel meer leuke dingen over minder grote helden
Is het Batman-gedeelte van jou afkomstig? wel leuk
Oud 19-08-2007, 21:14
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
PV schreef op 19-08-2007 @ 21:31 :
Is het Batman-gedeelte van jou afkomstig? wel leuk
Heb je het gezien?
Idd, het Batman-gedeelte is van mij;
op een dag kreeg ik te horen dat ze mensen zochten die als fan van iets aan heldenverering deden.
Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ik Batmanspullen verzamel en verteld over mijn eerdere expositie.
Die mevrouw van het rijksmuseum was enthousiast en kwam langs om te kijken. Ze heeft in overleg met mij een aantal dingen gekozen en die staan er nu
Bij de opening waren aardig wat grote namen, best gaaf.
Advertentie

Regels voor berichten