Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 09:26
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo, in februari (koud!) gaan we met het gezin en mijn vriend naar Warschau voor 4 dagen. Zijn er mensen hier die daar al geweest zijn en tips hebben? Wat is niet de moeite, wat wel? Is een dagtrip naar Krakau te doen of niet?

Alle info is welkom

Thx!
Advertentie
Oud 26-11-2007, 18:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het is met een goede verbinding een kleine 3 uur treinen. persoonlijk zou ik krakow niet zo'n idee vinden om er een snel rondje door te maken. ik ben zelf nooit in warszawa, om het pools te zeggen, geweest.
Oud 29-11-2007, 12:35
Daniel Breslaue
Daniel Breslaue is offline
Krakow is een prachtige stad, en een dagtripje (+reistijd!) is er echt te weinig voor. Het is algemeen bekend dat Krakow veel mooier is dan Warszawa.

Krakow is veel ouder dan Warszawa en bovendien is het in de oorlog lang niet zo erg toegetakeld (bijna helemaal intact gebleven!) als Warszawa, dat bijna helemaal in puin geschoten is. Warszawa lijkt meer op Rotterdam.
Oud 30-11-2007, 11:46
Anaïs
Anaïs is offline
Eén dag is te weinig voor een grondig bezoek, dat weet ik ook wel. Maar het is slechts 3u met de trein, als je om 8u30 de trein neemt en pas laat terug keert heb je toch al een indruk dacht ik?

In de zomer hebben we 4u heengereisd om een dagje in Venetië door te brengen. Tuurlijk niet voldoende, maar dan heb je toch al een goeie impressie gehad vond ik.
Oud 30-11-2007, 18:19
Roxy
Roxy is offline
Ik ben niet in Warschau geweest dus kan daar niks over zeggen, maar ik denk dat het best leuk is om een dagje in Krakau rond te struinen. Ik ben er ook maar een dag geweest en vond het hartstikke leuk. Wel zou ik van te voren wat kopieen van een reisboekje of wikitravel ofzo goed bekijken om je tijd zo efficient mogelijk te kunnen gebruiken.
Oud 30-11-2007, 20:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat is er precies zo leuk in krakow ?
Oud 04-12-2007, 00:03
Roxy
Roxy is offline
Nou ja ik ben er zelf maar een dag geweest dus.. Wij hebben gewoon rondgewandeld in het oude stadscentrum, rond het grote plein. Gewoon gebouwen bekeken, wat kerkjes, een kasteel. Voor een exacte lijst van alle do's en dont's kun je het beste wikitravel/pedia of google checken. Maar wat ik het leukst vond was de relaxte sfeer die er hing. Voor ons was het, en dat klinkt misschien onverwacht, echt het gevoel alsof we in west europa waren. Maar dat was ook na twee weken roemenie/moldavie/oekraine. We zagen heel weinig trabantjes en lada's en een groot toeristisch centrum. Wat misschien in februari wel anders is dan midden in de zomervakantie.
Oud 06-12-2007, 13:45
Subject
Subject is offline
Ik ben vorige week voor 3 dagen in Warschau geweest. We hebben voornamelijk gewoon een beetje rondgelopen in de "oude" stad en de algemeen bekende toeristische dingen bekeken. De nieuwe stad is ook wel de moeite waard; het is best leuk om naar de bovenste verdieping van het paleis van cultuur en wetenschap te gaan, ga in goed weer en je kunt heel ver kijken . Verder kan ik je het "paleis op het water" aanraden, gelegen in een heel leuk en mooi park met veel eekhoorntjes, eenden, pauwen en meer dieren, maar het is ook maar waar je van houdt .

Regels voor berichten