Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 07:43
raad es
raad es is offline
Hoi! Ik heb een probleempje. Al meeredere keren de afgelopen jaren is het gebeurd dat er in mijn wenkbrauw boven mijn rechteroog een ader zwelt. soms is het amper te zien en alleen te voelen, soms is het een behoorlijke bult. Dit kan van dag tot dag en zelfs van uur tot uur varieren. De laatste keren heeft het ongeveer 2 weken geduurd voordat t weg was. Als het heel dik is klopt het. Verder doet het pijn als ik mijn hoofd buig, soms pijnscheuten zonder dat ik iets bij zonders doe. K word snel duizelig en heb de hele tijd een drukkend gevoel daar.

Ik ben vorige keer naar mijn huisarts gegaan. Die zei dat het gaat om een gezwollen ader, en of ik echt zeker wist dat ik mijn hoofd niet gestoten had. Wat ik dus 100% zeker niet heb gedaan. Ik moest maar een paar week wachten dan zou het uit zich zelf weggaan. dat was ook zo.

Maar ik krijg dit dus steeds weer, ik heb het de afgelopen 3 jaar ongeveer 7 keer gehad. Soms erger soms minder erg.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een flauw idee wat het is en hoe ik er vanaf kom?
Oud 31-07-2007, 11:46
Roos
Roos is offline
Dit doet me denken aan arteritis temporalis. Ik heb nu geen tijd om te reageren, maar dat is een slagader die ontstoken is. Behoeft wel behandeling. Ik zou terug naar de huisarts gaan
Oud 31-07-2007, 14:37
raad es
raad es is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2007 @ 12:46 :
Dit doet me denken aan arteritis temporalis. Ik heb nu geen tijd om te reageren, maar dat is een slagader die ontstoken is. Behoeft wel behandeling. Ik zou terug naar de huisarts gaan
huh! hoe kan dat dan? Daar zit geen slagader zover ik weet en op de kaart van het menselijk lichaam kan zien. Of vergis ik me nou?

en als het idd een ontsteking si is het mogelijk dat dit al 3 jaar het geval is? Dan zou k toch dood moeten wezen?

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:27
DDM
DDM is offline
Daar loopt wel een slagader. Voel maar. Dan voel je daar degelijk wel iets kloppen. Nee je hoeft niet dood te zijn na 3 jaar, want het is geen infectie, maar een ontsteking veroorzaakt door je eigen lichaam. Maar de kans dat dit arteritis temporalis is, lijkt me vrij klein. Dit vanwege de lange duur, het steeds terugkomen zonder verdere complicaties en het objectiveren van je huisarts. Die kan er altijd naast zitten natuurlijk, maar daar gaan we maar niet van uit. Ik zou niet weten wat het is. Misschien een ader die soms opzwelt bij lichamelijke inspanning/warmte!?
Oud 01-08-2007, 07:48
raad es
raad es is offline
Citaat:
DDM schreef op 31-07-2007 @ 20:27 :
Daar loopt wel een slagader. Voel maar. Dan voel je daar degelijk wel iets kloppen. Nee je hoeft niet dood te zijn na 3 jaar, want het is geen infectie, maar een ontsteking veroorzaakt door je eigen lichaam. Maar de kans dat dit arteritis temporalis is, lijkt me vrij klein. Dit vanwege de lange duur, het steeds terugkomen zonder verdere complicaties en het objectiveren van je huisarts. Die kan er altijd naast zitten natuurlijk, maar daar gaan we maar niet van uit. Ik zou niet weten wat het is. Misschien een ader die soms opzwelt bij lichamelijke inspanning/warmte!?
Ik heb geen flauw idee! Ik heb nagedacht of ik iets raars heb gedaan voor dat het opzwol. Maar nix. Ik heb geen lichamelijk zwaar werk gedaan, me niet druk gemaakt ofzo (niet meer dan normaal iig) nniet dezelfde dingen gegeten, eg heeeeeeeeeel raar kan nix bedenken .....'t is niet zoals je in films ziet enzo dat als iemand superkwaad wordt de aders in z'n hoofd dik worden .

Ik vond het rouwens wel flauw, over de huisarts gesproken, dat hij niet wou geloven dat k m'n hoofd niet heb gestoten.

Iemand zei laatst iets vaags dat het iets met diabetes van doen zou kunnen hebben. Komt dat bekend voor?
Oud 01-08-2007, 14:08
Pluis
Pluis is offline
Dat diabetesverhaal zou ik maar laten voor wat het is, dan zou je wel andere symptomen hebben (zoals heel veel dorst en heel veel plassen enzo)

verder zou ik ook niet weten wat het is, maar als je je zorgen maakt kun je altijd nog een keer naar de huisarts. (ik weet niet hoe lang het geleden is dat je geweest bent, en misschien is het ook wel handig dat je je huisarts vertelt dat je dit zo regelmatig hebt *voor zover je dat niet al gedaan hebt*)

Regels voor berichten