Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2007, 16:53
XLucifer
XLucifer is offline
Hey,

Weet iemand misschien of (PC)DVD Drives en DVD spelers in nederland zowel PAL als NTSC kunnen spelen, of is hier geen verschil tussen bij DVD's?

Als ik bijvoorbeeld een DVD BOXset koop in de VS via ebay, kan ik die normaal afspelen hier?

Dankje!

Laatst gewijzigd op 30-12-2007 om 17:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2007, 16:59
DanielC
DanielC is offline
Europese spelers spelen zowel ntsc als pal af. Maar als je een US dvd spler koopt via e-bay, dan zal je hoogstwaarschijnlijk geen Europese DVD's afspelen, aangezien die een andere regio hebben. En in de USA niet zo vaak gebruik gemaakt wordt van regiovrije spelers, aangezien ntsc t.v. toestellen geen pal ondersteunen. En PAl is europa. Als ik het allemaal goed heb.
Oud 30-12-2007, 17:00
XLucifer
XLucifer is offline
Maar ik wil ook geen drive kopen op ebay maar de dvd's ervoor Thanks voor de reactie!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 17:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, die kun je als het goed is gewoon afspelen.
Oud 30-12-2007, 17:03
DanielC
DanielC is offline
Oh. oke. Nederlandse spelers ondersteunen pal en ntsc. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Alleen DVDs buiten Europa hebben een andere regio code (met uitzonder van Japan, dat is ook regio 2). Over het algemeen zijn de DVD's die uit Amerika komen regio 1 (er zijn wel uitzondering, zoals veel Warner en Kino titels, ook van Blue Underground worden meestal regio vrije DVD's uitgegeven), en die kan je dus niet afspelen op een regio 2 (Europese) speler. Als je een regiovrije speler hebt dan is dit geen probleem. Maar de meeste spelers zijn dit niet.
Oud 30-12-2007, 17:05
XLucifer
XLucifer is offline
Ok, dan denk ik dat het wel goed komt.

Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten