Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 13:41
Walhalla1
Walhalla1 is offline
Hee allemaal,
Ik heb mij grote teen zwaar gekneusd. Hoelang duurt het herstel? Want over 2 weken ga ik naar Barcelona, en hier moet ik veel lopen.
Is het dan al voldoende genezen?
Groetjes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 14:25
saartje19
saartje19 is offline
Hey
Dat verschilt echt per persoon, maar ik denk dat je er nog wel wat last van zal hebben als je naar Barcelona gaat. Je zal het dan idd met name merken als je heel veel loopt. Ik zou nu voldoende rust houden, dan heelt het iig sneller. Succes ermee!
Oud 10-04-2006, 16:44
Mara
Mara is offline
Ik meende dat toen ik mijn enkel gekneusd had ik er weken tape om heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:04
Walhalla1
Walhalla1 is offline
Kon je hem toen gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:13
Anno2007
Anno2007 is offline
als je tape er goed opdoet kan je er best mee lopen or
(niet dat ik kon lopen toen, maar dat lag meer aan mijn enkel dan aan dat tape )

en of je lang last houdt van een kneuzing? ligter aan of je goed rust houd (hou serieus rust!!! *hier zit een eigenwijs die t nie gedaan heb --> resultaat na 2 maanden nog last van me enkel*) en hem goed hoog houdt (kan ook voor vocht, weet ik niet zeker)

maar of je hem kan gebruiken moet je zelf voelen, en als dat niet goed genoeg gaat zijn er altijd nog krukken... (zorg wel dat je goeie hebt, anders krijg je blaren..)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:17
Mara
Mara is offline
Ik kon op mijn enkel wel lopen, maar kleine stukjes en het deed wel pijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:53
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
genoeg rust houden is het beste

ik had 3 tenen gebroken duurde

1 maandje kneuzen gaat toch sneller over?
Oud 10-04-2006, 17:55
Walhalla1
Walhalla1 is offline
Er is tegen mij vertelt dat ik daar in Barcelona soms 5 uur achter elkaar moet lopen.
Dat gaat dus niet lukken binnen 2 weken als ik jullie reacties lees?

(bedankt trouwens voor de snelle reacties)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:58
Mara
Mara is offline
Het lijkt mij iig verrotte pijn doen, en 't bevordert de genezing ook niet bepaald.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:06
Verwijderd
Een enkel is natuurlijk wel heel iets anders dan een teen.
Bel je huisarts, de doktersassistent kan je het vast wel vertellen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een huisgenootje van me heeft dat ook wel eens gehad en zij had toen een blokje onder haar schoen laten maken bij de schoenmaker zodat ze wel kon lopen maar niet op haar teen steunde. Dat zou je ook nog kunnen proberen.
Oud 10-04-2006, 19:13
Anno2007
Anno2007 is offline
Citaat:
;Fashion_babe_* schreef op 10-04-2006 @ 18:53 :
genoeg rust houden is het beste

ik had 3 tenen gebroken duurde

1 maandje kneuzen gaat toch sneller over?
neeeej, kneuzen duurt langer! (teminste das wa ik altijd hoor van de caesar)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:45
Sennah
Sennah is offline
Ik heb ooit een barstje in het bot van mijn grote teen gehad. Ze hebben hier voor 2 weken gips omheen gedaan zodat ik er niet op kon lopen. Toen het er weer afging ben ik diezelfde avond nog naar mijn schoolfeest gegaan (die goede ouwe tijd ) en dat ging prima!
Dus doe een beetje rustig aan, niet teveel mee buigen en dan kun jij over 2 weken waarschijnlijk gewoon mee!
Oud 11-04-2006, 21:55
Phie.
Phie. is offline
Het lijkt mij dat het wel moet kunnen. Nu gewoon niet teveel belasten maar wel gewoon bewegen zodat het niet stijf wordt. En na 5 uur lopen heeft iedereen denk wel last van zijn voeten, als je gewoon goede schoenen draagt dan zal het vast wel goed komen met je teen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:34
missy_fly
missy_fly is offline
ik heb ook eens een zwaar gekneusde teen gehad en volledig herstel duurde toch wel anderhalve maand

Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 21:14
Anno2007
Anno2007 is offline
owja wa ik nog wou zeggen, je voelt t zelf het beste
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 12:08
jerrezke
jerrezke is offline
Vorige week woensdagochtend (5u) ben ik met mijn teen tegen een gewicht gelopen thuis (fitness-gewicht). Resultaat om 6u30 blauw en rond de middag paars. Ben naar de dokter geweest op het werk waar ze constateerde dat hij gebroken was. 4 uur later echter in het ziekenhuis was hij nog steeds paars en blauw maar toen ze foto's namen was er niks op te zijn. De volgende ochtend zag mijn teen er weer normaal uit, geen zwelling of niks, niet verkleurd, alsof er niks gebeurd was. In juli 2004 had ik mijn enkel gebarsten met voetballen. In het ziekenhuis zieden ze 4 tot zes weken herstel, maar een week later was er op de controle foto's niets meer te zien. Blijkbaar genees ik heel snel, ik heb geen andere verklaring. Ik weet dat hier velen sceptisch tegenover zullen staan maar is er iemand die mij hier eventueel een logische verklaring over kan geven, de arts die mij behandelt heeft allezins niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 18:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een van mijn mentoren had tijdens de UIT haar enkel gekneusd met een lompe actie bij het levend tafelvoetbal. Ze mocht toen absoluut niet meer lopen, nja, oké, dat heeft ze de rest van de dag dan ook gedaan. (Lieve jongens uit onze groepje hebben haar de hele dag getild. ) Maar de dag erop kon ze weer redelijk normaal lopen en de laatste dag ging het best prima. Ze had een heel stevig verband gekregen en moest stevige schoenen dragen en toen ging het goed.

Maar een teen lijkt me opzich andere koek. Die wordt volgens mij meer belast bij elke stap.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten