Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 14:12
biep
biep is offline
Alsof ik nog niet genoeg gezeur had gehad met het IBG....

Sinds novembeer 2005 ben ik verhuisd van mijn kamer in Tilburg naar een kamer in Amsterdam, dit heb ik toen laten wijzigen bij de gemeente en bij de IBgroep (via mijnIB.nl).
Later stond ook op mijnIB dat ik uitwonend was op de ***straat in Amsterdam, allemaal geregeld en wel dacht ik

Kreeg ik laatst ineens een brief dat ik volgens hen in Tilburg woonde (op mijn adres in Amsterdam!) en volgens de gemeente in Amsterdam.

Kijk ik net op mijnIB, staat er ineens dat ik inwonend ben en nog in Tilburg woon, terwijl ik het ECHT doorgegeven heb dat ik naar Amsterdam verhuisd was en het ook echt op mijnIB heeft gestaan!

Bel ik net naar de IBG, zegt de vrouw aan de telefoon doodleuk dat het mijn eigen schuld is en ik nu een sanctie krijg:
Per december ben ik volgens hun al inwonend geweest, dus moet ik alle uitwonende stufi (zo'n 1000E!!) terug betalen, of een bezwaarschift aantekenen.

Natuurlijk teken ik een bezwaarschrift aan, maar hoe pak ik dit aan?
aargh ik zit echt zoooo in de stress! Ik had het echt meteen doorgegeven en het heeft echt op mijn IBgroep gestaan (helaas komen die bevestigingsmailtjes daarvan meteen in mijn spamm-box dus die heb ik niet meer.. ik dacht nl dat het toch wel goed zat omdat het op mijnIB, de actuale IB site al aangepast was )

iemand ervaring?
Oud 16-03-2006, 14:50
zus en zo
zus en zo is offline
heb je van de gemeente amsterdam geen inschrijfbewijs gehad? daar staat de datum op. kopietje naar de ibg, dan kunnen ze je volgens mij niets maken.

succes!
Oud 16-03-2006, 14:51
Kali
Kali is offline
Van zulke dingen ALTIJD een print trekken voor bewijs
Oud 16-03-2006, 14:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ze wil weten wat ze NU moet doen, niet wat ze had moeten doen.
Oud 16-03-2006, 14:53
biep
biep is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-03-2006 @ 15:52 :
ze wil weten wat ze NU moet doen, niet wat ze had moeten doen.
ja, daar ben ik helaas wel achter

alleen een beetje een dure les
Oud 16-03-2006, 14:55
biep
biep is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 16-03-2006 @ 15:50 :
heb je van de gemeente amsterdam geen inschrijfbewijs gehad? daar staat de datum op. kopietje naar de ibg, dan kunnen ze je volgens mij niets maken.

succes!
ja ik heb wel een inschrijfbewijs gehad, hopelijk heb ik die nog ergens, anders moet ik even langs de gemeente.

Maar zowieso snap ik niet waarom ze me ineens op inwonend zetten: zowel in Tilburg als in Amsterdam was ik uitwonend, dus al zou ik nog in Tilburg wonen, is dat nog geen reden om me op inwonend te zetten?
Oud 16-03-2006, 15:03
Bellyn
Bellyn is offline
De IB groep maakt zo vaak fuck-ups....
Bij mij hebben ze tot 3 maal toe terugveranderd dat mijn ouders beide geen inkomens hebben. Terwijl ze beide gewoon een vaste baan hebben al jaren.....
Ik heb 3 maal een bezwaarshrift moeten indienen. Omdat ze het steeds weer terugveranderden.
In de tussentijd hadden ze me al aanvullend betaald dus dat wordt nu ingehouden.

Rustig dat bezwaarschrift schrijven en stuur een print mee van de gemeente dan zou alles goed moeten komen. Ze kunnen je verder niets maken vanaf dat je bij de gemeente a'dam staat ingeschreven.

Succes eraan!
Oud 16-03-2006, 15:08
biep
biep is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 16-03-2006 @ 16:03 :
De IB groep maakt zo vaak fuck-ups....
Bij mij hebben ze tot 3 maal toe terugveranderd dat mijn ouders beide geen inkomens hebben. Terwijl ze beide gewoon een vaste baan hebben al jaren.....
Ik heb 3 maal een bezwaarshrift moeten indienen. Omdat ze het steeds weer terugveranderden.
In de tussentijd hadden ze me al aanvullend betaald dus dat wordt nu ingehouden.

Rustig dat bezwaarschrift schrijven en stuur een print mee van de gemeente dan zou alles goed moeten komen. Ze kunnen je verder niets maken vanaf dat je bij de gemeente a'dam staat ingeschreven.

Succes eraan!
dankje!

En idd, veel van zulke Fuck-ups, hoor ik ook in mijn vriendenkring.
grr!
Oud 16-03-2006, 15:59
Verwijderd
Ik heb geen antwoord op jouw vraag, maar ik haat de IBG ook. Ik kreeg in januari een brief dat ik vorig jaar te weinig stufi had gehad. Ik zou nog 1300 euro krijgen, dat is eind januari ook gestort. Nu kreeg ik vorige week ineens een brief dat de IBG een fout had gemaakt en ik moet die 1300 euro nu ineens weer terug betalen. Aaaaargh!
Oud 16-03-2006, 16:04
biep
biep is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 16-03-2006 @ 16:59 :
Ik heb geen antwoord op jouw vraag, maar ik haat de IBG ook. Ik kreeg in januari een brief dat ik vorig jaar te weinig stufi had gehad. Ik zou nog 1300 euro krijgen, dat is eind januari ook gestort. Nu kreeg ik vorige week ineens een brief dat de IBG een fout had gemaakt en ik moet die 1300 euro nu ineens weer terug betalen. Aaaaargh!
jeetje dat is ook echt ontzettend shit!
ik verwacht ook dat deze grap me tussen de 500 en 1000 euro gaat kosten

en ik moet deze maand al 750E lenen van mijn ouers omdat ik vanwege n pin in mn voet niet kan werken en nu dus ook nog geen studie krijg :/
Oud 17-03-2006, 12:54
Bellyn
Bellyn is offline
Ja gelukkig kreeg ik alleen maar teveel gestort.
Heb het toen gelijk op een aparte rekening gezet.
Dat raad ik sowieso aan als je ineens extra geld krijgt van de IB en je kan het zelf niet helemaal natrekken.
Gewoon bellen en laten verklaren, kan dat niet of twijfel je dan apart zetten, anders zit je straks met net zoiets als Lisannen en dat is een hoop geld ineens.
@ Lisanne had je het apart of al een gedeelte gespendeerd?

Maar ik hoef het niet terug te storten ze houden het gewoon in op m'n stufi vanm de komende 2 maanden.

Dus ik laat het geld lekker staan en als ik dan met minder stufi net rond kan komen heb ik weer geld voor de vakantie
Geluk bij een ongeluk zeg maar.

@ Biep. Hoe zou het jou nog extra gaan kosten?
Is dat niet omdat je gewoon een maand niet kan werken?
Want als ze alles recht hebben gezet zou je gewoon het volledige bedrag terug moeten krijgen.

De helpdesk heb je trouwens vrij weinig aan, omdat ze idd. enkel zeggen dat je een bezwaarschrift moet indienen, maar verder geen richtlijnen ofzo.
In de verdere verwerking zijn ze trouwens wel erg snel. Bij mij is dit allemaal maar in een paar weken gebeurd.
Oud 17-03-2006, 14:36
Verwijderd
Ik had een gedeelte (500 euro) apart gezet. De rest heb ik gewoon op m'n studentenrekening laten staan en er is inderdaad al een deel van op. Ik vond het ook wel raar dat ik ineens zoveel extra geld kreeg, dus ik heb ook gebeld naar de IBG. Deze verzekerden mij echter dat het wel klopte, dus ik ging er na dit telefoontje vanuit dat het gewoon goed was.

Nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Ze zijn nog wel zo coulant om het in termijnen van mijn rekening af te schrijven . Ik krijg nu elke maand 130 euro minder stufi, dus na een jaar krijg ik eindelijk weer normale stufi, aaaaaaaaaargh.
Oud 17-03-2006, 16:13
Bellyn
Bellyn is offline
een heel jaar!
Jeetje ik vond 3 maanden al een uitdaging.
Maar deze maand is m'n fiets gejat en m'n ov gevlogen, dus ik had wel veel extra kosten.
Kan van de week ook niet naar college.
Ach risico, je studeert in A'dam of niet, m'n fiets was met rek en al gejat

Ik had overigens ook gebeld en toen zeiden ze dat het klopte, wat dus absoluut niet kon. Het bleek later fout te zitten in hun contact met de belastingdienst...

Laatst gewijzigd op 17-03-2006 om 22:45.
Oud 17-03-2006, 17:33
Verwijderd
Gelukkig heb ik lieve ouders !
Oud 18-03-2006, 00:06
biep
biep is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 17-03-2006 @ 17:13 :

Ach risico, je studeert in A'dam of niet, m'n fiets was met rek en al gejat

OMG
(gelukkig heb ik van mijn huisbaas de sleutel voor de schuur gekregen )

Pff, ik kan het nu weer een beetje relativeren, moet eggen dat ik echt even in paniek raakte, 100euro kan ik echt ff niet missen.
maarja, eerst maar eens kijken of dat bezwaarschrift gaat werken.

adem in, adem uit
Oud 18-03-2006, 09:28
Verwijderd
De IB-Groep is een klote organisatie...slecht georganiseerd en zo mogelijk nog slechtere service (ze zijn gewoon onbeschoft daar...).

Bezwaarschrift helpt vaak wel, 'k zou het iig proberen. (Bij mij hebben ze al zo vaak lopen kloten, ook met uit- en inwonend zijn, tot nog toe is het steeds goed gekomen.)
Oud 18-03-2006, 12:41
biep
biep is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2006 @ 10:28 :
De IB-Groep is een klote organisatie...slecht georganiseerd en zo mogelijk nog slechtere service (ze zijn gewoon onbeschoft daar...).

Bezwaarschrift helpt vaak wel, 'k zou het iig proberen. (Bij mij hebben ze al zo vaak lopen kloten, ook met uit- en inwonend zijn, tot nog toe is het steeds goed gekomen.)
Ik hoop het zo!!

Ik kreeg vandaag e brief, ze gaan mijn stufi inhouden!!
ZO KUT! Want ik kan dus niet werken en heb dus geen loon de komende tijd en nu dus ook geen stufi...
het gaat om zoveel geld dat ik het ook niet even van mijn ouders kan lenen (elke maand huur van stal/kamer/verzekering etc), ik zit echt ff in n zwart gat nu
Oud 18-03-2006, 12:44
Verwijderd
Heb je het bezwaarschrift al ingediend?
Oud 18-03-2006, 14:15
biep
biep is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2006 @ 13:44 :
Heb je het bezwaarschrift al ingediend?
nee, ik ga maandag even langs de gemeente Amsterdam met mijn vriend om een inschrijvingsbewijs te halen (ik kan zelf niet lopen dus lekker irri), dan ga ik daarna naar huis om met mijn moeder dat bezwaarschrift op te stellen.

ben ook wel benieuwd hoe lang het bij de IBgroep duurt voordat ik daar weer wat over hoor?
Oud 18-03-2006, 15:07
Verwijderd
Dat kan verschillen, of ze het druk hebben of niet. Je doet er wel verstandig aan dat bezwaarschrift ruim op tijd in te dienen en het ook aangetekend te versturen, want de ontvangstdatum geldt als datum van indiening en als het niet aangetekend is verstuurd kun je nooit bewijzen dat ze het hebben ontvangen.
Oud 18-03-2006, 15:47
Verwijderd
Zeg dat je het zowel via de email als per post hebt bevestigd. Maak dus een brief met een een andere datum. Volkomen illegaal uiteraard, maar op deze manier ben ik al vaak onder 'stilzwijgende verlengde contracten' van een sportschool en een boekenclub gekomen.
Oud 18-03-2006, 16:32
Verwijderd
Ja, als je al duizend euro op het spel hebt staan is frauderen een geweldig idee. Opschorting van je volledige stufi en een aangifte wegens valsheid in geschrifte is natuurlijk iets dat iedereen in zijn leven eens meegemaakt moet hebben
Oud 18-03-2006, 16:50
Verwijderd
De avatar van nare man past wel bij mijn reactie op het 'idee' van White Trash.
Oud 18-03-2006, 19:19
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2006 @ 16:07 :
Dat kan verschillen, of ze het druk hebben of niet. Je doet er wel verstandig aan dat bezwaarschrift ruim op tijd in te dienen en het ook aangetekend te versturen, want de ontvangstdatum geldt als datum van indiening en als het niet aangetekend is verstuurd kun je nooit bewijzen dat ze het hebben ontvangen.
Ik heb dat grapje vorig jaar ook gehad, en toen ik mijn bezwaarschrift opstuurde zat er ruim 3 weken tussen de datum van ontvangst en de datum dat ik heb het opgestuurd. Gevolg: het is niet-ontvankelijk verklaard, dus kon ik naar m'n geld fluiten. Stuur het dus vooral op tijd op!

Verder moet je naar het IBG kantoor gaan in je woonplaats en daar kun je thuiswonend in uitwonend laten wijzigen.

Sterkte

Waarschuwing: dit gaat laaaaaaaaaaang duren. Ze deden er bij mij 3 maanden over om het niet-ontvankelijk te verklaren Op het moment dat die brief binnenkomt, sturen ze 2 weken later een brief dat ze het binnen hadden, en dan ligt het nog eens 4 weken op de stapel voordat iemand 'm leest en een reactie opstuurt. Je kunt er van uitgaan dat je niet met 1 reactie je geld krijgt, dus stuur je wat terug en daar doen ze dan weer 6 weken over om dat te beantwoorden.
Oud 19-03-2006, 19:51
Verwijderd
Linkse rakkers
Advertentie
Oud 19-03-2006, 21:38
Verwijderd
Dus?
Oud 19-03-2006, 21:50
Verwijderd
Ik dwing niemand mijn advies op te volgen of überhaupt in overweging te nemen. Ik zeg alleen dat het een manier is om er eventueel onder uit te komen.
Oud 19-03-2006, 21:55
Verwijderd
Maar die manier is zo stompzinnig dat geen enkel gezond denkend mens dat zou doen.
Oud 19-03-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 19-03-2006 @ 22:55 :
Maar die manier is zo stompzinnig dat geen enkel gezond denkend mens dat zou doen.
Bij een sportschool moest ik eerst 3 maanden van te voren schriftelijk uitschrijven. Ik was een week te laat ofzo en toen heb ik alsnog een brief geschreven met een andere datum. Erg netjes is dat niet nee, maar stilzwijgende contracten die automatisch verlengd worden vind ik ook geen prima service voor je klant. Welkom in de wereld vol bureaucratie, naïeveling
Oud 19-03-2006, 22:02
Verwijderd
Dat je je sportschool oplicht is niet netjes.

Als je de IB-groep oplicht zal je waarschijnlijk voor de rest van je leven werkloos blijven omdat je een strafblad hebt, naïeveling.
Oud 19-03-2006, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 19-03-2006 @ 23:02 :
Dat je je sportschool oplicht is niet netjes.

Als je de IB-groep oplicht zal je waarschijnlijk voor de rest van je leven werkloos blijven omdat je een strafblad hebt, naïeveling.
Kan je überhaupt werken als je heel je leven lang vast zit voor 1000 euro fraude in een cel met slechte voorzieningen?

Ik zal je wel een briefje sturen via Amnesty (R)
Oud 19-03-2006, 22:07
Verwijderd

Denk je dat de IB-groep zachtzinnig is met fraudeurs? Dat hoop ik niet voor je.

Maar goed, van mij mag je oplichten wie je wilt, maar kom dan niet zeiken over de gevolgen.
Oud 19-03-2006, 22:11
Verwijderd
Leuk dat je overal serieus op ingaat. Karakteristiek voorbeeld van een gemakkelijke prooi. Heeft iemand je ooit al eens gepest?

Biep, ik hoop dat het allemaal goed komt though.
Oud 19-03-2006, 22:12
Verwijderd
Ik vul m'n leven liever met serieus zijn. Het schijnt succes te hebben.
Oud 19-03-2006, 22:15
Verwijderd
Oh, ik vind mezelf namelijk heel grappig maar anderen nog meer. Het schijnt bevorderlijk te zijn voor mijn humeur.
Oud 18-08-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
bezwaar-ibg schreef op 18-08-2007 @ 18:48 :

Scheelt ook een hoop vraagjes. Let wel even op dat je je bezwaarschrift binnen zes weken indient!
Goed idee om dan een topic uit 2006 te kicken.
Oud 18-08-2007, 17:53
bezwaar-ibg
bezwaar-ibg is offline
Haha ja maar die wettelijke termijn van 6 weken voor een bezwaarschrift ibg geldt nu nog steeds he!
Oud 18-08-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
bezwaar-ibg schreef op 18-08-2007 @ 18:53 :
Haha ja maar die wettelijke termijn van 6 weken voor een bezwaarschrift ibg geldt nu nog steeds he!
Maar daar heeft TS niets aan, dus zit je onnodig te kicken. En dat is irritant.
Oud 19-08-2007, 11:28
Verwijderd
Lekker actueel, slotje!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten