Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2007, 22:49
toemba
toemba is offline
Even geknipt uit een ander topic, omdat ie daar niet onder het juiste kopje stond:

De track tot dusver is dus een probeersel, heb samples gebruikt van Christina Aguilera. De uiteindelijke versie zal met andere zang zijn, en ook ge-equalized want dat is deze nog niet en daarom klinken de verhoudingen nog niet zoals ik het uiteindelijk zou willen.

Ik ben erg benieuwd naar reacties. Ik weet dat het corny is enz, maar de insteek was dus om een commercieel trance/tiesto achtig nummer te maken. Beter onthoud je dat voordat je commentaar geeft

http://files-upload.com/files/612932...e%20vocals.mp3

Meningen? Tips? Commentaar?
Oud 11-11-2007, 23:28
Verwijderd
Host het anders ff ergens waar je niet 2 min. hoeft te wachten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 12:43
toemba
toemba is offline
Ideeen? Ik doe dat soort dingen eigenlijk nooit..
Oud 13-11-2007, 22:21
toemba
toemba is offline
http://www.2shared.com/file/2494368/...de_vocals.html

Deze dan?
Oud 14-11-2007, 12:03
Verwijderd
Tja ik kan er weinig over zeggen... het mist een echte 'hook', want noch de akkoorden noch de zanglijn verzorgt een echte hook. Het is wat bij elkaar gegooid. Daarbij klinken die gegenereerde koor-samples raar, zeker in combinatie met de sample (die ook wat random door de song heen gesmeten wordt en harmonisch niet echt past), en zijn je beats log en wat te veel distorted voor deze stijl.

Het laat zich meer luisteren als een soort stijloefening, er zit niet genoeg in om echt een 'eigen' nummer te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:53
toemba
toemba is offline
Citaat:
Daarbij klinken die gegenereerde koor-samples raar, zeker in combinatie met de sample (die ook wat random door de song heen gesmeten wordt en harmonisch niet echt past
Ben ik met je eens, maar het idee is dus dat die zanglijn nog vervangen gaat worden door een zangeres die er een corny tekstje overheen gaat gooien. Dit was alleen maar even een tijdelijke (en behoorlijk afgeraffelde) oplossing, omdat het anders te veel saaie stukken bevat.

Citaat:
en zijn je beats log en wat te veel distorted voor deze stijl.
Ben ik ook met je eens, hier wilde ik dus nog via de equalizer behoorlijk wat aan gaan veranderen

Citaat:
Het laat zich meer luisteren als een soort stijloefening, er zit niet genoeg in om echt een 'eigen' nummer te zijn.
Wat bedoel je precies met stijloefening?
En denk je niet dat het niet echt een "eigen" nummer is vanwege de gebruikte sample?

Bedankt trouwens voor je reactie!
Oud 18-11-2007, 18:33
Verwijderd
Met stijloefening bedoel ik dat het meer klinkt als een nummer dat idd een paar van de dingen die wel met trance geassocieerd worden heeft, maar niet echt een basis-muzikaal idee. Het lijkt alsof het meer gemaakt is met de begingedachte: 'er moeten Commercieel housenummer-achtige dingen in, dus laat ik eerst bv. eens van die strings doen' oid ipv dat er echt een duidelijk muzikaal origineel idee in naar voren komt, wat het iets 'eigens' geeft.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:42
toemba
toemba is offline
Ah op die manier.. Dan geef ik je helemaal gelijk, het enige dat ik van tevoren had was het loopje.

Het was ook behoorlijk de insteek om het niet te origineel te laten zijn, wat dat betreft was een stijloefening misschien ook de bedoeling.. Meer om dat eerst maar een beetje onder de knie te krijgen, zodat er ooit nog eens iets origineels uit gaat rollen oid.
Reageren

Regels voor berichten