Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2010, 17:10
mxshaun
mxshaun is offline
Wie is er hier nog meer een fan van het brute Spartacus??

Het is echt de eerste serie die ik echt aan het volgen ben.. Andere serie's vindt ik maar saai, maar Spartacus heeft tenminste echt een verhaallijn, gevechten, seks en meer. Terwijl die ziekenhuis serie's geen verhaal volgen alleen tijdverdrijf.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2010, 18:01
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Niet te verwarren met de film. De serie heet officieel: Spartacus Blood and Sand

Ik vind het echt een hele goede serie. De eerste aflevering beloofde niet zo heel veel maar na de tweede begin je te merken dat er echt hele goede schrijvers aan deze serie werken. Het is buitengewoon bloedig, maar de stijl is gewoon overdreven zonder dat het ongeloofwaardig wordt; de vechtchoreografie is de beste die ik ooit in een serie heb gezien. Er is veel seks omdat ze een waarheidsgetrouw beeld van de romeinse seksuele ethiek willen leveren, maar meestal dienen die scenes ook het plot en de karakterontwikkelingen, die mede door het goede acteerwerk buitengewoon boeiend zijn. Het gaat niet alleen om de strijd van Spartacus, maar er gebeurt een heleboel om de hoofdlijn heen.

Ik ben verslaafd. Ik ga maar eens aflevering 12 downloaden als die er al is.
Oud 10-04-2010, 22:42
Scoot
Scoot is offline
Net de nieuwste aflevering gekeken.

Ik vind het leuk om deze serie te kijken na Rome ook gezien te hebben. Rome biedt een kijkje vanuit de Romein op de Romeinse wereld, en is wat meer politiek, wat minder grof en vulgair. Spartacus daarentegen is vanuit het perspectief van de tegenstander van Rome - een Thraciër. En ook het vulgaire, buitensporig grove van het Romeinse Rijk komt goed naar voren. Leuk, twee zulk verschillende standpunten. Alhoewel Rome nog altijd mijn voorkeur heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Er is veel seks omdat ze een waarheidsgetrouw beeld van de romeinse seksuele ethiek willen leveren, maar meestal dienen die scenes ook het plot en de karakterontwikkelingen
Je mag best zeggen dat het gewoon voor de kijkcijfers is hoor.

Ik zag een stukje op tv en vond er niet zoveel aan. Teveel cgi in de gevechten, overdreven bloedfonteinen, gladiatoren die overdreven reusachtig zijn. Ik heb natuurlijk niks tegen brute gevechten en naakte vrouwen, maar om nou te zeggen dat de serie 'heel goed' is, is ook weer zoiets.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 11:02
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Je mag best zeggen dat het gewoon voor de kijkcijfers is hoor.

Ik zag een stukje op tv en vond er niet zoveel aan. Teveel cgi in de gevechten, overdreven bloedfonteinen, gladiatoren die overdreven reusachtig zijn. Ik heb natuurlijk niks tegen brute gevechten en naakte vrouwen, maar om nou te zeggen dat de serie 'heel goed' is, is ook weer zoiets.
Ongegronde mening als je maar een klein stukje hebt gezien.
Oud 13-04-2010, 22:54
Jean Bob
Jean Bob is offline
Ik vond de eerste aflevering niet echt boeiend, maar ik begreep al dat dat de zwakste schijnt te zijn. Misschien geef ik het nog een kans.
Oud 14-04-2010, 11:48
Verwijderd
heerlijke over de top bullshit ik vind het wel vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:41
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Come again? 8-) Een post zonder veel samenhang, als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 10:10
Scoot
Scoot is offline
Net aflevering 13 gekeken, season finale. Erg tof!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 08:55
MTpower
MTpower is offline
Als ik er voorbij zap blijf ik het vaak kijken. Is vaak toch maar weinig boeiends op tv rond de tijd dat het uitgezonden wordt, anders zou ik het niet kijken
Oud 19-04-2010, 09:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Dit dus.
Oud 19-04-2010, 15:00
Verwijderd
Ik heb een klein stukje gekeken, en zag voornamelijk veel seks.

niet echt mijn ding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten