Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2007, 22:52
Rob
Rob is offline
Hoe doe ik dat?

't Zit als volgt: Ik heb een programma geschreven dat voor mij statistieken en gegevens bijhoudt van een spel. Er is een website die die gegevens verzameld van al zijn leden. Om die gegevens te updaten, moet je ingelogd zijn (logisch, natuurlijk). Die website is niet van mij: Ik heb dus geen enkel idee hoe hun software werkt.

Nu wil ik dus een functie inbouwen die mijn gegevens automatisch naar die site toestuurd.

Nu zit ik met de volgende punten:
- form action is niet gegeven (zou wel moeten). Wat is in dat geval de serverside script die de request afhandelt? (Ik kon 't op w3c en in de <form> tag op 't W3 niet zo gauw vinden)

- Als ik gegevens upload, wil ik natuurlijk wel dat alles met mij geassocieerd wordt. Hoe zorg ik er dus voor dat de server weet dat ik het ben en niet iemand anders?

- Hoe stuur ik die data mee op een manier dat de ontvangende script er wat van snapt? Ik zat er eerst aan de te denken om een eigen HTTP header object te maken die de nodige variabelen bevat in POST-formaat, zodat het ontvangende PHP-script nog steeds $_POST[] kan gebruiken om de variabelen uit te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 23:31
Klaas B.
Klaas B. is offline
Misschien ligt het aan mij, maar voor mij is het niet precies duidelijk wat je precies naar de webserver wilt sturen.

Verder is het ook wel van belang om te weten met welke taal die website werkt. Als die site met PHP werkt en jij met JAVA zul je in ieder geval die zooi in HTML-achtige-vorm moeten aanleveren.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 00:09
Rob
Rob is offline
Ja, 't klopt. Ik ben er niet op in gegaan op wąt voor data ik overstuur. Maar als je het wilt weten: Scores en percentages. Meer niet, eigenlijk.

En de andere kant is PHP, vandaar dat ik 't vraag. Als de ontvangende kant nou JSP was, had ik nog wel iets kunnen verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 12:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 16-08-2007 @ 00:31 :
Misschien ligt het aan mij, maar voor mij is het niet precies duidelijk wat je precies naar de webserver wilt sturen.
Informatie, wat voor'n doet er weinig toe lijkt me?

Citaat:
Klaas B. schreef op 16-08-2007 @ 00:31 :
[B
Verder is het ook wel van belang om te weten met welke taal die website werkt. Als die site met PHP werkt en jij met JAVA zul je in ieder geval die zooi in HTML-achtige-vorm moeten aanleveren. [/B]
Dat doet er niet toe, hij zegt dat hij gewoon via http formulier-data wil versturen.

@TS: je moet uit zien te vogelen hoe die site werkt kwa sessies, inloggen en over ze al dan niet GET variabelen accepteren. Veel sites maakt het niet veel uit of je GET of POST variabelen stuurt, maar vanuit jouw kant is een GET een stuk makkelijker.

Wat je wil doen is niet erg triviaal, je wil namelijk ook in kunnen loggen (neem aan dat dat nodig is?), en dat betekent dus dat je waarschijnlijk in een cookie een sessie-ID krijgt, en die moet je bij je volgende request ook weer meesturen in de header.

POST formulier data wordt overigens niet in de header van je request meegestuurd, maar in de body. Het is toch echt zaak je in te lezen in de HTTP standaard als je daar wat mee wil doen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 23:22
Verwijderd
Als je wilt weten hoe de site de ingegeven gegevens ontvangt, en wat ie teruggeeft, kun je een packet sniffer gebruiken, zoals Ethereal:
http://www.ethereal.com/

Je kunt dan precies zien welk server-side script wordt aangeroepen, en welke HTTP-headers en content meeverstuurd worden.

Laatst gewijzigd op 16-08-2007 om 23:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten