Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 12:52
flanke
flanke is offline
een vraagje:
van alcohol drinken word je moe,
maar als je dat combineerd met koffie,
compenseert dat dan elkaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2007, 14:30
Al0x
Al0x is offline
Van alcohol word je niet perse moe als je t maar bij 1 of 2 glazen houdt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 15:44
Verwijderd
Ik word nooit echt moe van alcohol. Bepaalde hoeveelheden maken me zelfs actiever. Als je echt compleet bezopen bent, dan kan het wel zijn dat je indommelt om je roes uit te slapen, maar echt moe...

Oppeppende middelen zullen wel uitstellen dat je op een gegeven moment loom wordt en de neiging krijgt om te gaan hangen, maar ik denk dat je dan behoorlijk veel koffie moet drinken. Ik zou eerder aan de red bull (of goedkopere varianten) gaan, of andere opwekkende middelen gebruiken. De combinatie die ik zelf wel prettig vind: wiet, alcohol en ephedra.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 22:41
coopergirl
coopergirl is offline
Alcohol hoef je volgens mij niet perse moe van te worden. Wanneer je je al moe voelde, kan dit wel versterkt worden door alcoholeffect.
Oud 10-08-2007, 22:58
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik weet alleen dat veel mensen veronderstellen dat je sneller nuchter wordt als je koffie drinkt (wanneer je dronken bent dus). Dit is echter niet waar, koffie versterkt het effect van alcohol. Ik veronderstel dus dat je nog extra vermoeid zal worden wanneer je koffie drinkt bij alcohol... Aangezien je het effect van de alcohol versterkt... Of dit werkelijk zo zal zijn, weet ik niet Het is maar'n vermoeden natuurlijk...

ps: Persoonlijk word ik trouwens niet erg moe van alcohol, en al zeker niet van sterke drank zoals wodka, maar dat is misschien voor iedereen 'n ander verhaal...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 23:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
PatoLoco schreef op 10-08-2007 @ 23:58 :
Ik weet alleen dat veel mensen veronderstellen dat je sneller nuchter wordt als je koffie drinkt (wanneer je dronken bent dus). Dit is echter niet waar, koffie versterkt het effect van alcohol. Ik veronderstel dus dat je nog extra vermoeid zal worden wanneer je koffie drinkt bij alcohol... Aangezien je het effect van de alcohol versterkt... Of dit werkelijk zo zal zijn, weet ik niet Het is maar'n vermoeden natuurlijk...
Ik begrijp niet zo goed het gedeelte "caffeine versterkt het effect van alcohol". Heb je dat zelf beredeneerd? Ergens gelezen?
Oud 11-08-2007, 00:40
Verwijderd
Is totale crap. Overigens werkt koffie op een grote berg pasta wel goed als mooie bodem voor een avond keihard zuipen, ben je zowel goed wakker als goed gevuld.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-08-2007 @ 01:40 :
Is totale crap. Overigens werkt koffie op een grote berg pasta wel goed als mooie bodem voor een avond keihard zuipen, ben je zowel goed wakker als goed gevuld.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 18:30
Young Predator
Young Predator is offline
koffielikeur
Oud 13-08-2007, 12:29
PatoLoco
PatoLoco is offline
Wat ik eigenlijk bedoelde was dat je niet nuchterder wordt na het drinken van koffie (wanneer je dus al bezopen bent natuurlijk).

Tjah, het is misschien 'totale crap' maar ik heb het altijd zo geweten. Op google vind je'r ook heel wat informatie over...

Dit stukje is op zich wel interessant...

http://www.ziedaar.nl/article.php?id=271
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 17:03
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Young Predator schreef op 12-08-2007 @ 19:30 :
koffielikeur

Oud 18-08-2007, 15:36
Music Junky
Music Junky is offline
Ik word helemaal niet moe van alcohol, zeg maar eerder hyper actief
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 00:39
schimmel
schimmel is offline
koffie en alcohol is een geweldige combinatie alleen het lijkt wel of je er een ergere kater van krijgt, dit zou te verklaren kunnen zijn door het vochtonttrekkende gehalte
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 17:33
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad, zowel koffie (cafeïne) als alcohol (en bier is nog stapje erger dan veel alcohol, door de hop, dacht ik) werken diuretisch (zodat je vaker moet gaan plassen, of natuurlijk op andere manieren vocht verliezen). Dus je kater wordt er inderdaad erger van als je geen voorzorgen neemt.

Verder heb ik ook nooit echt dat ik veel vermoeider word van alcohol, enkel bij heel grote hoeveelheden alcohol, krijg je soms een klop (maar dat hangt van je geestesgesteldheid op dat moment af: als je je echt klem wilt zuipen, lig je dan ook onder tafel, maar op een cantus waar ook genoeg alcohol vloeit, zijn er niet veel mensen die te vermoeid zijn, hoor).
Oud 09-09-2007, 01:59
trophus
trophus is offline
Van bier moet je pissen
Van koffie moet je scheiten
Betekent dat dat je langer op de WC zit als je beide tegelijk gebruikt?
Oud 09-09-2007, 19:04
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Ik begrijp niet zo goed het gedeelte "caffeine versterkt het effect van alcohol". Heb je dat zelf beredeneerd? Ergens gelezen?
Ik heb dat ooit gelezen in één van die boekjes die dienen ter voorbereiding van een theoretisch rijexamen. Of het waar is...
Oud 11-09-2007, 10:04
Risce
Risce is offline
http://www.ziedaar.nl/article.php?id=271

Samenvatting: Caffeine zorgt waarschijnlijk niet voor herstel om het promillage voldoende omlaag te brengen. De verwachting dat dit wel gebeurd kan het effect verergeren.
Reageren

Regels voor berichten