Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2007, 05:27
Crimson
Crimson is offline
Hoop dat dit hier hoort..

Mijn vriend zit bij Fortis en ik zit bij de ABN. Zaterdagavond heeft hij geld naar mij overgemaakt. Dit staat nog niet op mijn rekening.
Nu vroeg ik me af of dit vandaag elk moment op mijn rekening kan staan, of dat dit op een bepaald tijdstip gebeurd? Weet iemand hoe dit zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2007, 06:34
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
paar dagen...
Oud 21-08-2007, 07:09
Crimson
Crimson is offline
Uiteraard, maar ik bedoelde meer, als het er nu niet opstaat, kan het er dan wel over een paar uur opstaan? Zo van: geldtransacties gaan de hele tijd door?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 21-08-2007 @ 08:09 :
Uiteraard, maar ik bedoelde meer, als het er nu niet opstaat, kan het er dan wel over een paar uur opstaan? Zo van: geldtransacties gaan de hele tijd door?
Bij de rabobank wel. Ik heb eens een keer om twaalf uur gekeken en toen was mijn rekening nog leeg, een uurtje later stond het erop... dus het kan. Ik weet niet van wanneer tot wanneer alles over gemaakt wordt verder.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 21-08-2007 @ 08:09 :
ja
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 13:39
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-08-2007 @ 09:58 :
ja
Geldtransacties tussen verschillende/sommige banken worden toch niet gedaan op zondag?
Dan wordt zaterdagavond en zondag niet overgemaakt, of is dat bullshit?
Oud 22-08-2007, 14:16
remy476
remy476 is offline
Ligt eraan hoe 't is overgemaakt. Bij de postbank is het zo dat als je via acceptgirokaart iets overmaakt (dus niet via internet) dan duurt het 5 werkdagen.

Doe je het echter via internet dan is het maximaal 1 werkdag (vaak al meteen)
Oud 22-08-2007, 16:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Transacties tussen twee banken duren naar mijn ervaring altijd 1 dag of meer. Meteen is volgens mij alleen als het van dezelfde bank is. Postbank/ABN duurt bij mij altijd 2 dagen, Postbank/Rabobank 1.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 22-08-2007 @ 14:39 :
Geldtransacties tussen verschillende/sommige banken worden toch niet gedaan op zondag?
Dan wordt zaterdagavond en zondag niet overgemaakt, of is dat bullshit?
ja ok, in het weekend en buitenkantooruren staat het stil dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 21:58
Verwijderd
bij de postbank storten ze donderdagavond voor t laatst, helaas
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:08
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
ABN is heel traag met het verwerken van betalingen heb ik gehoord. Een vriendin van me maakte wat over toen ik naast haar zat op donderdag vanaf ABN naar mij en ik zag het pas woensdagop mijn rekening (postbank) verschijnen en heb wel vaker zulke verhalen gehoord.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
yourdarkangel schreef op 23-08-2007 @ 17:08 :
ABN is heel traag met het verwerken van betalingen heb ik gehoord. Een vriendin van me maakte wat over toen ik naast haar zat op donderdag vanaf ABN naar mij en ik zag het pas woensdagop mijn rekening (postbank) verschijnen en heb wel vaker zulke verhalen gehoord.
De ABN is sowieso nogal een trage bank en wat nog erger is, is dat ze gewoon toestaan dat andere zonder jouw toestemming geld van je rekening halen en het vervolgens weken duurt voordat je reactie hebt en ze het hebben uitgezocht
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 00:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-08-2007 @ 17:36 :
De ABN is sowieso nogal een trage bank en wat nog erger is, is dat ze gewoon toestaan dat andere zonder jouw toestemming geld van je rekening halen en het vervolgens weken duurt voordat je reactie hebt en ze het hebben uitgezocht
Incasso's kunnen sowieso bij elke bank gedaan worden zonder je toestemming, daarom kun je dat gewoon laten storneren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 26-08-2007 @ 01:00 :
Incasso's kunnen sowieso bij elke bank gedaan worden zonder je toestemming, daarom kun je dat gewoon laten storneren.
Nou niet dus. Ik heb opdracht gegeven om het te laten storneren, kreeg ik een mailtje dat het niet mogelijk was. En als ik daar dan op reageer, hoor je niets meer
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 09:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-08-2007 @ 09:51 :
Nou niet dus. Ik heb opdracht gegeven om het te laten storneren, kreeg ik een mailtje dat het niet mogelijk was. En als ik daar dan op reageer, hoor je niets meer
Je moet ook niet gaan mailen met een bank

Als een automatische incasso gedaan wordt waar je het niet mee eens bent kun je die binnen een bepaalde periode (maand ofzo) laten storneren. Dus je was of te laat, of het was een overboeking, en die kan niet zomaar zonder je toestemming gedaan worden. Ik zou dus ff bij de bank langs gaan en uitzoeken wat er aan de hand is. Hoe lang is dit geleden?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 27-08-2007 @ 10:25 :
Je moet ook niet gaan mailen met een bank

Als een automatische incasso gedaan wordt waar je het niet mee eens bent kun je die binnen een bepaalde periode (maand ofzo) laten storneren. Dus je was of te laat, of het was een overboeking, en die kan niet zomaar zonder je toestemming gedaan worden. Ik zou dus ff bij de bank langs gaan en uitzoeken wat er aan de hand is. Hoe lang is dit geleden?
Ondertussen is het een maand geleden. Maar ik heb na 3 weken al aangegeven (ik was op vakantie) dat ik de incasso wilde laten storneren. Daarvoor moet je bij abn iets invullen en dan mailen zij of ze hem storneren of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:13
Verwijderd
Trouwens net even gebeld. Maar ze geven gewoon geen reden
"Het storneren is niet mogelijk"
" Waarom dan niet?"
" Dat staat er niet bij"
" Dus het is mogelijk dat er geld van mijn rekening wordt afgehaald, zonder mijn toestemming?"
" Ja, we controleren de toestemming pas als u een onderzoek laat instellen en dan kunnen we het ook terugboeken"
" En hoe lang duurt dat?"
" Dat is moeilijk te zeggen"
" Hoe lang duurt het gemiddeld?"
" Een aantal weken"
" Dat bedrag is 25% van m'n besteedbaar inkomen per maand en u zegt dat ik er maar een paar weken op moet wachten"
" Ik kan er ook niets aan doen"

kutbank
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:14
lrs
lrs is offline
Bij de postbank kan je gewoon even bellen, de reden opgeven en ze storneren het.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 15:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-08-2007 @ 11:13 :
kutbank
Persoonlijk heb ik goede ervaringen bij het storneren bij de ABN, gewoon even bellen of langs een kantoor gaan, en het wordt geregeld. Natuurlijk duurt het een tijdje, maar ze doen er nooit moeilijk over.
Daarbij is het natuurlijk verstandiger om voor grote bedragen nooit een automatische incasso af te geven, maar om het zelf over te maken (of een periodieke overschrijving via internetbankieren), dan krijg je ook nooit zulke problemen.

Ook over transacties van van en naar de ABN hoor je mij niet klagen, mijn vriend zit bij de Rabo, en alle transacties staan er meestal na een dag op.
Transacties van en naar de postbank via een andere bank duren sowieso langer, dat komt volgensmij omdat de postbank met een ander (ouder?) systeem werkt. Dat ligt dus waarschijnlijk niet aan de ABN.
Oud 27-08-2007, 15:36
Fantôme
Fantôme is offline
mja, volgens mij zijn ze sowieso een beetje traag de laatste tijd, mijn werkgever beweert afgelopen donderdag mijn salaris gestort te hebben en ik heb het inmiddels nog steeds niet op mijn rekening staan
Reageren

Regels voor berichten