Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Heel Nederland kan ik al bekijken in de baas z'n tijd. En verder zijn de mooie plekken in ons land leuk voor dagjes of weekendjes weg. Een vakantie van 2 of 3 weken in Nederland? Nee, dan zou ik echt gek worden. Daarvoor kom ik echt al te vaak in alle mogelijke uithoeken van het land. Zeeland, Groningen, Zuid Limburg, kop van Noord Holland en alles wat daar tussen in ligt is mijn werkgebied.
En nee, ik heb totaal geen behoefte om in het vliegtuig te stappen en naar de andere kant van de wereld te vliegen. Binnen Europa is zo veel moois te zien, dat ik het de komende jaren nog bij autovakanties hou. Dan heb je tenminste tijdens je vakantie ook de luxe van een vervoermiddel waarmee je er op je bestemming ook daadwerkelijk op uit kunt trekken. Leuk, vliegvakantie naar bijvoorbeeld Z-O Azië. 3 excursies en de rest van de tijd zie je alleen maar het strand, de toeristenwijk en het hotel omdat zelf met een gehuurd vervoermiddel niet echt aan te raden valt met de sterk afwijkende verkeersgedragingen. Niks voor mij. Ik wil VRIJHEID. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil juist ook af en toe Europa uit omdat de wereld zoveel meer te bieden heeft. Je kan wel 7 keer naar Spanje, maar is die 3e, 4e, 5e, 6e of 7e keer nu echt iets wat toevoegt? Je zal vast wel leuke plaatsjes etc zien, maar is het echt bijzonder en kan je het je over 10jaar nog zo herinneren dat je alle keren uit elkaar kan houden? Kijk, de zoveelste strantvakantie naar Turkije oid is niet bijzonder, maar een reis zoals ik gemaakt heb is dat wel en dat zal voor de meeste van dat soort verre reizen gelden (tenzij je naar Thailand gaat en daar in feite het zelfde doet als in Turkije, wat heeft het dan voor zin die uren meer in het vliegtuig te gaan zitten) Maar naar zo'n land gaan en er zelf een beetje rondreizen? Prima ![]() Gefeliciteerd met je verjaardag!
|
Verwijderd
|
@Ivo: Je kunt natuurlijk ook prima verder weg vliegen en bv. verder reizen met de bus/trein. Dan zie je vaak nog veel meer van het land en van de cultuur dan wanneer je met de auto bent. Soms kun je ook een auto met chauffeur huren (iets wat in veel Europese landen onbetaalbaar is), ik heb hier geen ervaring mee, maar vrienden van mij is het erg goed bevallen. Ook dan zie je veel meer van het land en de cultuur, omdat zo'n gids er vaak heel veel vanaf weet en goed weet wat leuk/interessant/mooi/enz. is. En ik denk dat het met de sterk afwijkende verkeersgedragingen wel mee valt en je vaak zelf ook best kunt rijden...en dichterbij huis zijn er ook landen waarbij het e.e.a. flink afwijkt (denk bv. aan Engeland).
![]() |
![]() |
|
Ik heb inmiddels heel Nederland al wel gezien, maar ik heb persoonlijk een hekel aan reizen.
Vliegtuig vind ik een ramp, het enige dat je doet is wachten en stil zitten. Met de auto sta je constant in de file in het hoogseizoen en met een ander vervoersmiddel duurt het gewoon te lang of je komt net niet ver genoeg. Ben dit jaar naar de Ardennen geweest, vond ik leuk ![]() Ben van plan om volgend jaar toch iets verder te gaan, Schotland en Ierland lijken me erg mooi om eens te zien ![]() Maar ik ben altijd wel fan geweest van vakanties in eigen land, mensen onderschatten het vaak, er is echt veel meer te beleven dan de meeste denken. Iedere regio heeft weer een ander dialect, andere gewoontes en andere bezienswaardigheden. Het enige nadeel hier is het weer (maar daarvoor hoef ik ook niet naar Schotland ![]() Daarbij zijn het soort vakanties die gevierd worden op bijvoorbeeld Ibiza niet mijn ding. Ik hou van rust en stilte, niet van een stelletje bezopen apen die de hele nacht achterlijk zitten te schreeuwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Canada schijnt voor een groot deel dezelfde voordelen te hebben (als ik terug kom zal ik je vertellen of het daadwerkelijk zo is ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Vakantie in Nederland vind ik verschrikkelijk, dan heb ik niet het gevoel dat ik op vakantie ben met hetzelfde eten op tafel, mensen die dezelfde taal spreken, regen, etc. Zelf woon ik op Texel en mensen snappen niet waarom wij uberhaupt op vakantie gaan omdat veel mensen vinden dat wij altijd vakantie hebben. Alleen snappen ze niet dat mensen hier ook gewoon werken en dat dit voor ons "thuis" is. Ik wil ook weleens wat anders dan het strand hier en dan het liefst zo ver mogelijk weg
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het weer was nog best redelijk, met name 's avonds/'s nachts/'s ochtends wel erg koud, maar verder goed te doen. Twee dagen na we weg waren ging het sneeuwen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben vaak genoeg in Nederland op vakantie geweest. En het kan echt heel leuk zijn, maar ik ga ook liever naar het buitenland. Vooral vanwege het klimaat, maar ik wil ook graag nieuwe dingen zien. Ik vind Belgie trouwens ook heel leuk om heen te gaan. Vooral in Brugge heb ik het erg naar m'n zin gehad. Lekker toeristisch, maar dat was niet zo storend.
Ik snap trouwens wel wat de TS bedoelt. Soms lijkt het net of mensen op je neerkijken als je niet ver weg gaat. Ik vind trouwens nog iets verschrikkelijk irritant. Ik wil namelijk heel graag een keer naar Australie. Ik heb heel vaak de reactie gehad dat het stom is, want het is niet origineel dus ik moet er dan maar niet heengaan. Heel irritant, mag ik zelf weten waar ik heen wil?
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey Etmee,
Je hebt groot gelijk, ook Nederland heeft heel wat mooie plekjes om te ontdekken. Ik heb een site ontdekt waar je heel leuke plekken in Nederland vindt. Je ziet hier de beste hotels, restaurants, winkels, markten, activiteiten, evenementen en nog veel meer. En het mooie is dat je dit alemaal gratis kunt uitprinten. www.youropi.com ![]() Ik heb ook maar meteen de enquete ingevuld want je kunt er een Ipod-nano of Dinerbon winnen. |
![]() |
|
![]() |
België is saai. In elk geval het grootste deel van Vlaanderen is zeker niet minder saai dan Nederland.
De Ardennen, daar heb je wel echt wat anders dan in Nederland, maar dan spreken ze dus weer geen Vlaams en heb je alsnog je taalproblemen. Overigens boeit de taal mij niet zo. Ook in Tsjechie en Polen heb ik alle communicatie prima overleefd. Zolang beide communicatie partners maar hun best doen kom je er wel uit. Vaak nog hartelijk lachend ook vanwege alle aanwijzingen en gebaren die je naar elkaar maakt omdat je elkaars taal niet spreekt. Tijdens een vakantie in Tsjechië hebben we zelfs de supermarkt links laten liggen, omdat ze bij het plaatselijke dorpswinkeltje zo vriendelijk en behulpzaam waren, en geduldig op onze aanwijzingen de boodschappen bij elkaar zochten (klein kruidenierswinkeltje zonder zelfbediening). |
Advertentie |
|
|
|