Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2010, 12:40
Pyro Power
Pyro Power is offline
Hallo,

ik ga Zaterdag op vakantie, en ik wilde een paar gram white widdow mee nemen. Maar ik vroeg me af op ik daarmee in de problemen kon komen omdat daar de wetgeving anders is. (?)

Heeft iemand ervaring met wiet in Frankrijk, en hoe daar op gecontroleerd word?

Gr. Rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2010, 19:33
HTID
HTID is offline
Wiet is illegaal in Frankrijk. Wat voor straffen er in de praktijk uitgedeeld worden weet ik niet.

Controles zijn zeer zeldzaam.

Ik nam altijd wiet mee naar Frankrijk en heb er nooit problemen mee gehad.
Oud 30-07-2010, 12:53
MTpower
MTpower is offline
Ik weet ook niet hoe het zit met de straffen/sancties in Frankrijk mbt wiet, maar zelf neem ik ook altijd overal wiet mee op vakantie (tenzij ik vlieg, maar dat is zeer zeldzaam) en nog nooit problemen mee gehad.
Als je de autoriteiten geen aanleiding geeft om je te controleren (idioot weggedrag, overlast, etc) dan zullen ze dit eigenlijk ook nooit doen, misschien bij een grote controle waar iedereen gecheckt wordt.
Oud 01-08-2010, 13:40
silentbob
silentbob is offline
ik heb ook al wiet bij me gehad in frankrijk en niet gecontroleerd
obers van het chalet waar we zaten(met school) blowden ook(en waarschijnlijk hebben die mijn longvloei en iemands anders hasj gejat, was ook nog een camera weg geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 18:17
Verwijderd
als ik het goed heb wordt er in frankrijk zelf ook redelijk veel geblowd (meer nog dan in nederland), dus het zal vast wel morgelijk zijn om ergens op een rustig plekje een jointje te roken. hoe het daar met straffen zit heb ik ook geen idee van, check de legal-page op de erowid cannabis vault of lees hier wat: http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.france.html.

Het meenemen zelf zal geen probleem zijn, europa met vrije grensovergang enzo, controles zijn er voor zover ik weet ook nooit

kortom, moet geen probleem zijn, zoals je hier leest doen veel mensen het ook wel. zolang je niet voor de neus van de franse gendarmerie een dikke joint gaat draaien...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 12:43
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
als ik het goed heb wordt er in frankrijk zelf ook redelijk veel geblowd (meer nog dan in nederland), dus het zal vast wel morgelijk zijn om ergens op een rustig plekje een jointje te roken. hoe het daar met straffen zit heb ik ook geen idee van, check de legal-page op de erowid cannabis vault of lees hier wat: http://www.cedro-uva.org/lib/boekhout.france.html.

Het meenemen zelf zal geen probleem zijn, europa met vrije grensovergang enzo, controles zijn er voor zover ik weet ook nooit

kortom, moet geen probleem zijn, zoals je hier leest doen veel mensen het ook wel. zolang je niet voor de neus van de franse gendarmerie een dikke joint gaat draaien...
Je link is op zich heel interessant maar de onderzoeken zijn gedaan in het begin van de jaren 90 en de boetes staan nog genoteerd in franse franks. Als ik het goed begrepen heb zijn er simpelweg geen accurater cijfers maar dan nog is het vreemd dat het in francs staat genoteerd en niet in euro's. Helemaal gezien het feit dat de laatste update van dit artikel uit februari van dit jaar komt is het toch wat vreemd te noemen. Ik kwam deze link tegen naar wat volgens mij hetzelfde artikel is maar dan in het Nederlands.
Oud 17-08-2010, 11:14
bram_05
bram_05 is offline
Zelf dit jaar op vakantie met 5 vrienden ruim 100 euro hasj meegenomen.
Bij grensovergangen geen controle gehad, maar op een airee (stopplek langs de peage) zijn we stom toevallig in een douane-fuik gereden. Uiteraard werden we eruit gepikt, 6 gasten in een oud VW-busje met NL-kenteken. Allemaal gefouilleerd, maar het lag in het dashbordkastje, en daar hebben ze niet in gekeken. Was wel even billenknijpen kan ik je vertellen.

Wij hebben zowel midden in parijs onder de eiffeltoren, als op onze familiecamping als op pleintjes in kleine dorpjes gewoon jointjes gerookt. Enige verschil is wel dat Hasj niet zo sterk ruikt als weed, en de geur misschien minder bekend is.

Midden in een klein dorpje nog wel aangesproken door een bemoeierig NL-echtpaar dat vond dat we Nederland in een slecht daglicht stelden door te blowen.
Op de camping kwam op een avond een vader stiekem een paar trekjes bij ons nemen, hij vertelde dat hij al sinds z'n 18e niet meer had gesmoked. Daarna ging hij snel terug naar zijn vrouw en kinderen in de tent, erg grappig!
Oud 17-08-2010, 15:31
Hengelodegekste
Hengelodegekste is offline
Citaat:
Hallo,

ik ga Zaterdag op vakantie, en ik wilde een paar gram white widdow mee nemen. Maar ik vroeg me af op ik daarmee in de problemen kon komen omdat daar de wetgeving anders is. (?)

Heeft iemand ervaring met wiet in Frankrijk, en hoe daar op gecontroleerd word?

Gr. Rob
Luister eens goeie kennis van mij is ooit eens betrapt , dan word er meteen door de franse politie naar de nederlandse ambassade gebeld , je wiet word afgepakt en het loopt met een sissertje af , het was volgensmij een boete van 60 gulden destijds
Oud 17-08-2010, 19:02
Pyro Power
Pyro Power is offline
Mja, het is allemaal goed afgelopen, we zijn door een lege douane gereden, was wel even schikken, omdat ik dacht dat de douane geopend was. Overal stonden nog bordjes ed. En bij de tolweg-overgangen was het ook even je adem inhouden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten