Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 15:30
kvh
kvh is offline
Heb 1 jaar civiele techniek gedaan gevolgd door een jaar bouwkunde.

Het werken in projectgroepen vind ik maar nix, altijd vervelende ongemotiveerde mensen etc.

Heb geen idee wat ik nu moet gaan doen . Eigenlijk vind ik nix leuk...

Het enige wat me nog een beetje leuk lijkt is fietsenmaker, maar ik denk dat ik me daar heel snel ga vervelen omdat je niet echt de mogelijkheid heb om door te groeien.
Heb een goed havo diploma en heb daar totaal geen moeite voor hoeven doen.

Het liefst ga ik gewoon ergens werken en daarnaast leren, hoe pak je zoiets aan? Gewoon naar een uitzendbureau gaan ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 15:33
Praganonut
Praganonut is offline
IT kan.. dan werk je op jezelf. En veel doorgroeimogelijkheden maar ik denk niet6 dat je het ligt als ik het zo bekijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 15:34
kvh
kvh is offline
idd, ben niet echt super handig met computers..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 15:35
Verwijderd
- Een HBO-opleiding kiezen die je interesseert (eventueel in deeltijd of duaal) en je door een aantal jaren projectwerk heen bijten.
- Een universitaire studie zoeken waar minder projectwerk bij komt kijken en de kans op gemotiveerde studenten toch wat groter is en je door het projectwerk dat er wel is heen bijten.
- Een MBO-opleiding gaan doen en daarnaast werken...met de (grote) kans dat je met nog meer niet gemotiveerde studenten en groepswerk dan op het HBO te maken krijgt.
- Geen opleiding gaan doen en gaan werken.

De eerste en de tweede optie lijken mij het beste. Het is maar vier jaar en het bepaald vaak toch een groot deel van de rest van je leven. Het is zonde om je er door anderen van te laten weerhouden later een goede en leuke baan te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 16:25
kvh
kvh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2007 @ 16:35 :

- Een universitaire studie zoeken waar minder projectwerk bij komt kijken en de kans op gemotiveerde studenten toch wat groter is en je door het projectwerk dat er wel is heen bijten.
Tja, heb me P nog niet gehaald.
Een jaar VAVO of nog een jaar bouwkunde/civiel doen om me P te halen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
kvh schreef op 20-08-2007 @ 17:25 :
Tja, heb me P nog niet gehaald.
Een jaar VAVO of nog een jaar bouwkunde/civiel doen om me P te halen?
Dat zou kunnen idd of kijken. Of als je al 21 bent een toelatingstest proberen, als ze die hebben.

De meeste mensen (en universiteiten vaak ook) zijn trouwens voorstander van met een vwo diploma naar de universiteit...het percentage studenten met een vwo diploma dat het haalt is ook groter.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2007 @ 16:35 :
- Een HBO-opleiding kiezen die je interesseert (eventueel in deeltijd of duaal) en je door een aantal jaren projectwerk heen bijten.
Als je een HBO-opleiding in deeltijd doet, denk ik dat de kans groter is dat je met gemotiveerde mensen komt te zitten. Daar zitten toch meestal mensen die serieus voor die studie gekozen hebben en soms ook bijvoorbeeld wat ouder zijn of al werkervaring hebben..

Het nadeel is dan alleen dat je geen studiefinanciering krijgt.. (tenminste, ik niet?)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 16:49
Verwijderd
Je kunt ook een studie doen waarbij je niet veel in groepen hoeft te werken en het vooral op eigen kunnen aankomt. Wiskunde bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 17:08
kvh
kvh is offline
Forensisch onderzoek lijkt me wel leuk, ook in projectgroepen is dat.. maarja dan maar ff doorzetten.

Helaas kan ik dat dit jaar niet meer doen omdat de loting al geweest is...

Ik kan een jaartje gaan werken en dan hopen dat ik volgend jaar ingeloot word.. maarja stel dat ik er niet door kom.. heb ik een jaar voor nix gewacht...

Havo afgesloten met een 8 voor bio, 3 zessen en de rest een 7.
Heb ik daarmee een redelijke kans?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 10:44
Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Eerst een jaartje werken lijkt me toch de beste optie voor je, vooral omdat je anders nog heel snel een keuze moet maken waar je later spijt van kan krijgen. Behalve je in te schrijven voor forensisch onderzoek kan je natuurlijk ook voor een backup studie rondkijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten