Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind dat trouwen tegenwoordig niets meer voorstelt doordat je makkelijk kan scheiden. Wat is trouwen als je zo uit elkaar kan? Je belooft mekaar trouw totdat de scheiding u scheidt. Vind ik onzin!
||
![]() ![]() Ik weet niet meer hoe ik zelf dacht hierover toen ik 16 a 17 jaar was, maar volgens mij ongeveer hetzelfde. Veel is het niet veranderd, behalve dan dat ik meer respect hebt voor het ritueel trouwen. Omdat het toch iets symbolisch is; een traditie; een ritueel. Het heeft daardoor toch iets mystieks en is niet slechts een contract dat je bij je baas afsluit (het samenwoningscontract vind ik daar wat weg van hebben). Natuurlijk is dat mystieke ervan af gegaan, omdat net zoals Bean zei: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil overigens wel trouwen. Trouwen betekent voor mij aan de ene kant heel weinig, maar aan de andere kant voor mezelf heel veel. Ik wil gewoon trouwen...... |
![]() |
|
![]() |
Ochja, da's nog ver van m'n bed! 'k Zit nu in ene relatie, als alles goed gaat, gaan we ooit samenwonen (lees: binnen 2 à 3 jaar ofzo), en dan pas na nog enkele jaren zal er misschien getrouwd worden (leuk extra feestje toch?) Maar ik zie dat allemaal niet groots en er komt zeker geen kerkgebeuren bij! M'n vriend is er ook nie zo helemaal voor te vinden maar ooit zal hij wel trouwen denk ik. 't Is wel een mooi gebaar.. hoe het wordt gevraagd en hoe de partner reageert en hoe je vrienden en familie dan reageren en weet i kveel wat voor onzin ik uitkraam... maar iets in mij zegt dat ik graag zou getrouwd zijn voor ik kinderen heb en dat geeft me een ouderwets gevoel?
|
Ik ben absoluut niet van plan ooit te gaan trouwen
het is leuk de witte jurk en de perfecte man maar nee, bedankt Van wat ik heb gezien brengt het alleen ongelukken met zich mee Of je gaat scheiden, of je hebt constant ruzie of je bent lekker schijnheilig en doet alsof alles lekker loopt Ik geloof niet in het huwelijk... Niet meer althans, het is een verspilling van geld, ruimte en tijd. Als je van iemand houd hoef je dat niet te vergrendelen vind ik, want die liefde gaat op een bepaald moment toch weer over... Of je het nou wilt of niet. Dan is er alleen nog maar gewenning over en veel zien dat aan voor liefde wat het eigelijk niet is. Dus nee, huwelijk niet als speciaal gebaar omdat je van iemand houd en het daardoor wilt laten zien. Of omdat het de band sterker zou maken. Geef mij maar een gewone liefdesrelatie, samenwonen vind ik al huwelijk-achtig genoeg... En als de liefde dan uit de relatie is, dat ik die kan verbreken zonder zo'n enge scheiding te regelen, wat toch weer geld, tijd en ruimte kost. Nee bedankt.
|
![]() |
Het huwelijk is gewoon een show en een botterbriefje voor anderen! Wat heb je nu zelf aan het huwelijk?! Niets! Het maakt het je gewoon makkelijker ten opzichte van wetten enzo!
Maar ten opzichte van je relatie doet het er geen bal aan! Je kan toch je liefde verklaren ten opzichte van elkaar op leukere manieren ,dan te trouwen?! Voor mij zou het niet hoeven "trouwen", maar je weet nooit wie je tegenkomt natuurlijk! Als het voor mijn vriend echt belangrijk zou zijn om te trouwen, zou ik het wel willen doen voor hem maar dan zou er zeker eens goed over gepraat moeten worden! Maar voor mij "MOET" het zeker niet!
|
Ik vind dat je door te trouwen elkaar laat zien dat je echt van elkaar houdt. En dat vind ik mooi. Je wilt iedereen laten zien dat jullie van elkaar houden en om dat feit een feest geven. Want je ziet het samen zijn van jullie als een feest. Laat iedereen mee feesten!
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |