Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2002, 16:19
Gatara
Gatara is offline
Hoe staan jullie ten opzichte van het huwelijk?

Vinden jullie het het afsluiten van "slechts" een contract?
Is het een symbool van jullie liefde voor elkaar?
Of iets anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 16:31
Kirk22
Kirk22 is offline
geen idee, ik ben pas 21. Ik ga eerst nog es x jaar de markt verkennen. Iig niet het 1e.
Oud 17-07-2002, 18:46
liefebees
liefebees is offline
een verschrikkelijke zaak!
het voegt niets toe aan je relatie, behalve dan misschien de druk om niet ontrouw te zijn, en bij je partner te blijven. het is alleen maar een bevestiging van je liefde voor je partner naar de buitenwereld, maar als het echte liefde is dan ziet de butienwereld dat wel, daar heb je geen huwelijk voor nodig.
voor mij betekent het veel meer als je hoort dat een stel al 30 jaar bij elkaar is zonder te trouwen dan dat ze wel getrouwd zijn.
Oud 17-07-2002, 18:50
Uneksia
Uneksia is offline
betekent helemaal niets voor me. één grote show en excuus om veel aandacht te krijgen. het KAN op zich handig zijn.
Mijn ouders zijn getrouwd zodat mijn vader recht had op eventuele voogdij over mijn halfzus (niet zijn dochter, maar mn moeder d'r dochter), omdat haar eigen vader niet al te veel aandacht aan haar besteed en zij liever bij hem bleef.

Maar behalve dat vind ik het echt 10 keer niks. Zou alleen trouwen als het echt superbelangrijk voor mijn partner zou zijn, maar dan moeten ze niet verwachten dat ik er waarde aan besteed.
Oud 17-07-2002, 22:13
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Nee, ben ut dus echt niet van plan.

Want bij trouwen dan is het zodra de verliefdheid voorbij is een 'houden van' relatie en die vinnik idioot. Bij verliefdheid is het saai als je niet bij ander bent en leuk als je bij elkaar bent, bij 'houden van' is het vervelend om niet bij elkaar te zijn maar gewoontjes om bij elkaar te zijn. Niks bijzonders, het is normaal geworden dat je bij elkaar bent... je verbindt je leven onnodig met dat van een ander.
Zo'n 'houden van' relatie is niet meer dan gewenning. Je went eraan dat die ander om je heen is, daardoor is het niet meer super-leuk meer enzo... maar normaal. Maar ondertussen ben je gewend aan de aanwezigheid van die persoon en als die er dan niet is dan mis je iets om je heen...

Ik wil niet hebben dat ik moeite zou hebben met iemands afwezigheid op zo'n manier. Trouwen maakt het alleen maar erger, trouwen is eigenlijk aan andere mensen laten zien van >>wij houden van elkaar<< de 'houden van' relatie is voor korte termijn dan beschermd door de wetten betreffende verboden bij trouwen... op langere termijn (scheiden, enige manier om er onderuit te komen) spelen de volgenden een rol: 1) je wilt die persoon geen pijn doen, je haat die persoon niet... - 2) sociale druk, wordt wel minder tegenwoordig... maar het is er nog steeds. Als je getrouwd bent dan ben je dat, niet scheiden, en zeker niet omdat je niet verbonden wilt zijn - 3) eergevoel, je hebt dus op je trouwdag een fout gemaakt... die fout blijkt echter pas voor iedereen die je kent als je scheidt...

Ik heb hier erg lang rationeel over nagedacht... - en ik kwam er telkens weer op uit dat ik niet wil trouwen, geen vaste personen in mijn leven. En voor jullie me hypocriet gaan noemen met familie die dan vaste personen zouden zijn... de 'houden van' relaties met je familie... - they're already dead (de 'houden-van' relaties dus )
Oud 17-07-2002, 22:18
liefebees
liefebees is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
op langere termijn (scheiden, enige manier om er onderuit te komen) spelen de volgenden een rol: 1) je wilt die persoon geen pijn doen, je haat die persoon niet... - 2) sociale druk, wordt wel minder tegenwoordig... maar het is er nog steeds. Als je getrouwd bent dan ben je dat, niet scheiden, en zeker niet omdat je niet verbonden wilt zijn - 3) eergevoel, je hebt dus op je trouwdag een fout gemaakt... die fout blijkt echter pas voor iedereen die je kent als je scheidt...
wat dacht je van kinderen?!
er zijn zo ontzettend veel mensen die omwille van de kinderen bij elkaar blijven. dat is één van de ergste dingen die je een kind aan kunt doen, vind ik.
Oud 17-07-2002, 23:12
Bean
Bean is offline
Ik vind dat trouwen tegenwoordig niets meer voorstelt doordat je makkelijk kan scheiden. Wat is trouwen als je zo uit elkaar kan? Je belooft mekaar trouw totdat de scheiding u scheidt. Vind ik onzin!
Oud 18-07-2002, 09:16
Gatara
Gatara is offline
Leuk om te zien hoe 5-jaar jongere mensen dan ik erover denken

Ik weet niet meer hoe ik zelf dacht hierover toen ik 16 a 17 jaar was, maar volgens mij ongeveer hetzelfde.

Veel is het niet veranderd, behalve dan dat ik meer respect hebt voor het ritueel trouwen. Omdat het toch iets symbolisch is; een traditie; een ritueel. Het heeft daardoor toch iets mystieks en is niet slechts een contract dat je bij je baas afsluit (het samenwoningscontract vind ik daar wat weg van hebben).

Natuurlijk is dat mystieke ervan af gegaan, omdat net zoals Bean zei:
Citaat:

Wat is trouwen als je zo uit elkaar kan? Je belooft mekaar trouw totdat de scheiding u scheidt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 09:20
xsten
xsten is offline
Citaat:
Bean schreef:
Ik vind dat trouwen tegenwoordig niets meer voorstelt doordat je makkelijk kan scheiden. Wat is trouwen als je zo uit elkaar kan? Je belooft mekaar trouw totdat de scheiding u scheidt. Vind ik onzin!
Ben jij wel helemaal op de hoogte van de scheidingsprocedures van tegenwoordig???? Lijkt me niet echt......

Ik wil overigens wel trouwen. Trouwen betekent voor mij aan de ene kant heel weinig, maar aan de andere kant voor mezelf heel veel. Ik wil gewoon trouwen......
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:17
McCaine
McCaine is offline
Lijkt me iets voor Liefde en Relatie, aangezien dat precies de lading dekt.

Filosofie & Levensbeschouwing -> Liefde & Relatie
Oud 18-07-2002, 18:36
Verwijderd
Ik vind het het diepste wat je elkaar kunt laten zien op liefdes gebied (kinderen komen nog wel op de eerste plaats). Ik wil later echt trouwen met de "ware". Heel ouderswets, maar zeer romantisch!

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 18:44
casey
casey is offline
Ochja, da's nog ver van m'n bed! 'k Zit nu in ene relatie, als alles goed gaat, gaan we ooit samenwonen (lees: binnen 2 à 3 jaar ofzo), en dan pas na nog enkele jaren zal er misschien getrouwd worden (leuk extra feestje toch?) Maar ik zie dat allemaal niet groots en er komt zeker geen kerkgebeuren bij! M'n vriend is er ook nie zo helemaal voor te vinden maar ooit zal hij wel trouwen denk ik. 't Is wel een mooi gebaar.. hoe het wordt gevraagd en hoe de partner reageert en hoe je vrienden en familie dan reageren en weet i kveel wat voor onzin ik uitkraam... maar iets in mij zegt dat ik graag zou getrouwd zijn voor ik kinderen heb en dat geeft me een ouderwets gevoel?
Oud 18-07-2002, 18:44
Cinamon
Cinamon is offline
Ik ben absoluut niet van plan ooit te gaan trouwen
het is leuk de witte jurk en de perfecte man
maar nee, bedankt
Van wat ik heb gezien brengt het alleen ongelukken met zich mee
Of je gaat scheiden, of je hebt constant ruzie of je bent lekker schijnheilig en doet alsof alles lekker loopt
Ik geloof niet in het huwelijk...
Niet meer althans, het is een verspilling van geld, ruimte en tijd.
Als je van iemand houd hoef je dat niet te vergrendelen vind ik, want die liefde gaat op een bepaald moment toch weer over...
Of je het nou wilt of niet. Dan is er alleen nog maar gewenning over en veel zien dat aan voor liefde wat het eigelijk niet is.

Dus nee, huwelijk niet als speciaal gebaar omdat je van iemand houd en het daardoor wilt laten zien. Of omdat het de band sterker zou maken.
Geef mij maar een gewone liefdesrelatie, samenwonen vind ik al huwelijk-achtig genoeg... En als de liefde dan uit de relatie is, dat ik die kan verbreken zonder zo'n enge scheiding te regelen, wat toch weer geld, tijd en ruimte kost.

Nee bedankt.
Oud 18-07-2002, 19:56
lieve
lieve is offline
Het huwelijk is gewoon een show en een botterbriefje voor anderen! Wat heb je nu zelf aan het huwelijk?! Niets! Het maakt het je gewoon makkelijker ten opzichte van wetten enzo!
Maar ten opzichte van je relatie doet het er geen bal aan! Je kan toch je liefde verklaren ten opzichte van elkaar op leukere manieren ,dan te trouwen?!
Voor mij zou het niet hoeven "trouwen", maar je weet nooit wie je tegenkomt natuurlijk! Als het voor mijn vriend echt belangrijk zou zijn om te trouwen, zou ik het wel willen doen voor hem maar dan zou er zeker eens goed over gepraat moeten worden! Maar voor mij "MOET" het zeker niet!
Oud 18-07-2002, 20:18
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Volgens mij kun je toch makkelijker aan een baan, huis, kinderbijslag, enz. komen als je getrouwd bent.
Oud 18-07-2002, 20:35
Verwijderd
nou jah voor mij is het gewoon symbool van liefde...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:46
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Hoeft niet zonodig van mij...
Oud 18-07-2002, 20:52
Gothic
Gothic is offline
Als ik ooit trouw, wil ik er wel heeeel erg zeker van zijn... Kinderen met gescheiden ouders, nee dat doe ik ze dus absoluut niet aan
Oud 18-07-2002, 21:11
alpha
alpha is offline
Ik vind dat je door te trouwen elkaar laat zien dat je echt van elkaar houdt. En dat vind ik mooi. Je wilt iedereen laten zien dat jullie van elkaar houden en om dat feit een feest geven. Want je ziet het samen zijn van jullie als een feest. Laat iedereen mee feesten!
Oud 18-07-2002, 21:16
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Als ik ooit trouw, wil ik er wel heeeel erg zeker van zijn... Kinderen met gescheiden ouders, nee dat doe ik ze dus absoluut niet aan
Dan kun je beter zorgen dat je er zeker van bent voor je kinderen met die partner krijgt, want ik denk dat het voor kinderen net zo goed erg is als hun ouders uit elkaar gaan als ze niet getrouwd waren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten