Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2007, 18:55
moi123
moi123 is offline
ik heb een sollicitatieformulier gehaald bij een kinderkleding winkel. ik wil daar erg graag werken maar ik weet niet wat ik voor motivatie op het sollicitatieformulier moet zetten??? help hebben jullie tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2007, 19:44
Verwijderd
Waarom wil je er zo graag werken?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 20:04
moi123
moi123 is offline
omdat het me erg leuk lijkt maar dat is zo standaard
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 20:06
Verwijderd
Waarom lijkt het je leuk?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 20:55
Ivo
Ivo is offline
Waarom lijkt het je leuk?

- Ben je zelf mode/kleding gek?
- Vind je kinderen leuk?
- Heb je ervaring in het werken met kinderen? zo ja, vertel daar dan iets over. Lijkt me een pluspunt
- Vind je het werken als verkoper leuk? Heb je daar al ervaring mee?
- Doe je een opleiding die iets met mode of kinderen te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 22:46
Balance
Balance is offline
"Ik ben geïnteresseerd in mode en kan goed met kinderen om gaan. Het contact met de klanten lijkt me bovendien erg leuk."

Oid.
Ik vind dat zo stom altijd, motivatie bij bijbaantjes. Het meerendeel gaat toch gewoon voor het geld, maar verzint een stomme smoes om een betere indruk te maken
Oud 31-08-2007, 09:33
Ivo
Ivo is offline
Motivatie is niet alleen dat standaard zinnetje, maar dus vooral waarom je goed om kan gaan met kinderen, of waarom je zo geïnteresseerd bent in mode.
Een kinderkledingwinkel is tenslotte een wat minder standaard bijbaantje als vakken vullen bij de Appie. Je komt er niet zomaar op om daar te gaan solliciteren. Dat geldt eigenlijk voor alle detailhandel.
Je gaat ook niet bij een electronica-winkel solliciteren als je daar helemaal niets mee hebt, zelfs niet als je het alleen maar voor het geld zou doen.

Of ligt het nou aan mij dat een bijbaantje ook leuk moet zijn? Tuurlijk doe je het voor het geld, maar als je kiest voor de detailhandel zul je meestal toch als eerste kijken bij de winkels die iets verkopen waar jij ook 'iets mee hebt'.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 10:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Motivatie is niet alleen dat standaard zinnetje, maar dus vooral waarom je goed om kan gaan met kinderen, of waarom je zo geïnteresseerd bent in mode.
Een kinderkledingwinkel is tenslotte een wat minder standaard bijbaantje als vakken vullen bij de Appie. Je komt er niet zomaar op om daar te gaan solliciteren. Dat geldt eigenlijk voor alle detailhandel.
Je gaat ook niet bij een electronica-winkel solliciteren als je daar helemaal niets mee hebt, zelfs niet als je het alleen maar voor het geld zou doen.

Of ligt het nou aan mij dat een bijbaantje ook leuk moet zijn? Tuurlijk doe je het voor het geld, maar als je kiest voor de detailhandel zul je meestal toch als eerste kijken bij de winkels die iets verkopen waar jij ook 'iets mee hebt'.
Ten eerste geven dit soort winkels meestal 1 zinnetje als ruimte op het sollicitatieformulier, dus zij zijn niet op zoek naar een lange uitleg waarin je jouw motivatie nog verder uiteenzet. Maar daarnaast denk ik ook dat het werken in een kinderkledingwinkel net zo weinig motivatie bevat als het vakkenvullen bij de Appie. Tuurlijk moet werken leuk zijn en dit lijkt d'r ook vast leuk, maar om nou te zeggen dat er altijd een goede achterliggende reden achter zit. Toen ik bij 2 winkels ging werken deed ik het metname om het geld en leek het baantje me wel grappig om te doen. Maar ik had er niet speciaal iets mee ofzo (ik ging bijvoorbeeld werken in een kampeerwinkel terwijl ik een hekel heb aan kamperen )
Reageren

Regels voor berichten