Advertentie | |
|
![]() |
|
Het heeft mij ook vaak verbaasd hoe weinig interesse de meesten uit mijn Latijn klas hadden voor de literatuur en de cultuur van de klassieken. Ik vind het wel altijd heel interessant. Het lijkt me ook moeilijk om de lessen te volgen en er veel op te steken, als het je niet interesseert wat je leest.
|
Het inteseerde mij geen zak. Maar ja op het gym kreeg je de talen. Maar ik begon het la en gr hebben leuk te vinden, gewoon omdat de meeste mensen het niet kunnen. En de leraressen die ik had waren fantastisch. En zo groeide mn liefde voor de talen. Nu heb ik zelfs uiteindelijk beide gekozen, en word ik uitgescholden voor alfa
![]()
|
![]() |
Al die mensen die alleen Gr+La doen voor een gymnasiumdiploma zijn behoorlijk stom! Uiteindelijk maakt het niemand uit of je atheneum of gymnasium hebt gedaan, VWO is goed. En zo stoer is het niet, slimmer dan Atheneummensen ben je ook niet, dus als je Grieks en Latijn helemaal niet interessant vindt ben je wel stom als je het dan toch doet. Het kost wel veel tijd en inzet, als je het goed doet tenminste, antwoordbladen overschrijven kan iedereen, dus lijkt het me logisch dat je het ergens ook leuk vindt. Dit kunnen de verhalen zijn, maar ook gewoon het proces van vertalen, het taaleigen of misschien alleen het feit dat je wilt weten waar al die gekke dingetjes van nu vandaan komen... Maar je moet er ergens wel lol aan beleven, anders ben je stom bezig. Je kunt je tijd dan vast wel nuttiger besteden.
|
|