Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 10:35
Antoni
Antoni is offline
Een vriendin van mij wordt lastiggevallen door een jongen die haar leuk vindt. Zij vindt hem echt helemaal niks (stom, lelijk, irritant) en ze heeft bovendien gewoon al een vriendje, maar daar lijkt hij zich niks van aan te trekken. Hij zit bij ons op school (maar andere opleiding) en het was al snel duidelijk dat hij een oogje op haar heeft. Hij grijpt elke gelegenheid aan om met haar te praten, doet 'stoer', maakt flauwe grappen en lijkt te blaken van het zelfvertrouwen. De afgelopen weken (vakantie) is hij ook nog bizar veel gaan smsen over hoe hij haar mist en dat ze eens samen iets leuks kunnen gaan doen. De meeste smsjes negeert ze en in de smsjes die ze wel terugstuurt laat ze duidelijk weten dat zij hem niet leuk vindt en dat ze een vriendje heeft. Deze jongen blijkt ontzettend blind te zijn, want hij gaat gewoon door en het wordt zelf steeds een tikkeltje erger. Het lijkt erop dat hij denkt dat zij 'hard to get' speelt. (het cliché: ze zegt nee, maar bedoelt ja)

Ze dumpt dit probleem regelmatig bij mij en ik probeer haar zo goed als ik kan te helpen, maar mijn creativiteit heeft ook 'r beperkingen.

Nu is mijn vraag dus: Hoe kun je hier het beste mee omgaan? Wat zou jij doen? Ik wil dat ze gewoon met rust gelaten wordt, want ze vindt het best vervelend allemaal.
Oud 24-08-2007, 10:45
Praganonut
Praganonut is offline
in die situatie waarin jij zit kan je niets doen dan adviseren.
Kan haar vriend er niets aan doen?

Dan is het gelijk over.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Praganonut schreef op 24-08-2007 @ 11:45 :
My thoughts exactly.

Als iemand mijn vriendin lastig zou vallen dan verwacht ik toch dat ze daarmee naar mij toekomt en dan vinden we samen wel een oplossing

Maar als je haar een tip wil geven: compleet negeren. Dus ook geen smsjes terugsturen waar "nee" in staat, gewoon helemaal niets.

Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:09
Verwijderd
ik denk dat een paar tikken of waarschuwingen (van haar vriendje en/of jou) wel duidelijk aankomen bij de jongen in kwestie ;x
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:25
Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 24-08-2007 @ 11:45 :

Dan is het gelijk over.
Nou ja, ik word er vaker mee geconfronteerd omdat ik nu eenmaal bij haar en bij hem op school zit. Haar vriendje ziet hem nooit.
En precies: adviseren. Dat doe ik ook en ik heb het gevoel dat dat ook het beste is. Ik ben alleen benieuwd naar oplossingen van anderen (jullie dus). Misschien zit daar iets erg bruikbaars tussen.

Citaat:
Maar als je haar een tip wil geven: compleet negeren. Dus ook geen smsjes terugsturen waar "nee" in staat, gewoon helemaal niets.
Tja, dat is misschien het beste. Dat ze af en toe wel iets terug stuurt is voor hem een motivatie te blijven sms-en natuurlijk.

Citaat:
ik denk dat een paar tikken of waarschuwingen (van haar vriendje en/of jou) wel duidelijk aankomen bij de jongen in kwestie ;x
Hahaha Hoe erg hij het ook verdient, ik ga geen geweld gebruiken. En haar vriendje ook niet, denk ik. Maar inderdaad: hard en direct duidelijk maken hoe het zit is wel nodig misschien.
Oud 24-08-2007, 13:35
Verwijderd
Ik zou het hem nog één keer goed uitleggen en het verder idd negeren. Als ie het dan nog niet snapt kan ze het desnoods via school spelen: sexuele intimidatie is daar over het algemeen niet gewenst.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:53
Roos
Roos is offline
Niks van je laten horen. Niks, maar dan ook niks terugsmsen. Niet de telefoon opnemen. Ook niet om te zeggen dat ze hem niet wilt.
Dit soort jongens vinden het maar al te leuk als een meisje hun aandacht geeft.. of dat nou positief is, of negatief.
Het is even doorbijten, maar zijn aandacht zal echt wel afnemen over een tijdje.
Oud 24-08-2007, 14:15
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou ook zeggen "negeren". Staalhard, niks antwoorden. Een ex van me zag me na een paar jaar terug en was weer verkocht. Hij stuurde sms'jes dat ie me miste enzo, ik heb gewoon niet geantwoord. Na een paar keer was het over... Volgens mij het enige dat helpt En als ie echt gestoord is, politie erbij halen.
Oud 24-08-2007, 15:14
Ireth69
Ireth69 is offline
Inderdaad. Ze moet ECHT niks meer terugsturen. Kan ze zijn nummer niet in haar telefoon blokkeren? En anders kan het sowieso via haar provider, dan moet ze dan even contact mee opnemen.
Als hij op school bij haar komt staan, dan moet ze weglopen. Of zeggen dat hij een eindje op moet hoepelen, desnoods licht ze ook haar vriend(inn)en in zodat die haar ook te hulp kunnen schieten.
Eventueel kan ze haar ouders raadplegen, kunnen zij geen contact met hem opnemen en hem even de les lezen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 15:19
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik zou hem een grote bek geven en zorgen dat de directeur ervan weet dat ik lastig gevallen wordt. maarja, dat zou ik doen... dus misschien is dit een heel slecht advies
Oud 24-08-2007, 15:27
Antoni
Antoni is offline
Bedankt voor jullie adviezen. De directie van de school erbij betrekken vind ik te ver gaan. Het belemmert haar verder niet, of zo, het is slecht heel irritant.

Hm, compleet negeren he? Goed idee. Dat overweegde ik al, maar omdat jullie het nu ook zeggen zal ik haar dat adviseren. Ze heeft nu nog te vaak de neiging om toch gewoon te antwoorden en gewoon vriendelijk te doen.
Oud 24-08-2007, 15:50
mystry
mystry is offline
Citaat:
Antoni schreef op 24-08-2007 @ 16:27 :
Bedankt voor jullie adviezen. De directie van de school erbij betrekken vind ik te ver gaan. Het belemmert haar verder niet, of zo, het is slecht heel irritant.

Hm, compleet negeren he? Goed idee. Dat overweegde ik al, maar omdat jullie het nu ook zeggen zal ik haar dat adviseren. Ze heeft nu nog te vaak de neiging om toch gewoon te antwoorden en gewoon vriendelijk te doen.
Maar nu heb je het over " Ze heeft nu nog te vaak de neiging om toch gewoon te antwoorden en gewoon vriendelijk te doen"
dat moet ze dus niet meer doen gewoon negeren geen reactie geven.
En over haar vriend die zou ik er wel bij betreken niet dat ze op de vuist hoeven hoor maar dat hij weet wat er gaande is.
Hij kan anders ook naar de gozer lopen en zeggen dat hij moet kappen met zijn kinderlijk gedrag .
Oud 24-08-2007, 16:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt met een ex-collega, met het kleine verschil dat ik geen vriend heb. Deze gast liet zich ook niet afwimpelen. Als ik m'n telefoon niet opnam bleef 'ie gewoon bellen, tot 30 keer in 2 dagen tijd. Hij ging zelfs andere mensen bellen om te vragen of er iets was en beschuldigde vriendinnen dat ze liepen te stoken.
Oplossing: Heel hard en heel duidelijk zeggen dat 'ie moet opzouten en dat je z'n lelijke kop niet meer wilt zien. Als de hint dan nog niet is begrepen kan je altijd nog geweld gebruiken.
Bij mij heeft de zin "Nog één keer zo'n opmerking van je en ik sla je voor je muil!" wel geholpen.

Succes ermee.
Oud 24-08-2007, 16:53
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 24-08-2007 @ 17:48 :
Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt met een ex-collega, met het kleine verschil dat ik geen vriend heb. Deze gast liet zich ook niet afwimpelen. Als ik m'n telefoon niet opnam bleef 'ie gewoon bellen, tot 30 keer in 2 dagen tijd. Hij ging zelfs andere mensen bellen om te vragen of er iets was en beschuldigde vriendinnen dat ze liepen te stoken.
Oplossing: Heel hard en heel duidelijk zeggen dat 'ie moet opzouten en dat je z'n lelijke kop niet meer wilt zien. Als de hint dan nog niet is begrepen kan je altijd nog geweld gebruiken.
Bij mij heeft de zin "Nog één keer zo'n opmerking van je en ik sla je voor je muil!" wel geholpen.

Succes ermee.
Je had een aangifte kunnen doen wegens stalking en je opmerking kan ook een reden voor hem zijn om aangifte te doen tegen jou wegens bedreiging.
Niet bijster verstandig. Maar het heeft wel geholpen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 23:14
Verwijderd
Wanneer mensen 'subtiele' hints niet meer begrijpen moet je gewoon hard en duidelijk zijn. Heel duidelijk, desnoods met stemverheffing zeggen: 'Ik wil je niet in mijn buurt, ik vind je niet leuk en ik wil dat je me nu met rust laat. ROT OP!'

Wil ook wel eens helpen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 23:52
Bertje B.
Bertje B. is offline
Keertje naar hem toe gaan en aanspreken en als die dan nog doorgaat een niet al te harde maar wel corrigerende tik op ze neus of kaak.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:09
Daboman
Daboman is offline
Imo gewoon niets, helemaal niets terugzeggen. Ook geen "nee".
Oud 25-08-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 24-08-2007 @ 16:27 :

Zij moet gewoon niet meer vriendelijk doen als zij niets van hem moet hebben, heel simpel.

En jij moet je er zeker niet mee gaan bemoeien, want dan krijg jij er alleen maar ellende mee. Nooit en te nimmer doen. Weet jij veel of die gedachte van hem dat hij kans maakt niet ergens een gefundeerde basis heeft die besloten lag in eerder of vroeger gedrag van dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 21:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Praganonut schreef op 24-08-2007 @ 17:53 :
Je had een aangifte kunnen doen wegens stalking en je opmerking kan ook een reden voor hem zijn om aangifte te doen tegen jou wegens bedreiging.
Niet bijster verstandig. Maar het heeft wel geholpen.
Ik heb 'm gezegd dat ik 'm een knal voor z'n muil zou geven, niet dat ik 'm op zou zoeken en 'm zou afslachten.
Tevens ging dit gepaard met een zeer terechte waarschuwing, dus hij heeft geen poot om op te staan.
Oud 28-08-2007, 08:36
madelief21
madelief21 is offline
Ze heeft een vriend toch? Wilt haar vriend hier niet naar luisteren? Bovendien als ze het echt irritant vindt kan ze het nummer van die jongen laten blokkeren. Ik houd absoluut niet van vrouwen die gaan zeuren oh die jongen valt me lastig hij vindt me zo leuk bla bla terwijl ze het stiekem wel lopen uit te lokken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 09:33
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 25-08-2007 @ 22:06 :
Ik heb 'm gezegd dat ik 'm een knal voor z'n muil zou geven, niet dat ik 'm op zou zoeken en 'm zou afslachten.
Tevens ging dit gepaard met een zeer terechte waarschuwing, dus hij heeft geen poot om op te staan.
is aanduiding tot fysiek geweld. Een rechter zou daar geen onderscheidt in maken in afslachten of een hoek verkopen.
Mar dit is weer een geheel andere discussie
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:35
Verwijderd
Ze is te subtiel. Dus daar moet ze mee ophouden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:58
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ze is te subtiel. Dus daar moet ze mee ophouden.
inderdaad. mannen zijn niet goed in subtiel.
Oud 29-08-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
is aanduiding tot fysiek geweld. Een rechter zou daar geen onderscheid in maken in afslachten of een hoek verkopen.
Mar dit is weer een geheel andere discussie
eender welke rechter zou eens ferm " !! " doen in zo'n geval hoor
'k denk zelfs dat ze bij de politie die kerel eens ferm zouden uitlachen als hij aangifte zou willen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 01:56
Verwijderd
Helemaal negeren is vaak de beste oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2007, 17:01
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
inderdaad. mannen zijn niet goed in subtiel.
Mannen zijn ronduit slecht in subtiel
Oud 31-08-2007, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 13:40
Optima
Optima is offline
Citaat:
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 22:07.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 13:41
Optima
Optima is offline
Citaat:

Dan is het gelijk over.
oke......heel ridderlijk gedacht, maar wat een onzin. Ze moet gewoon haar eigen boontjes doppen. Zodra haar vriendje weer weg is zit ze weer met hem opgescheept en ziet hij zijn kans schoon.
Oud 01-09-2007, 14:03
Fingon
Fingon is offline
Wij mannen hebben een anders soort subtiel
Oud 02-09-2007, 06:03
Verwijderd
Citaat:
Wij mannen hebben een anders soort subtiel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten