|
|
Bekijk resultaten poll: Jou top 3 HP boeken | |||
Philosophers/ Soceres Stone (Steen der wijzen) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 30.19% |
Chamber of Secrets (Geheime Kamer) |
10 | 18.87% |
Prisoner of Azkaban (Gevangene van Azkaban) |
28 | 52.83% |
Goblet of Fire (Vuurbeker) |
25 | 47.17% |
Order of the Phoenix (orde van de feniks) |
22 | 41.51% |
Half-Blood Prince (Halfbloed Prins) |
28 | 52.83% |
Deathly Hallows |
27 | 50.94% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools
![]() |
Zoek in deze topic
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
1) Prisoner of Azkaban
2) Goblet of Fire 3) Order of the Phoenix Philosopher's Stone is, bij nader inzien, niet het beste deel maar heeft wel de meerwaarde om de eerste te zijn; waarin die wereld van HP wordt geïntroduceerd. Chamber of Secrets was een herhaling van het eerste boek, maar dan met Dobby en een vliegende Ford Anglica. Prisoner of Azkaban had heel wat nieuwe dingen in petto, onder andere de Dementors en Hogsmeade, en ging meer over de personages dan over één of ander mysterie oplossen. Goblet of Fire was het scharniermoment van de serie en had, net als boek 3, een aantal elementen die het scheidden van de rest, namelijk de Quidditch World Cup en het Triwizard Tournament. Bovendien had je nog meer karakterontwikkeling en de terugkeer van Lord Voldie. Order of the Phoenix was dan weer minder; het plot had niet echt een focus en de personageontwikkeling uit de vorige twee delen was ook afgenomen. En maar blijven lezen om te weten wie er dood ging, natuurlijk. Helemaal op het einde kwam Rowling af met de Prophecy (hoewel er al een vermelding naar was in boek 3). Half Blood Prince had al evenmin een sterk plot, met wat kussende koppels en af en toe Draco Malfoy die een aantal duistere zaken op de achtergrond deed, terwijl Dumbledore ons meer leerde over Voldie (wat dan wel interessant was). Oja: Dumbledore dies on page 596. Deathly Hallows was radicaal anders dan de voorgaande delen en had vaak de geur van een auteur die Harry moe was. Hij was wel spannend, maar Rowling had meer beloofd dan ze uiteindelijk gegeven heeft. En de Epiloog had ofwel uitgebreider moeten zijn ofwel niet moeten bestaan hebben. Dat was mijn visie van hoe elk boek tegenover de serie staat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgorde: 6, 4, 2 Die delen lijken beter opgebouwd te zijn met een verhaal dat uiteindelijk op zijn plaats valt, meer karakter ontwikkeling te hebben, gebeurtenissen en personages die mij meer raken. Deel 1 vind ik te simpel, echt een kinder boekje en nog niet echt iets bijzonders hoewel het lekker leest. Deel 3 vond ik vervelend en ongebalanceerd, er is nog zoveel niet af en het lijkt net op een proloog voor deel 4. Deel 5 vond ik erg vervelend. Eerste twee derde zijn erg saai en Harry is aan het puberen enzo. Daar had zo 100-200 pagina's uitgekund. De delen 1, 3 en 5 gaan ook slecht met informatie om. Allemaal vragen zonder antwoorden en aan het einde worden er dan wat slechtuitgewerkte antwoorden over je uitgestord en voelt het niet als een afgerond boek. Boek 7 vind ik wel weer goed en is misschien beter dan deel 2, maar dat kan ik nu nog niet goed inschatten omdat ik het net uit heb. Er zaten iig wat onthullende en opbouwende deeltjes in die je meer in de even boeken tegenkomt naast een paar van de zwakheden van de oneven boeken. SounD
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
3, 2, 7
Ik vond twee eerst helemaal niet goed, maar nu heb ik hem laatst herlezen en in combinatie met het laatste boek, ben ik ineens radicaal van mening veranderd.
|
![]() |
|
|