Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2007, 10:14
Broeder
Broeder is offline
Daar wil ik misschien iemand op gaan zoeken in augustus. Is iemand daar toevallig wel eens geweest? Is het praktisch / veilig om daar alleen te reizen? En zijn er nog bijzondere bezienswaardigheden waarvan je denkt "ja gaaf"? Zeg het me
Oud 31-05-2007, 19:31
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Broeder schreef op 27-04-2007 @ 11:14 :
Daar wil ik misschien iemand op gaan zoeken in augustus. Is iemand daar toevallig wel eens geweest? Is het praktisch / veilig om daar alleen te reizen? En zijn er nog bijzondere bezienswaardigheden waarvan je denkt "ja gaaf"? Zeg het me
Ik ben er 3 jaar geleden geweest, rondreis door Kenia, Tanzania die eindigde op Zanzibar. Ik ben er vrij veel backpackers tegengekomen, hoewel die wel specifieke gebieden vermijden. Noordelijk Kenia en de grens met Oeganda schijnen niet helemaal veilig te zijn, ik weet niet of je die kant op wilt, maar ik zou het laten.
In Tanzania zelf zou ik zeker Serengeti, Ngorongoro en Arusha/Kilimanjaro bezoeken, dat zijn toch wel de belangrijkste dingen. Dar Es Salaam vond ik niet echt een heel interessante stad, en het zuiden van Tanzania is ook niet heel erg boeiend (veel van hetzelfde).
Ik weet niet waar je in geintersseerd bent, maar voor de natuur moet je in Tanzania zijn, als je meer inheemse volken en stammen wilt zien ben je in Kenia beter op je plek.
Zanzibar is gewoon een geweldig eiland, totaal andere sfeer dan het vaste land (veel arabischer), vanalles te zien en te beleven, dus trek daar zeker 2 weken voor uit! Ik zou daar wel een goed hotel in de binnenstad nemen, want 's avonds zou ik persoonlijk in bepaalde stukken niet op mijn gemak zijn, maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe veel last je daar van hebt.
Als je nog specifieke vragen hebt kun je me natuurlijk altijd pmen!
Oud 15-06-2007, 21:54
Verwijderd
Ik heb 10 weken Tanzania gehad op Mafia-Island. Dat is een eilandje ten zuiden van Zanzibar. Het is niet zo groot, touristisch en 'modern' als Zanzibar en naar het schijnt met wat mooiere natuur. Het duiken daar is geniaal, zitten een paar duikshops. Verder is een goeie safari en een toch naar de Kilimanjaro absoluut een vereiste natuurlijk.
Alleen reizen lijkt me niet erg verstandig, maar dat ligt ook aan het gebied waar je bent. Ik ben door gebieden gekomen, terwijl we met 14 man waren, en ik scheet nog in m'n broek zo'n beetje vanwege de sfeer die er kan hangen als je door plekken komt waar ze echt niets hebben.
Maar als je er zelf een beetje versleten en verweerd uit ziet en je met je rugzakje de dala dala in gaat is dat alleen maar leuk.
Oud 15-06-2007, 22:04
Broeder
Broeder is offline
Hmz, ik ben wat traag met reageren, maar bedankt. Als ik ga dan kom ik in Dar es Salaam terecht want daar zit m'n zus. Aan overnachtingskosten ben ik daarom niet veel kwijt.
Alleen zij werkt overdag, dus het zou wel tof zijn om zelf wat te kunnen bezoeken daar zonder met een dolk in je rug om de straathoek te belanden. Van wat ik gelezen heb is het openbaar vervoer wel "relatief redelijk", dus wie weet is dat een optie.
Naar Zanzibar zou ik sowieso dan wel willen gaan. Is dat ver reizen (met de boot)?
Oud 25-06-2007, 15:02
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Broeder schreef op 15-06-2007 @ 23:04 :
Hmz, ik ben wat traag met reageren, maar bedankt. Als ik ga dan kom ik in Dar es Salaam terecht want daar zit m'n zus. Aan overnachtingskosten ben ik daarom niet veel kwijt.
Alleen zij werkt overdag, dus het zou wel tof zijn om zelf wat te kunnen bezoeken daar zonder met een dolk in je rug om de straathoek te belanden. Van wat ik gelezen heb is het openbaar vervoer wel "relatief redelijk", dus wie weet is dat een optie.
Naar Zanzibar zou ik sowieso dan wel willen gaan. Is dat ver reizen (met de boot)?
Ik vind dat mensen altijd zo paniekerig doen; het feit dat jij wel wat hebt en zij niet betekend niet dat ze je gelijk aanvallen en je schoenen jatten oid, ik heb daar door arme dorpjes gelopen en mensen waren erg vriendelijk, geinteresseerd en beleefd, niemand deed alsof ze het vervelend vonden dat jij "meer" had, ze vinden het juist fijn dat je intresse hebt in hun land en leefomstandigheden.
In de grote stad is dat misschien wat anders, maar ik vind het sowieso prettiger om "het land" te zien dan alleen grote steden.
De boot naar Zanzibar was geloof ik 1,5 uur en kostte iets van 5 dollar voor een buitenlander. Maar ik zou echt op Zanzibar zelf overnachten, want pas 's avonds laat komt het daar goed tot leven (en dan vaart de boot niet meer).
Oud 14-07-2007, 09:04
damaetas
damaetas is offline
ik ga in oktober naar kenia/tanzania.

eerst ergens aklimatiseren ten noordwesten van nairobi, een paar bergjes van tegen de 3000 m

samenkoms in moshi met een vriend die daar zn eindwerk-werk doet

beklimming kilimanjaro (5895m)

safari in serengetti

ngorogoro met de jeep van die jongen

rondreis door Usumbara mountains (ca. 2500m) , langs alle stammen/dorpjes waar hij zn eindwerk over doet.

... (moeten we nog verzinnen)

en ondertussen veel met de trein en de bus WANT DAT IS COOL

whiiiiiiiiiiiiiiiiiiej
Oud 08-09-2007, 13:58
AsBlom
AsBlom is offline
Hoi hoi,

Ik ben net terug uit Tanzania! Geweldige tijd. Kilimanjaro beklommen en een safari gedaan. Ik raad aan NgoroNgoro Crater en Lake Manyara. Die vond ik het mooist. Bij NgoroNgoro was KuduLodge erg luxe en toch betaalbaar! Als gids voor zowel safari als het beklimmen van de Kilimanjaro raad ik aan:
http://kilimountainsafariguide.weebly.com/ Erg betrouwbare, vriendelijke gids, betaalbaar en goed engels sprekend. Regelt alles van het begin tot het einde. Jij hoeft je nergens zorgen over te maken. Heerlijk.

De kilimanjaro beklimmen was wel het mooist van alles. Zo'n bijzondere ervaring. Zwaarste en mooiste uit mijn leven tot nu toe. Kost wel veel voorbereidingen. Goede warme kleding kopen vooral. En als extra tip: geen handschoenen maar wanten meenemen voor de nacht naar de top! Houdt je vingers véél warmer.
Heb je meer vragen, stel ze gerust: a_swop@hotmail.com Ik gun iedereen zo'n gave experience!
Advertentie

Regels voor berichten