Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In Tanzania zelf zou ik zeker Serengeti, Ngorongoro en Arusha/Kilimanjaro bezoeken, dat zijn toch wel de belangrijkste dingen. Dar Es Salaam vond ik niet echt een heel interessante stad, en het zuiden van Tanzania is ook niet heel erg boeiend (veel van hetzelfde). Ik weet niet waar je in geintersseerd bent, maar voor de natuur moet je in Tanzania zijn, als je meer inheemse volken en stammen wilt zien ben je in Kenia beter op je plek. Zanzibar is gewoon een geweldig eiland, totaal andere sfeer dan het vaste land (veel arabischer), vanalles te zien en te beleven, dus trek daar zeker 2 weken voor uit! Ik zou daar wel een goed hotel in de binnenstad nemen, want 's avonds zou ik persoonlijk in bepaalde stukken niet op mijn gemak zijn, maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe veel last je daar van hebt. Als je nog specifieke vragen hebt kun je me natuurlijk altijd pmen!
||
Citaat:
In de grote stad is dat misschien wat anders, maar ik vind het sowieso prettiger om "het land" te zien dan alleen grote steden. De boot naar Zanzibar was geloof ik 1,5 uur en kostte iets van 5 dollar voor een buitenlander. Maar ik zou echt op Zanzibar zelf overnachten, want pas 's avonds laat komt het daar goed tot leven (en dan vaart de boot niet meer).
|
![]() |
Hoi hoi,
Ik ben net terug uit Tanzania! Geweldige tijd. Kilimanjaro beklommen en een safari gedaan. Ik raad aan NgoroNgoro Crater en Lake Manyara. Die vond ik het mooist. Bij NgoroNgoro was KuduLodge erg luxe en toch betaalbaar! Als gids voor zowel safari als het beklimmen van de Kilimanjaro raad ik aan: http://kilimountainsafariguide.weebly.com/ Erg betrouwbare, vriendelijke gids, betaalbaar en goed engels sprekend. Regelt alles van het begin tot het einde. Jij hoeft je nergens zorgen over te maken. Heerlijk. De kilimanjaro beklimmen was wel het mooist van alles. Zo'n bijzondere ervaring. Zwaarste en mooiste uit mijn leven tot nu toe. Kost wel veel voorbereidingen. Goede warme kleding kopen vooral. En als extra tip: geen handschoenen maar wanten meenemen voor de nacht naar de top! Houdt je vingers véél warmer. Heb je meer vragen, stel ze gerust: a_swop@hotmail.com Ik gun iedereen zo'n gave experience! |
Advertentie |
|
|
|