Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb tot nu toe nog niet echt vaak 'officieel' gesolliciteerd, maar de keren dat ik het deed ben ik wel aangenomen. ![]() ![]() Wat je vooral wel moet doen is je inlezen, dat had ik ook één keer niet gedaan, maar dat vonden ze toen niet zo erg. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er kunnen hierna nog 3 gesprekken volgen... Is dat normaal? 4 gesprekken alvorens je klaar bent? (het vierde gesprek vindplaats met PO&O...). Het klinkt mij zo euh veel in de oren.
||
Citaat:
![]() Als ik dit zo om mij heen hoor, heeft iedereen wel 3 to 4 gesprekken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat ik doe, is gewoon een vast rijtje afwerken. Ik begin met te zeggen dat ik graag wil reageren op die en die vacature, of als je een open sollicitatie doet, zeg je dat je zo en zo erop gekomen bent om te solliciteren. Daarna zeg ik 'eerst even iets over mijzelf' en dan begin ik te vertellen wie ik ben, wat ik doe, etc. In de tweede alinea vertel ik iets over mijn ervaring met het product, stel dat je in een muziekwinkel wil werken, vertel je dat je dol bent op muziek. In de derde alinea vertel ik waarom ze mij juist moeten aannemen, wat mijn sterkte punten zijn, wat mij aantrekt in het bedrijf. In de vierde alinea zeg ik iets over mijn beschikbaarheid, hoe veel wil ik werken, ga ik nog op vakantie, etc. En dan sluit je netjes af. Dat schema volg ik altijd. |
![]() |
||
Citaat:
Oh ja, ik heb ook een heel uitgebreid CV van anderhalf kantje. Maakt het nog veel uit hoe lang je CV is of kan ik het beter inkorten tot 1 a4tje? Ik wilde ook nog een open sollicitatie sturen naar de videotheek bij mij om de hoek maar als dat dezelfde is als de jouwe hebben ze dus al iemand ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() CV lengte maakt niet zoveel uit, als het maar boeiend is. Ga niet een eindeloos rijtje hobbys opsommen enzo. En je kan je CV best aanpassen aan het werk wat je wilt gaan doen. Bij een sollicitatie naar een videotheek kan je bijv. aanvullen films en naar de bioscoop gaan. Het zijn maar simpele tips, maar ik ben ervan overtuigd dat ze werken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn hobbies vinden ze toch niet interessant denk ik. Ik kan althans geen passende hobbies vinden bij het baantje waar ik nu op wil solliciteren. Personalia, opleiding en werkervaring heb ik vrij uitgebreid geloof ik. Dat is het eerste a4tje. Op het 2e a4tje staan cursussen, nevenactiviteiten, hoe goed ik mijn talen spreek en mijn sterke punten. En 1 regeltje hobbies dus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Mwa, ik heb nooit echt gesolliciteerd, behalve naar een bestuursfunctie. Maar ik heb wel een sollicitatietraningen en een assessment doorlopen (voor de mensen aan de UvT: via http://ebtilburg.nl).
Wat je in ieder geval nooit moet doen is dichtklappen of heel lang na gaan denken. Het lijkt misschien dat je daar niet zoveel aan kunt doen, maar dat is dus wel zo. Zo is het handig om voor jezelf duidelijk te hebben waarom je die branche in wil en waarom je voor dat bedrijf wil gaan werken en niet voor een concurrent uit die branche. Ook moet je bedenken wat je sterkte én je zwakke punten zijn. Verder moet je zo ontspannen als mogelijk daar naar toe gaan en het gewoon over je heen laten komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ze konden er wel om lachen en werd later alsnog aangenomen ![]() ![]() Ik heb verder eigenlijk nog nooit een sollicitatie verneukt...
||
Citaat:
Maar dat zijn altijd wel lastige vragen, ben altijd weer vergeten wat voor 'slechte eigenschappen' ik ook weer had ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
We gaan zitten, het enige wat die gozer vroeg is "is je verteld wat je hier moet doen?" yep, abonnementenadministratie fixen totdat die actueel is. "Okay, ik heb iemand nodig die zo brutaal als de nacht is, die mijn projectmanagers goedschiks of kwaadschiks ertoe brengt gegevens door te geven, en dat acuraat invoert." Ik reageerde dat hij aan het juiste adres was. "Hey, verrek, je doet ook Sociale Geografie? Dat heb ik ook gestudeerd". Nou, daarna nog wat invulling en ik was aangenomen. Rot genoeg is dat later afgeketst op het feit dat hij een auto voor me moest betalen, en er van uit ging dat die bij de prijs van de detacheerder in zat, wat dus niet zo was, dat kwam er nog bij. Maar goed, ik was feitelijk al binnen, met nauwelijks een noemenswaardig sollicitatiegesprek.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Sinds dien ga ik voor de kleinste kutfuncties in suit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laten we zeggen dat het een dra-ma was en dat ik ervan geleerd heb (dit heeft zich zo'n 4 jaar geleden voorgedaan). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Parasaaitamol met codeine #1820 Trimm Trabb | 500 | 27-04-2013 11:53 | |
Studeren |
Leger Carlos-Hathcock | 13 | 04-01-2013 20:42 | |
Studeren |
Stage (LIO) pabo Tink* | 1 | 03-06-2011 08:03 | |
Studeren |
Terug naar school? douche-eendje | 13 | 13-09-2008 10:34 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #4 Thee Muts | 499 | 05-09-2008 17:34 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 |