Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 12:33
ekki
ekki is offline
TS begint:
Deze week heb ik 3 sollicitatiegesprekken. Gisteren, vandaag en morgen.

Vandaag kwam ik op het kantoor waar het gesprek zou plaatsvinden, bleek het gesprek helemaal niet vandaag te zijn maar morgen. Het was via een detacheringsorganisatie gegaan, dus ik dacht dat ze het verkeerd had doorgegeven. Kom ik thuis, kijk op de papieren van dat andere bedrijf, blijkt dat ik daar op gesprek had moeten komen vandaag. Had ze dus per ongelijk 'verwisseld'. Ik kon niet meer op tijd komen, was 2 uur rijden, dus ik gebeld. Ze hebben eigenlijk al iemand uitgekozen en ze hebben vandaag geen tijd meer en ze willen het vandaag afronden, dus helaas .

Nouja, morgen hopelijk meer kans. Kleine geruststellende gedachte (om iets minder te hoeven balen ) is dat het eigenlijk te ver was en ik er stiekem toch niet zo heel graag wil werken (ben gisteren aangenomen ergens, dus heb iig toch al nieuw werk).

Heb jij wel eens blunders gemaakt tijdens je sollicitaties? Wat moet je vooral niet doen?
Oud 18-07-2007, 12:49
Bertje B.
Bertje B. is offline
Te laat komen, pet op etc.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:57
Poepkind
Poepkind is offline
haha ik had een keertje gebeld naar callcenter, als reactie op advertentie. Die gast ging wat vragen stellen etc, ign gik op een gegeven moment het callcenter afkraken. Dat het irritant was als je dingen aangemseerd kreeg van kleine nietszeggende bedrijven etc. (nou ja ik wilde er toch niet werken, bij nader inzien)

Ook had ik een keer gebeld voor rozenteelt, beetje gebabbeld erover (was 14). En nou ja, voor ik op gesprekje kwam wilde wel het loon weten. Wilde die man dat niet zeggen Ik toch doorvragen, werd hij boos over, hij vond het onbeleefd, de sukkel. Bleek het echt een miezerloontje te zijn Heeft me dus mooi mn eigen tijd uitgespraard.

En nou ja, nog een sollicitatie gehad, maar daar ben ik hard verneukt door de werkgever.
Oud 18-07-2007, 12:59
T_ID
T_ID is offline
Jezelf afbranden moet je per definitie niet doen. Diploma's die je hebt moet je niet relativeren, etc. Dan nog foute of dubieuze (afwijzende, afstandelijke) lichaamstaal. Underdressed aankomen is voor sommige functies natuurlijk ook einde verhaal.

Dat eerste zelf een keer gedaan. Ik heb een erkend diploma MBO Informatica op mijn CV staan, die ik haalde tijdens de lagere school. Tijdens een gesprek daarover gezegd dat het net als de reguliere MBO opleiding niet zoveel voorstelde. Terwijl ik het zei vervloekte ik mezelf al, en mirakuleus, de dag later telefoontje dat ze de falende kracht die ik zou gaan vervangen toch nog een kans wilden geven.
Oud 18-07-2007, 14:12
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-07-2007 @ 13:59 :
Diploma's die je hebt moet je niet relativeren, etc.

Tijdens een gesprek daarover gezegd dat het net als de reguliere MBO opleiding niet zoveel voorstelde.
Volgens mij ging het niet over jouw diploma, maar je houding t.o.v. MBO-ers?

Ik heb tot nu toe nog niet echt vaak 'officieel' gesolliciteerd, maar de keren dat ik het deed ben ik wel aangenomen.

Wat je vooral wel moet doen is je inlezen, dat had ik ook één keer niet gedaan, maar dat vonden ze toen niet zo erg.
Oud 18-07-2007, 18:56
coopergirl
coopergirl is offline
Ik hoop hier heel veel tips te lezen!! Momenteel druk aan het brieven schrijven en hopelijk word ik ergens uitgenodigd...

Toen ik solliciteerde voor verpleegkundige leerling bij de ggz instelling waar ik nu werk, werd ik in eerste instantie afgewezen. Ze vonden me totaal niet voldoen aan het beeld wat een verpleegkundige zou moeten zijn (florence nightingale, een 'doener' etc). Ik kwam over als een bezinner, denker, kritisch etc.. Ze waren van mening dat ik verder zou leren en niet tot mijn 65ste als verpleegkundige zou werken.. (Uiteindelijk ben ik er wel aangenomen als leerling.. September start ik met een nieuwe opleiding, dus dat hadden ze goed voorzien. Daarnaast blijf ik nog wel even als verpleegkundige werkzaam).
Ofwel; echt blunders waren het niet maar ik wekte wel de indruk absoluut niet aan het functieprofiel te voldoen (misschien speelde mijn fluoriserend rose haar hier ook een rol in)
Oud 18-07-2007, 19:23
Adore
Adore is offline
Ik heb zelf nooit geblunderd, maar ik heb ook nooit officieel gesollicteerd. Vakantiebaantjes heb ik eigenlijk altijd wel toegewezen gekregen.

Stageplaatsen kunnen zelf blunderen! Bij de sollicitatie voor mijn voormalige stage hoefde ik helemaal niets in te brengen. Ik kreeg een verhaal van wat zij deden en hoe hun begeleiding zou zijn. Ik hoefde niets te doen. Na afloop stelde ik maar de vraag of ze 'toevallig' ook nog interesse hadden in mijn CV. De reactie was zo'n beetje: ja interessant om nog door te nemen, maar we hebben je al aangenomen. Ik had echt het idee dat ik voor niets was langsgeweest!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Adore schreef op 18-07-2007 @ 20:23 :
Stageplaatsen kunnen zelf blunderen!
'Gewone werkgevers' ook. Ik had ooit eens een brief gestuurd voor één of andere administratieve functie...kreeg ik een brief terug, gericht aan mevrouw één-of-andere-indisch-achtige-naam, dat de functie al vervuld was. Ik heb er nog even aan gedacht om op te bellen om te zeggen dat ze beter mij aan hadden kunnen nemen, omdat ik in ieder geval in staat was om de juiste naam boven een brief te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 22:31
Verwijderd
Nee. Was de eerste keer raak en verliep zeer professioneel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 03:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2007 @ 23:31 :
Nee. Was de eerste keer raak en verliep zeer professioneel.
Jij hoef in je CV alleen te schrijven dat je forumbaas van dit forum bent.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 10:41
@Moon
@Moon is offline
Niet ik, maar een vriendin van mij kwam een keer op de verkeerde vestiging van het bedrijf. Ze dacht dat ze wel wist waar het was en heeft dus daarom niet naar de routebeschrijving gekeken die ze per mail heeft ontvangen. Het bleek dat er twee vestigingen binnen een straal van mssn niet eens 500m te zijn. Toen kwam ze dus een half uur te laat, maarrr ze was gelukkig wel aangenomen

Verder heb ik zelf geen blunders gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 12:13
hermanf
hermanf is offline
Aangeschoten een uitzendtbureau binnengaan is niet aan te bevelen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 13:12
Crimson
Crimson is offline
Nooit zeggen 'het liefst zou ik wat anders willen doen, maar dit lijkt me ook wel leuk'. Enthousiast zijn, beetje overdrijven mag best. Een brief schrijven doe ik zo binnen een paar minuten, maar op gesprek komen is wel spannend.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 13:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 18-07-2007 @ 19:56 :
Ik hoop hier heel veel tips te lezen!! Momenteel druk aan het brieven schrijven en hopelijk word ik ergens uitgenodigd...

Toen ik solliciteerde voor verpleegkundige leerling bij de ggz instelling waar ik nu werk, werd ik in eerste instantie afgewezen. Ze vonden me totaal niet voldoen aan het beeld wat een verpleegkundige zou moeten zijn (florence nightingale, een 'doener' etc). Ik kwam over als een bezinner, denker, kritisch etc.. Ze waren van mening dat ik verder zou leren en niet tot mijn 65ste als verpleegkundige zou werken.. (Uiteindelijk ben ik er wel aangenomen als leerling.. September start ik met een nieuwe opleiding, dus dat hadden ze goed voorzien. Daarnaast blijf ik nog wel even als verpleegkundige werkzaam).
Ofwel; echt blunders waren het niet maar ik wekte wel de indruk absoluut niet aan het functieprofiel te voldoen (misschien speelde mijn fluoriserend rose haar hier ook een rol in)
Gisteren een brief ontvangen dat ik 8 augustus ben uitgenodigd voor een gesprek!!

Er kunnen hierna nog 3 gesprekken volgen... Is dat normaal? 4 gesprekken alvorens je klaar bent? (het vierde gesprek vindplaats met PO&O...). Het klinkt mij zo euh veel in de oren.
Oud 20-07-2007, 13:37
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-07-2007 @ 14:15 :
Gisteren een brief ontvangen dat ik 8 augustus ben uitgenodigd voor een gesprek!!

Er kunnen hierna nog 3 gesprekken volgen... Is dat normaal? 4 gesprekken alvorens je klaar bent? (het vierde gesprek vindplaats met PO&O...). Het klinkt mij zo euh veel in de oren.
Voor 'echte' banen (als je klaar bent met studeren etc.) is dat steeds vaker het geval volgens mij
Als ik dit zo om mij heen hoor, heeft iedereen wel 3 to 4 gesprekken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:40
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-07-2007 @ 14:15 :

Okay.. dan ben ik niet de enige die zoveel gesprekken zou moeten voeren. Voor een bijbaantje voor 2 dagen in de week voor 3, 4 maanden zou ik bij kpmg 4 keer op gesprek moeten komen en 3 testen moeten afleggen Echt super overdreven, voor een echte baan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen maar voor zo'n bijbaan...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 20:25
ekki
ekki is offline
Vaak is het twee echte sollicitatiegesprekken en daarna nog een arbeidsvoorwaardengesprek. Vind 4 wel veel overigens, denk dat dat dan vaak ook nog dingen als rollenspelen zijn ofzo.
Oud 20-07-2007, 21:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-07-2007 @ 21:25 :
Vaak is het twee echte sollicitatiegesprekken en daarna nog een arbeidsvoorwaardengesprek. Vind 4 wel veel overigens, denk dat dat dan vaak ook nog dingen als rollenspelen zijn ofzo.
Je hebt gelijk.. In de tweede ronde heb je soms een extra gesprek, dit is niet noodzakelijk. Ik citeer:

Citaat:
2.Afhankelijk van de vacature wordt er een aantal kandidaten uitgenodigd voor een eerste gesprek. Het gesprek duurt ongeveer een half uur tot een uur en wordt in de regel gevoerd door dezelfde personen die de voorselectie verrichten. Het resultaat kan voor u een "doorgaan" naar de volgende gespreksronde of een afwijzing zijn. Daarover wordt u geïnformeerd.

3.De tweede gespreksronde bestaat uit een gesprek (soms 2) met een vertegenwoordiging van het betreffende team. Bij deze gesprekken is ten minste altijd een van de deelnemers uit de eerste gespreksronde aanwezig. Vaak wordt aan de tweede ronde een korte rondleiding gekoppeld op de werkplek. Over de uitslag van de tweede ronde wordt u per brief geïnformeerd.

4.Wanneer na de tweede ronde de keuze op u wordt bepaald, vindt een gesprek plaats over de arbeidsvoorwaarden bij de dienst PO&O. Daarna valt eerst de beslissing over een definitieve aanstelling, die schriftelijk zal worden bevestigd.

(Daarnaast kan er verlangt worden dat je een psychologisch onderzoek ondergaat....)
Het is een godswonder wanneer je de kans krijgt dit alles te doorlopen en aangenomen te worden
Oud 21-07-2007, 02:39
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 20-07-2007 @ 14:12 :
Nooit zeggen 'het liefst zou ik wat anders willen doen, maar dit lijkt me ook wel leuk'. Enthousiast zijn, beetje overdrijven mag best. Een brief schrijven doe ik zo binnen een paar minuten, maar op gesprek komen is wel spannend.
Brief binnen een paar minuten schrijven? Ik weet nooit goed wat ik erin moet zetten. Ik kan wel pluspunten van mezelf bedenken waarom ze me moeten aannemen maar ik weet niet hoe ik dat op papier moet zetten zonder arrogant over te komen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 08:50
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 03:39 :
Brief binnen een paar minuten schrijven? Ik weet nooit goed wat ik erin moet zetten. Ik kan wel pluspunten van mezelf bedenken waarom ze me moeten aannemen maar ik weet niet hoe ik dat op papier moet zetten zonder arrogant over te komen.
En het werkt ook nog. Ik had een Videoland in mijn nieuwe buurt (Groningen ) geschreven via mail, maar ze hadden geen vacatures. Een week later werd ik toch gebeld of ik wilde langskomen. En de man zei dat hij mijn brief heel erg leuk en in orde vond.

Wat ik doe, is gewoon een vast rijtje afwerken. Ik begin met te zeggen dat ik graag wil reageren op die en die vacature, of als je een open sollicitatie doet, zeg je dat je zo en zo erop gekomen bent om te solliciteren.
Daarna zeg ik 'eerst even iets over mijzelf' en dan begin ik te vertellen wie ik ben, wat ik doe, etc.
In de tweede alinea vertel ik iets over mijn ervaring met het product, stel dat je in een muziekwinkel wil werken, vertel je dat je dol bent op muziek.
In de derde alinea vertel ik waarom ze mij juist moeten aannemen, wat mijn sterkte punten zijn, wat mij aantrekt in het bedrijf.
In de vierde alinea zeg ik iets over mijn beschikbaarheid, hoe veel wil ik werken, ga ik nog op vakantie, etc.

En dan sluit je netjes af. Dat schema volg ik altijd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 09:34
Methuselah
Methuselah is offline
Goh, no idea. Ik heb nog maar één keer "gesolliciteerd" en toen stond eigenlijk al redelijk vast dat ik de job zou krijgen. Moest niet opgekleed naar daar rijden, maar gewoon even informele babbel met de baas van 'n half uurtje, zeggen wat m'n interesses waren en dat was 't wel zo'n beetje.
Oud 21-07-2007, 09:41
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 21-07-2007 @ 09:50 :
En het werkt ook nog. Ik had een Videoland in mijn nieuwe buurt (Groningen ) geschreven via mail, maar ze hadden geen vacatures. Een week later werd ik toch gebeld of ik wilde langskomen. En de man zei dat hij mijn brief heel erg leuk en in orde vond.

Wat ik doe, is gewoon een vast rijtje afwerken. Ik begin met te zeggen dat ik graag wil reageren op die en die vacature, of als je een open sollicitatie doet, zeg je dat je zo en zo erop gekomen bent om te solliciteren.
Daarna zeg ik 'eerst even iets over mijzelf' en dan begin ik te vertellen wie ik ben, wat ik doe, etc.
In de tweede alinea vertel ik iets over mijn ervaring met het product, stel dat je in een muziekwinkel wil werken, vertel je dat je dol bent op muziek.
In de derde alinea vertel ik waarom ze mij juist moeten aannemen, wat mijn sterkte punten zijn, wat mij aantrekt in het bedrijf.
In de vierde alinea zeg ik iets over mijn beschikbaarheid, hoe veel wil ik werken, ga ik nog op vakantie, etc.

En dan sluit je netjes af. Dat schema volg ik altijd.
Dat schema volgt iedereen denk ik wel. Ik heb alleen gehoord dat je je moet kunnen onderscheiden van de massa om ervoor te zorgen dat ze jouw brief er uberhaupt uit halen.

Oh ja, ik heb ook een heel uitgebreid CV van anderhalf kantje. Maakt het nog veel uit hoe lang je CV is of kan ik het beter inkorten tot 1 a4tje?

Ik wilde ook nog een open sollicitatie sturen naar de videotheek bij mij om de hoek maar als dat dezelfde is als de jouwe hebben ze dus al iemand Het zal wel niet, want volgens mij is dat een Videokring Europa.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 09:50
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 10:41 :
Dat schema volgt iedereen denk ik wel. Ik heb alleen gehoord dat je je moet kunnen onderscheiden van de massa om ervoor te zorgen dat ze jouw brief er uberhaupt uit halen.

Oh ja, ik heb ook een heel uitgebreid CV van anderhalf kantje. Maakt het nog veel uit hoe lang je CV is of kan ik het beter inkorten tot 1 a4tje?

Ik wilde ook nog een open sollicitatie sturen naar de videotheek bij mij om de hoek maar als dat dezelfde is als de jouwe hebben ze dus al iemand Het zal wel niet, want volgens mij is dat een Videokring Europa.
Haha, in welke wijk woon je? Ik moet vanmiddag voor het eerst bij Videoland in Helpman werken
CV lengte maakt niet zoveel uit, als het maar boeiend is. Ga niet een eindeloos rijtje hobbys opsommen enzo. En je kan je CV best aanpassen aan het werk wat je wilt gaan doen. Bij een sollicitatie naar een videotheek kan je bijv. aanvullen films en naar de bioscoop gaan. Het zijn maar simpele tips, maar ik ben ervan overtuigd dat ze werken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 10:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 10:41 :

Volgens mij maakt het niet uit hoelang je c.v is als er maar niet steeds om de zoveel weken een ander baantje opstaat.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 10:41
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 21-07-2007 @ 10:50 :
Haha, in welke wijk woon je? Ik moet vanmiddag voor het eerst bij Videoland in Helpman werken
CV lengte maakt niet zoveel uit, als het maar boeiend is. Ga niet een eindeloos rijtje hobbys opsommen enzo. En je kan je CV best aanpassen aan het werk wat je wilt gaan doen. Bij een sollicitatie naar een videotheek kan je bijv. aanvullen films en naar de bioscoop gaan. Het zijn maar simpele tips, maar ik ben ervan overtuigd dat ze werken.
Beijum, dus helemaal aan de andere kant van de stad.

Mijn hobbies vinden ze toch niet interessant denk ik. Ik kan althans geen passende hobbies vinden bij het baantje waar ik nu op wil solliciteren. Personalia, opleiding en werkervaring heb ik vrij uitgebreid geloof ik. Dat is het eerste a4tje. Op het 2e a4tje staan cursussen, nevenactiviteiten, hoe goed ik mijn talen spreek en mijn sterke punten. En 1 regeltje hobbies dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2007, 11:08
LB06
LB06 is offline
Mwa, ik heb nooit echt gesolliciteerd, behalve naar een bestuursfunctie. Maar ik heb wel een sollicitatietraningen en een assessment doorlopen (voor de mensen aan de UvT: via http://ebtilburg.nl).

Wat je in ieder geval nooit moet doen is dichtklappen of heel lang na gaan denken. Het lijkt misschien dat je daar niet zoveel aan kunt doen, maar dat is dus wel zo. Zo is het handig om voor jezelf duidelijk te hebben waarom je die branche in wil en waarom je voor dat bedrijf wil gaan werken en niet voor een concurrent uit die branche. Ook moet je bedenken wat je sterkte én je zwakke punten zijn. Verder moet je zo ontspannen als mogelijk daar naar toe gaan en het gewoon over je heen laten komen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:09
ekki
ekki is offline
Het is juist wel de kunst om af en toe stiltes te kunnen laten vallen. Niet te lang, niet te kort. Daardoor zien ze dat je dat durft en niet alleen maar moet praten de hele tijd. Ik denk dat er niets ergs aan is. Beter een goed antwoord na even nadenken dan een slecht antwoord er direct uit geflapt.
Oud 24-07-2007, 16:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Als ik word uitgenodigd voor een gesprek, ga ik automatisch die dingen zeggen, waarvan ik denk dat ze ze graag willen horen Heel slecht, maar ik kan er niets aan doen.
Ik bedenk wel altijd van te voren een aantal vragen die je kunt stellen (en geen dingen die je zelf ook wel kan bedenken/opzoeken), omdat het volgens mij beter staat om bij de vraag: nog vragen? iets te zeggen dan om te zeggen dat alles wel duidelijk is.
Oud 24-07-2007, 16:30
LB06
LB06 is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-07-2007 @ 14:09 :
Het is juist wel de kunst om af en toe stiltes te kunnen laten vallen. Niet te lang, niet te kort. Daardoor zien ze dat je dat durft en niet alleen maar moet praten de hele tijd. Ik denk dat er niets ergs aan is. Beter een goed antwoord na even nadenken dan een slecht antwoord er direct uit geflapt.
Dat zeg ik ook niet . Dichtklappen is iets heel anders dan een tactische stilte inbouwen in het gesprek. Ik ken een voorbeeld waar iemand bijvoorbeeld niet voorbereid was op de vraag: "En wat zijn je slechte eigenschappen?". Ze was toen als een razende aan het nadenken welke slechte eigenschap je kon noemen en enigzins geloofwaardig was, zonder dat de recruiter aan de andere kant van de tafel zou vinden dat dat een afkeurpunt was. Maar helaas voor haar kon ze zo snel niks bedenken, dus toen werd ze helemaal zenuwachtig en klapte dicht. Maar nogmaals, dat is ook iets anders dan een stilte laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
@Moon schreef op 20-07-2007 @ 11:41 :
Niet ik, maar een vriendin van mij kwam een keer op de verkeerde vestiging van het bedrijf.
Zoiets heb ik gehad toen ik solliciteerde bij een camping. Zat ik in een ander dorp, op een andere camping, met dezelfde naam dat bedrijf een beetje te vervloeken dat ze hun afspraken niet nakwamen. Kreeg ik een uur later een telefoontje waarom ik niet op was komen dagen, daardoor dus, zat in het verkeerde dorp
Ze konden er wel om lachen en werd later alsnog aangenomen

Ik heb verder eigenlijk nog nooit een sollicitatie verneukt...
Oud 24-07-2007, 18:51
ekki
ekki is offline
Citaat:
LB06 schreef op 24-07-2007 @ 17:30 :
Dat zeg ik ook niet . Dichtklappen is iets heel anders dan een tactische stilte inbouwen in het gesprek. Ik ken een voorbeeld waar iemand bijvoorbeeld niet voorbereid was op de vraag: "En wat zijn je slechte eigenschappen?". Ze was toen als een razende aan het nadenken welke slechte eigenschap je kon noemen en enigzins geloofwaardig was, zonder dat de recruiter aan de andere kant van de tafel zou vinden dat dat een afkeurpunt was. Maar helaas voor haar kon ze zo snel niks bedenken, dus toen werd ze helemaal zenuwachtig en klapte dicht. Maar nogmaals, dat is ook iets anders dan een stilte laten vallen.
Duidelijk. Dat soort vragen moet je ook voorbereiden, ja. Liefst eigenschappen noemen die je goed kunt verbeteren.
Maar dat zijn altijd wel lastige vragen, ben altijd weer vergeten wat voor 'slechte eigenschappen' ik ook weer had . Zelfde geldt voor goede eigenschappen trouwens.
Oud 24-07-2007, 18:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-07-2007 @ 18:32 :
Zoiets heb ik gehad toen ik solliciteerde bij een camping. Zat ik in een ander dorp, op een andere camping, met dezelfde naam dat bedrijf een beetje te vervloeken dat ze hun afspraken niet nakwamen. Kreeg ik een uur later een telefoontje waarom ik niet op was komen dagen, daardoor dus, zat in het verkeerde dorp
Ze konden er wel om lachen en werd later alsnog aangenomen

Ik heb verder eigenlijk nog nooit een sollicitatie verneukt...
Haha. Wel aardig dat ze je toch nog aannemen.
Oud 24-07-2007, 20:06
Mile End
Mile End is offline
Ze zaten me wel raar aan te kijken toen ik met een zwarte hoodie en witte nikes aan kwam. Maar toch aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 05:29
Crimson
Crimson is offline
als je voor een échte baan gaat solliciteren (nadat je bent afgestudeerd), zet je dan ook op je cv al je bijbaantjes?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 08:30
ekki
ekki is offline
Citaat:
Crimson schreef op 25-07-2007 @ 06:29 :
als je voor een échte baan gaat solliciteren (nadat je bent afgestudeerd), zet je dan ook op je cv al je bijbaantjes?
Hangt er vanaf hoeveel dat er zijn en hoe nuttig het is dat ze erop staan. Ik vind wel dat ze mogen weten dat ik al vanaf m'n 13e 'werk' (begonnen met folders natuurlijk), dus ik heb vanaf het eerste 'nuttige' bijbaantje erop staan en daarna staat 'Diverse bijbaantjes'. Als ze willen kunnen ze dan altijd vragen wat dat geweest is.
Oud 25-07-2007, 09:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat geeft voor een deel je motivatie aan, dus doen. Ik ben dit jaar aangenomen voor vakantiewerk omdat ik elk jaar sinds mijn 15e vakantiewerk deed.
Oud 25-07-2007, 09:45
Paperz
Paperz is offline
Niet relativeren... en een beetje voor jezelf op komen...
net als wat hier boven staat je opleiding niet zelf relativeren.. maar als je gesprekspartner je opleiding kennis niveau begint te relativeren ('dus eigenlijk weet je niet zoveel') ga daar dan op in (als je er achterstaat natuurlijk )
Oud 25-07-2007, 11:47
Hulk
Hulk is offline
Het sollicitatiegesprek onderschatten... De meeste sollicitatiegesprekken die ik had gehad (voor bijbaantjes) hielden niet meer in dan dat ze naam en gegevens opnamen, de volgende dag werd je dan opgebeld dat je kon beginnen.
Maar vorig jaar kwam ik voor een administratief baantje tegenover 3 man te zitten die allerlei filosofische vragen over mijn persoonlijkheid begonnen te stellen, waar ik absoluut geen goed antwoord op kon geven.
Oud 25-07-2007, 13:04
Dj Colt
Dj Colt is offline
Ha ha lol

3 jaar geleden toen ik werk ging zoeken,kwam ik terecht bij een funcitie bij Albert Heijn.Ik heb me elctronisch gesolliciteerd via de site maar toen kwam ik een regel tegen waar de volgende tekxt stond:

-upload je cv of typ het in de onderstaande regel

Ik dacht wuhh?
Wat is CV?
wtf?

Uiteindelijk heb ik bij die regel niets gedaan,de volgende dag gebeld door een manager uit AH

Geachte, wij hebben uw aanmeldingsbrief voor de functie ontvangen,als u nog geen werk hebt gevonden en u nog steeds wilt solliciteren bij ons,gaan wij een afspraak maken

Ik zei:
-welke Albert Heijn is dat?

Ik heb me namelijk in de meeste AH's aangemeld die in de buurt waren lol

Ow ja,hij vroeg niet eens naar mijn CV en ik werk daar nu bijna 3 jaar

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
Dj Colt schreef op 25-07-2007 @ 14:04 :
Ha ha lol

3 jaar geleden toen ik werk ging zoeken,kwam ik terecht bij een funcitie bij Albert Heijn.Ik heb me elctronisch gesolliciteerd via de site maar toen kwam ik een regel tegen waar de volgende tekxt stond:

Ik dacht wuhh?
Wat is CV?
wtf?

Uiteindelijk heb ik bij die regel niets gedaan,de volgende dag gebeld door een manager uit AH

Geachte, wij hebben uw aanmeldingsbrief voor de functie ontvangen,als u nog geen werk hebt gevonden en u nog steeds wilt solliciteren bij ons,gaan wij een afspraak maken

Ik zei:

Had je dan verwacht dat je een meterlange cv nodig hebt om te mogen vakken vullen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:50
Dj Colt
Dj Colt is offline
Uit beleefdheid moet je je CV altijd overhandigen
Oud 25-07-2007, 15:11
Crimson
Crimson is offline
ik heb ook bij de appie gewerkt en die gast zei alleen oja je bent 18 oja je doet gymnasium oja ok je bent aangenomen. KLAAR
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Alles lijkt me wat overdreven (tenzij dat maar twee baantjes zijn ofzo )... Ze raden over het algemeen aan om je CV op één kantje te houden, dat lukt niet als je veel bijbaantjes hebt gehad. En het zal de meeste werkgevers waarschijnlijk een worst zijn dat je ooit folders hebt bezorgd, vakken hebt gevult, tomaten hebt geplukt, rozen hebt gesneden, enz. Zelf vermeld ik eigenlijk altijd alleen de meest boeiende/toepasselijke en verder één of twee zinnen waarin ik zet dat ik 'diverse bijbaantjes' gehad heb, met een omschrijving van de werkzaamheden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hulk schreef op 25-07-2007 @ 12:47 :
Het sollicitatiegesprek onderschatten... De meeste sollicitatiegesprekken die ik had gehad (voor bijbaantjes) hielden niet meer in dan dat ze naam en gegevens opnamen, de volgende dag werd je dan opgebeld dat je kon beginnen.
Heck ja, dat had ik een paar weken terug via detachering. Dat ging afgelopen week echt hapsnap, en opeens belde de tussenpersoon dat ik kon komen. Hop, naar Aalsmeer toe. Ik had me helemaal voorbereid, CV mee, alles.

We gaan zitten, het enige wat die gozer vroeg is "is je verteld wat je hier moet doen?" yep, abonnementenadministratie fixen totdat die actueel is.
"Okay, ik heb iemand nodig die zo brutaal als de nacht is, die mijn projectmanagers goedschiks of kwaadschiks ertoe brengt gegevens door te geven, en dat acuraat invoert." Ik reageerde dat hij aan het juiste adres was.
"Hey, verrek, je doet ook Sociale Geografie? Dat heb ik ook gestudeerd". Nou, daarna nog wat invulling en ik was aangenomen.

Rot genoeg is dat later afgeketst op het feit dat hij een auto voor me moest betalen, en er van uit ging dat die bij de prijs van de detacheerder in zat, wat dus niet zo was, dat kwam er nog bij. Maar goed, ik was feitelijk al binnen, met nauwelijks een noemenswaardig sollicitatiegesprek.
Oud 25-07-2007, 20:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Dj Colt schreef op 25-07-2007 @ 14:04 :
Ha ha lol

Ik dacht wuhh?
Wat is CV?
wtf?

Ik zei:

Leuk voor je dat je als niet-Nederlandskundige toch 'n baantje hebt gevonden.
Oud 26-07-2007, 18:15
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Crimson schreef op 20-07-2007 @ 14:12 :
Beetje overdrijven is nooit weg. Ik heb tijdens mij sollicitatie niet overdreven veel overdreven, maar ik heb mezelf wel een beetje de goede kant op gestuurd.. (ben uiteindelijk ook gewoon aangenomen)
Oud 26-07-2007, 18:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-07-2007 @ 13:59 :
Underdressed aankomen is voor sommige functies natuurlijk ook einde verhaal.
Dat heb ik aan den lijfe moeten ondervinden. Ik wilde croupier worden bij het Casino. Trauma.

Sinds dien ga ik voor de kleinste kutfuncties in suit.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 08:19
coopergirl
coopergirl is offline
De teammanager gaf me als tip mee, dat het goed is zelf initiatief te tonen in het gesprek zodat het geen vraag-antwoord verhaal wordt..
Oud 28-07-2007, 11:23
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-07-2007 @ 19:35 :
Dat heb ik aan den lijfe moeten ondervinden. Ik wilde croupier worden bij het Casino. Trauma.

Sinds dien ga ik voor de kleinste kutfuncties in suit.
Wat had je aan dan? Spijkerbroek + t-shirt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 18:13
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 28-07-2007 @ 12:23 :
Wat had je aan dan? Spijkerbroek + t-shirt ofzo?
Komt dicht in de buurt

Laten we zeggen dat het een dra-ma was en dat ik ervan geleerd heb (dit heeft zich zo'n 4 jaar geleden voorgedaan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten