Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 12:19
Koning
Koning is offline
Hoi,

Mijn neefje wil een X360 kopen, een premium vermoedelijk, nou hoor ik dat die beestjes nog wel eens dood willen gaan, (ring of death etc.)

Nu hoorde ik vaagjes dat MS een hardware revisie van de 360 zou uitbrengen die in ieder geval langer mee gaat.

Weet iemand of dit werkelijk zo is en wanneer deze uit komt?

(googlen leverde alleen artikelen over de 360 elite op)
Oud 25-09-2007, 13:43
freakinaround
freakinaround is offline
De Elite inderdaad, die hoort niet de problemen op te leveren die de eerdere Xbox versies wel hadden. (Ik weet dit omdat wij de Xbox 360/elite ook verkopen en wij dit als mededeling hebben binnengekregen)
Oud 25-09-2007, 14:07
Marcade
Marcade is offline
Ik heb even gegoogled en wat sites gelezen over de elite .. iedereen had gehoopt dat de Elite een nieuwe 65nm CPU zou krijgen, waardoor stroom verbruik zou afnemen en de CPU minder heet zou worden .. (met als resultaat, een stabielere xbox) .. Helaas hebben ze deze chip nog niet in de elite gestopt. Als ik de sites mag geloven hebben ze ook maar heel erg minimale veranderingen gedaan om het systeem koeler/stabieler te maken.

De enige echte verschillen omtrend de Elite, zit hem dus in de 120 GB HD, de zwarte look, de HDMI uitgang .. en dat het systeem een heel klein beetje stiller is.

De sites wilden niet beginnen over of de elite stabieler is .. maar ze gaven wel hints dat we dit niet kunnen verwachten .. omdat het systeem gewoon nog even zo heet word en er geen grote veranderingen in het koelstuk aangebracht zijn .. en de CPU nog niet de 65nm is ...

Maar als je het echt wil weten, pak google erbij.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 14:50
Verwijderd
HDMI is ook geen verschil meer tussen de Elite en Premium versie. Het gaat nu alleen nog maar om de zwarte kleur en de 100 gieg extra.
Zie hier.

Verder is er nog niet veel bekend over wanneer de hardware revisie eraan zit te komen. Marcade noemt eigenlijk alles al op wat er wel over bekend is.

En over dat ze zoveel dood gaan, tja, MS doet er iig redelijk wat aan om de dode X-Boxen zo goed en snel mogelijk te vervangen, maar het blijft natuurlijk zwaar kut.
Zelf heb ik nog nergens last van gehad en ken ook maar 1 iemand (en die heeft de allereerste generatie X-box) die er last van heeft. Tis vooral belangrijk dat je de 360 de ruimte geeft om zijn warmte kwijt te kunnen. Meeste mensen met 'ROD' door warmte krijgen het doordat hij in een televisie-kast staat ingebouwd.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 15:43
Fingon
Fingon is offline
Robo heeft gelijk, als je de X360 goed lucht geeft is de klans minimaal dat hij oververhit(ik he bzelf launchconsole, nooit probs gehad)

Verder zijn er al gewone premiums met HDMI uitgangen verkocht, dus die zullen ook langzaam in de winkels verschijnen.
Over het algemeen zou ik zeggen, als je je Xbox goed lucht kan je geen problemen verwachten.
Oud 25-09-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Robo heeft gelijk, als je de X360 goed lucht geeft is de klans minimaal dat hij oververhit(ik he bzelf launchconsole, nooit probs gehad)

Verder zijn er al gewone premiums met HDMI uitgangen verkocht, dus die zullen ook langzaam in de winkels verschijnen.
Over het algemeen zou ik zeggen, als je je Xbox goed lucht kan je geen problemen verwachten.
Precies, verder zijn er ook wel 360's die aan iets anders kapot gaan dan de hitte, maar elektronica gaat nu eenmaal wel eens stuk.
Eventueel zijn er ook vanaf 10 euro extra coolers te kopen die je extern op je X-box kan klikken (direct op je voeding of via usb). Dan vergaat je garantie ook niet, maar het geluid wordt wel wat harder (hoewel je daar wisselende verhalen over hoort).
Ook interne koelers die de originele vervangen zijn voor een paar tientjes te koop. Alleen is dan je garantie wel meteen over, maar zij maken minder geluid dan de originele koelers.

De garantie van alle X-boxen is trouwens met 2 jaar verlengd bovenop de 1 jaar fabrieksgarantie.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 17:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Het aantal RRODs is anders wel disproportioneel hoog. Dat kun je echt niet allemaal afschuiven op de consument.
Oud 25-09-2007, 18:42
Verwijderd
tuurlijk, het is toch ook gewoon een interne technische fout, logisch dat het niet door de consument komt, wat ook nergens hier gezegd wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 21:40
Fingon
Fingon is offline
Het is ook een fout, maar als je zorgt dat je hem gewoon echt in de open lucht houdt is de kans erop miniem.
Maar het blijft ind iritant dat je hem niet in een tv kast ofzo kan zetten.
Oud 26-09-2007, 09:49
Koning
Koning is offline
Citaat:

Dit is zeker niet waar, genoeg klachten met goed gefentileerde X360'jes.

En nee ik heb het niet over de Elite, Microsoft ziet namelijk ook wel in dat ze per klant gemiddeld 1 x360 weer terug krijgen. Vooral als je nu al hoort dat mensen hun console soms al 2 of 3 keer hebben op moeten sturen.
Oud 26-09-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Dit is zeker niet waar, genoeg klachten met goed gefentileerde X360'jes.

En nee ik heb het niet over de Elite, Microsoft ziet namelijk ook wel in dat ze per klant gemiddeld 1 x360 weer terug krijgen. Vooral als je nu al hoort dat mensen hun console soms al 2 of 3 keer hebben op moeten sturen.
Tja, je hoort veel verschillende verhalen. Mensen die alleen maar klagen en mensen die nergens last van hebben. Cijfers die zeggen dat er belachelijk veel kapot gaan en cijfers die zeggen dat het percentage dode 360's normaal is voor een elektronica product.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Ik hoor in ieder geval vaak dat het goed ventileren van je 360 veel kan helpen. Vaak genoeg lees je dat mensen na de 3e reparatie hem uit hun tv-kast halen en dan nooit meer last hebben.
Ik heb hem in ieder geval goed geventileerd staan (het tafeltje waarop hij staat heeft zelfs 'ventilatiegaten') en nog nooit last gehad.

Maar goed, er zijn vast ook genoeg 360's die ook met deze maatregelen de pijp uit gaan.
Feit is wel dat het voor veel mediaconcerns leuker is om te schrijven over het aantal 360's dat de pijp uit gaat, dan over wat M$ er allemaal aan doet om ze te repareren, verbeteren, etc.
Negatief nieuws is veel interessanter dan positief.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 19:01
freakinaround
freakinaround is offline
Ik zal 9 oktober opletten. Dan ga ik naar de Xbox 360 upDATE. Alle updates qua hardware games en accesoires verteld door de vertegenwoordiger van Microsoft Xbox.
Oud 01-10-2007, 11:12
Verwijderd
De revisie is al in volle gang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten