Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2007, 14:24
Niienke
Niienke is offline
Hallo,
Als ik mijn kaak open doe dan gaan mijn kaakkopjes uit de kom waardoor ik een knak hoor en dit doet soms ook pijn. Ik ben al een keer naar de kaakchirurg geweest en die heeft uitgelegd wat het is en die heeft oefeningen gegeven hoe ik m'n kaak open kan doen zonder dat hij uit de kom gaat. Ik heb deze oefeningen gedaan, maar als ik eet of praat moet ik hem vaak toch zo open don dat hij wel knakt. En nou is het zo dat hij elke dag wel een keerte vast zit waardoor ik hem nog maar klein stukje open kan doen, meestal is dit maar heel even, soms is het wel meer dan een uur. Dit is erg vervelend en pijnlijk. Ik ga binnenkort denk ik weer terug naar de kaakchirurg.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet of er iets aan te doen is? (naast die oefeningen dus)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:29
Flip!
Flip! is offline
Ja ik heb er ervaring mee, heb precies hetzelfde probleem en in mijn geval waren de spieren van mijn kaak overbelast. De kaakchirurg heeft toen een soort bitje gemaakt wat ik 's nachts in moet doen, zodat ik daar op kan bijten (helpt dus ook een beetje tegen het slijten van mijn tanden). Dat bitje ontlast mijn kaak op de een of andere manier, want nu ik hem een tijdje heb gedragen heb ik geen last meer van een zere kaak.

edit ; eet je veel kauwgom trouwens? Dat zou ik proberen te minderen.
Oud 11-09-2007, 14:33
Niienke
Niienke is offline
Bij mij heeft de kaakchirurg niks gezegd over de spieren.. alleen dat de kaakkopjes dus te ver doorschoten waardoor ze uit de kom gaan.. Maar hoop dat er ook zoiets aan te doen is bij mij en dat er dus niet geopereerd hoeft te worden ofzo.
Ik eet niet veel kauwgom, ik heb het al verminderd sinds ik dus last begon te krijgen van mijn kaken (het knakken heb ik al zolang ik me kan herinneren eigenlijk, maar zodra ik er last van begon te krijgen ben ik gestopt met kauwgom en appels afbijten e.d)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 14:38
Verwijderd
Oooh, ik heb dat soms als ik te hard gaap. .
Maar nooit echt iets aan gedaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 15:01
Verwijderd
Ergens is een topic over knakken van je kaak ed...daar heb ik in gereageerd. Bij mij komt het doordat het kraakbeen dat tussen het gewricht zit verschoven is, is niets aan te doen (volgens de kaakchirurg).

Laatst gewijzigd op 11-09-2007 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 15:03
drukknoopje
drukknoopje is offline
mijn zus had dat ook, zij knarstte snachts met haar tanden en toen ze een bitje kreeg was het over.
Oud 11-09-2007, 17:25
Verwijderd
Oh is dat het wat er gebeurt als je het laatste stukje je mond opendoet? Bij mij knapt er niks, maar d'r verschuift wel iets in mijn kaakgewricht. En he, als ik in de spiegel kijk, zie ik opeens de zijkant van m'n hoofd breder worden Ahem. Spiegel in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Oh is dat het wat er gebeurt als je het laatste stukje je mond opendoet? Bij mij knapt er niks, maar d'r verschuift wel iets in mijn kaakgewricht. En he, als ik in de spiegel kijk, zie ik opeens de zijkant van m'n hoofd breder worden Ahem. Spiegel in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 06:39
Verwijderd
Mijn vriend heeft er last van, soms zit z'n kaak een paar dagen achter elkaar vast, hij heeft van zijn chirurg een soort beugel gekregen die hij 's nachts moet indoen, misschien dat je daar even naar kan vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 23:00
bamboocha
bamboocha is offline
Oh dat heb ik ook gehad. Niet dat m'n kaak een paar dagen achter elkaar vast zat, maar wel dat ik m'n mond maar een klein stukje open kon doen en verder niet. En dat deed pijn ja.. Ik was denk ik 14? En m'n vader zei altijd 'dat gaat vanzelf wel over'. En hij had gelijk.. eerst heeft m'n linkerkaak heel lang dat gehad.. en daarna heel lang me rechterkaak.. En nu is het over.. nergens geen last meer van.. Dus.. Misschien gaat het bij jou ook wel vanzelf over..
Oud 17-09-2007, 13:16
Algodon
Algodon is offline
Ik heb daar ook al een aantal jaar last van, ik merk alleen dat het de laatste weken erger wordt. Ben er vorig jaar ook mee bij een kaakchirurg geweest. Die had het erover dat mn kraakbeen verschoven was ofzo. Ook waren de kaakspieren aan de rechterkant van mn kaak groter en harder dan normaal. Dat kwam volgens hem omdat die spieren mn kaak recht proberen te trekken, dus zijn ze gespierder. Ik heb nu alleen veel last van die spieren. Ze zijn hard en doen vaak pijn. Die pijn trekt vaak naar mn hoofd, niet echt prettig dus. Binnenkort maar weer eens naar een arts..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten