Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 07:45
D-sire
D-sire is offline
Na 2 jaar aan orange te hebben vastgezeten stap ik nu over op een sim only abonnement van een andere provider. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer wat betreft de aanbiedingen en ik wil wel graag zo voordelig mogelijk uit zijn.
Ik heb de 5 laatste rekeningoverzichten van orange bekeken en per maand stuur ik zo'n 100 smsjes en bel ik ongeveer 80 minuten.
Iemand enig idee wat dan het beste is om te nemen? En sowieso wat een goede provider is? (Met orange heb ik vaak slecht bereik buiten de stad)
Oud 04-09-2007, 08:07
D-sire
D-sire is offline
Ik heb me er al een klein beetje in verdiept en ik denk nu te gaan kiezen tussen:

KPN €15,00 220 min/sms voor €9,95 (bellen + smsen 4,5 ct)

en

Hi €15,00 220/440 min/sms voor €15,00 (bellen 6,8 ct + smsen 3,4 ct)

Dus...
Oud 04-09-2007, 09:51
bamiPoep
bamiPoep is offline
logisch toch, hi. tenzij je veel minuten denkt over te houden. dan zou je kpn kunnen nemen, omdat je die minuten onbeperkt mag meenemen naar de volgende maand.
Oud 04-09-2007, 14:13
D-sire
D-sire is offline
Ik kwam ergens ook uit op een debitel abonnement op het netwerk van kpn. Dat scheelde qua maandelijkse bundel best veel in vergelijking met kpn of hi, maar veel mensen vonden de service bij debitel nogal slecht.
Iemand die toevallig ervaring met debitel als provider heeft?
Oud 04-09-2007, 19:30
]{ing
]{ing is offline
Waarom niet Telfort/KPN? Goed betaalbaar iig.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:49
Cait
Cait is offline
Volgens je profiel ben je nog student, dus dan zou ik het studentenabbonnement van die Hi 15 nemen: http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/.../43/hi-student

Het is wat goedkoper, en je zit er ook maar een jaar aan vast.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:17
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Volgens je profiel ben je nog student, dus dan zou ik het studentenabbonnement van die Hi 15 nemen: http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/.../43/hi-student

Het is wat goedkoper, en je zit er ook maar een jaar aan vast.
Thanks! Dit is misschien wel een optie Zou het uitmaken dat ik nog maar 2 à 3 maanden student ben? (Ben momenteel aan het afstuderen...)
Oud 04-09-2007, 22:05
]{ing
]{ing is offline
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:16
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Ah, dat is goed nieuws! En dan nog wat... (ik ben echt een ei als het gaat om zulke dingen ). Mijn huidige contract bij orange loopt op 2 november af. Ik heb aangegeven dat ik nummerbehoud wil en moet dit dan ook bij mijn nieuwe provider doorgeven. Wanneer kan ik dat het beste doen, m.a.w. wanneer kan ik het beste het nieuwe abonnement aanvragen? Want ergens las ik dat je tot de tijd dat het nummer wordt omgezet een tijdelijk nummer toegestuurd krijgt. Maar betekent dat ook dat je al mag betalen? Dan wacht ik namelijk liever nog even...
Oud 05-09-2007, 12:45
KiMZz
KiMZz is offline
Je hebt bij Orange een opzegtermijn van 3 maanden. Heb je je abonnement opgezegd en om laten zetten naar prepaid en heb je die brief (ruim) 3 maanden voor de einddatum verstuurd dan wordt je abonnement op 2 november omgezet naar prepaid en hou je dus je eigen nummer. Dan duurt het 10 dagen voor je nummer is omgezet naar je nieuwe simkaart van Hi. Van Hi krijg je dus sowieso een tijdelijk nummer en het abonnement gaat ook meteen in.

Heb je je abonnement van Orange niet opgezegd, dan heb je nog een opzegtermijn van 3 maanden. Maar dan kun je beter je abonnement van Hi nemen en via hen nummerbehoud aanvragen, dan zegt Hi je abonnement bij Orange op (wel met 3 maanden opzegtermijn) en daarom hoef je zelf geen brief te sturen naar Orange..

Ja, ik werk bij Orange..
Oud 05-09-2007, 13:05
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Je hebt bij Orange een opzegtermijn van 3 maanden. Heb je je abonnement opgezegd en om laten zetten naar prepaid en heb je die brief (ruim) 3 maanden voor de einddatum verstuurd dan wordt je abonnement op 2 november omgezet naar prepaid en hou je dus je eigen nummer. Dan duurt het 10 dagen voor je nummer is omgezet naar je nieuwe simkaart van Hi. Van Hi krijg je dus sowieso een tijdelijk nummer en het abonnement gaat ook meteen in.

Heb je je abonnement van Orange niet opgezegd, dan heb je nog een opzegtermijn van 3 maanden. Maar dan kun je beter je abonnement van Hi nemen en via hen nummerbehoud aanvragen, dan zegt Hi je abonnement bij Orange op (wel met 3 maanden opzegtermijn) en daarom hoef je zelf geen brief te sturen naar Orange..

Ja, ik werk bij Orange..

Hee, dat is handig!

Ik heb een brief gestuurd naar Orange en in de brief die ik terugkreeg staat: Uw abonnement eindigt op 2 november 2007. Als u uw 06-nummer wilt houden (en dat wil ik) dient u dit tijdig aan te vragen bij uw nieuwe telecomaanbieder. We raden u aan om dit verzoek minimaal 10 werkdagen vóór beëindiging van uw Orange abonnement bij uw nieuwe telecomaanbieder in te dienen.

Bij kpn las ik dat het oude nummer nog minimaal een maand geldig moet zijn, dus wilde ik eind september het nieuwe abonnement aanvragen. Maar dat kan dus nu ook al? Ik was namelijk bang dat als ik nu een Hi simkaart krijg met een tijdelijk nummer, ik daar al abonnementskosten voor moet betalen terwijl ik nog bel met mijn Orange sim en daar ook nog 2 maanden voor moet betalen. Ik wilde de overlap van het hebben van 2 abonnementen tegelijk, vermijden...

Snap je?
Oud 10-09-2007, 06:34
Verwijderd
www.bellen.com
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 19:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Hee, dat is handig!

Ik heb een brief gestuurd naar Orange en in de brief die ik terugkreeg staat: Uw abonnement eindigt op 2 november 2007. Als u uw 06-nummer wilt houden (en dat wil ik) dient u dit tijdig aan te vragen bij uw nieuwe telecomaanbieder. We raden u aan om dit verzoek minimaal 10 werkdagen vóór beëindiging van uw Orange abonnement bij uw nieuwe telecomaanbieder in te dienen.

Bij kpn las ik dat het oude nummer nog minimaal een maand geldig moet zijn, dus wilde ik eind september het nieuwe abonnement aanvragen. Maar dat kan dus nu ook al? Ik was namelijk bang dat als ik nu een Hi simkaart krijg met een tijdelijk nummer, ik daar al abonnementskosten voor moet betalen terwijl ik nog bel met mijn Orange sim en daar ook nog 2 maanden voor moet betalen. Ik wilde de overlap van het hebben van 2 abonnementen tegelijk, vermijden...

Snap je?
Je kunt je abonnement later in laten gaan waardoor je niet met die overlapping zit (kun je vast wel ergens aangeven op de website). Als je een nieuw abonnement inclusief nummerbehoud aanvraagt en je je oude contract nog niet hebt opgezegd doet je nieuwe provider dit voor je en gaat je nieuwe abonnement pas in op het moment dat het nummerbehoud is uitgevoerd en dat is dus 2 november.

Je krijgt dan wel een sim kaart met inderdaad een tijdelijk nummer. Die kun je wel al gebruiken maar je betaalt dan het tarief buiten de bundel (wat ongeveer 2x zoveel is als het normale tarief en dit betaal je apart). Op een goed moment merk je dan dat je Orange simkaart het niet meer doet en zet je je KPN sim kaart in je telefoon waarna je gewoon met je oude nummer belt (niet vergeten ff je telefoonnummers en zooi van je oude orange sim kaart op je telefoon te zetten anders ben je alles kwijt).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten