Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2013, 15:23
DAH
DAH is offline
ik heb sinds zo'n twee weken dat ik eigenlijk alleen afval. Ik woog eerst 65 kilo, daarna een tijdje stabiel rond de 67, maar ik ben gedropt naar 63, nu. De tijd waarin ik begon af te vallen en weer begon te sporten zijn zo goed als hetzelfde. Ik heb trouwens zo goed als geen vet, als ik mijn lichaam zo voel en zie.
Ik eet nu ook wel veel beter, ook. Als ik honger heb eet ik een boterham i.p.v. dropjes, ik ontbijt beter, neem grotere porties bij het avondeten, maar ik heb nog steeds een hongerig gevoel. Ik heb gisteren mijn bord vol geschept, meer dan ik normaal eet, maar daarna nog honger. Later die avond at ik twee pikanto's, maar nog altijd honger. Mijn moeder denkt nu dat ik misschien een worm of iets dergelijks heb.

Ik denk dat het afvallen vooral ligt aan het opnieuw oppakken van sporten. De honger, daarentegen, kan een groeispurt aankondigen, misschien?
Oud 12-04-2013, 17:33
Pluis
Pluis is offline
2 kg afvallen valt nagenoeg in de normale variatie van gewicht van een mens. als je je een jaar lang elke week weegt, zul je dit soort variatie krijgen.
Zodra je meer dan 10% van je gewicht in korte tijd verliest (lees enkele maanden) is het wel reden om aan de bel te trekken bij je huisarts.

Regels voor berichten