Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen krijgen via internet steun om weerstand te bieden tegen zulke schoonheidsidealen (als ze al een ideaal zijn, wat op zich al betwist kan worden) waardoor ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen. Wat betreft het causaal verband kun je beter wetenschappelijke literatuur raadplegen. Wat betreft de vraag of het 'fout' is - nee, de media en de modewereld biedt aan wat zij denkt dat gewenst is. Je kunt daar niet echt spreken van goed of fout. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat de media er zeker een aandeel in heeft. We hadden het er laatst op school over omdat we een tijdschrift moesten maken, en toen merkte ik op dat er verschuiving plaatsvindt. Voorheen las ik in de Fancy problemen van meisjes van 12 die geen cavia mochten van hun ouders, nu vragen ze zich af of 45 kilo niet echt vééééls te zwaar is voor hun lengte. De problemen beginnen nu al jonger, waardoor ze ook bijna niet anders meer weten. En als er dan ook continu verhalen in de bladen staan van 'ik viel 50 kilo af' en 'ik heb anorexia', dan kunnen ze er niet meer omheen. We prijzen mensen die kilo's en kilo's afvallen, terwijl we ook kunnen zeggen: meid, wat zie je er goed uit. (meid, omdat het dus vooral vrouwen zijn ![]() De mode is nu ook vooral laag en kort. Nou, ik krijg mn reet niet in een heupbroek, mits deze maat 46 is. En het is natuurlijk logisch dat er geen heupbroeken in maat 46 zijn, want dat is geen gezicht. En in de winkels verschuiven de maten ook steeds meer. Als ik in de Vero Moda een broek XL aantrek, past deze gewoon niet. En in de Esprit pas ik een 42 prima. Ik laat me ook beinvloeden door alles wat ik om me heen zie, want ik walg van mn gewicht en mn broekmaat. Alleen heb ik al van alles geprobeerd om er iets aan te doen, maar niets lukt. En de mensen blijven het leuk vinden om tegen me te zeggen dat ik zo'n grote gezellige hollandse meid ben. En dat ben ik beu. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Lees eens "Het recht van de mooiste" van Nancy Etcoff, is hier in Arnhem nu in de aanbieding
![]() Het staan vol met het hoe en waarom van het mooi danwel lelijk zijn/voelen, welke invloed de media daar op heeft (onder andere) en wat schoonheid nu eigenlijk inhoudt. ZEER de moeite waard! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar wie zijn de 'we' dan? Meisjes denken misschien dat je net zo dun moet zijn als een model. Maar hoeveel jongens vinden echt máger nou mooi? Die mannen in de modebusiness, zijn volgens mij voornamelijk homoseksueel ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
There are 8 billion women who don't look like supermodels only 8 who do!
De meerderheid is het dus niet! En dun vind ik niet eens mooi en ze worden altijd toch nog verandert met de computer! http://www.tijdvoorechteschoonheid.nl/home.asp?id=6848 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|