Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.collegehumor.com/video:1779901 |
![]() |
|
Ik zou voor lowbudget gaan, een film met zo weinig mogelijk kosten, met amateur-acteurs en een belachelijk goed script. Als ik ooit een idee heb dat ik goed genoeg vind dan wil ik daar ook zeker wel iets mee doen. Grootste inspiratie is dan Festen, want die hanteert hetzelfde principe. En ik ben wel ooit een idee gaan uitwerken maar dat was te ingewikkeld om lowbudget te houden want ik heb een metro nodig die tegen een andere stilstaande metro botst.
![]()
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou een film maken over de vermeende personen die ooit systematisch een geloof hebben bedacht. Tuurlijk gaat het in werkelijkheid niet zo "pats boem" laatstaan dat je echt kan spreken over een auteur, maar goed in mijn film kennen we de auteurs en komt het geloof als grote universele beweging (zoals het christendom) sneller en structureler tot stand.
Die film gaat over een klein groepje hoofdfiguren waarin duidelijk naar voren komt waar die gevoelens tot verklaren en idealiseren vandaan komen. Dit is direct het hoofdthema van die film. En het coole is dat die hoofdpersonen allemaal een andere reden hebben om mee te werken aan hun gezamenlijke geloof. De 1 laat zich leiden door het verlies van een geliefde, een ander doet mee omdat hij een kans ziet om zijn "politieke/morele" idealen te realiseren en weer een ander gebruikt het vooral om zichzelf een bepaalde status aan te meten om maar wat op te noemen..... Ze geloven allemaal oprecht in hetgeen dat ze bedenken of vermenen te zien, maar er zijn wel bepaalde emotionele/morele factoren die meespelen. Maar goed dit geef je natuurlijk niet zo direct mee als regisseur, het is allemaal verpakt in een verhaal waar een samenloop van factoren die totstandkoming vertolken. Ik laat me dus absoluut niet uit over het al dan niet of wel waar zijn van dat geloof, al ben je snel geneigd om voor het eerste te kiezen. De setting van deze film moet absoluut fictief zijn. Want ik wil dat je in eerste instantie niet zo goed door hebt waarover het gaat en waartoe het leidt (dus niet te associatief). Ik zou kiezen voor een abstracte sf wereld, waar ik me zou laten inspireren door minimalisten zoals Chalayan en Armani. Ofwel een grafische wereld, maar nog wel enigszins in geloofwaardige vorm. Ik zou me absoluut qua sfeer laten inspireren door blade runner en meer van die shizzle. Alleen zou ik dat fictieve nog wel verpakken in mooie natuurlijke elementen, met bomen en grootse landschappen die de sfeer zetten, you know the game….you do! 3D technology represent, dus liever heb je een beetje geld als je met mij samenwerkt – als vrouw moet je immers ook knap zijn om met mij naar bed te mogen – voor het goeie resultaat! Mijn film eindigt met de titel of eerste paar letters die in een boek of beeldscherm (of whatever) komen te staan, want hoe de rest verloopt kunnen we zelf wel bedenken. "Geniaal" al zou een ander het zeggen! |
![]() |
|
of een film maken over een man die net zijn hele gezin afgemaakt heeft en als hij zichzelf in het hoofd wil schieten belt Rick Brandsteder aan dat hij 500 duizend euro gewonnen heeft en dat hij binnen wil komen.
Al die Festen fans mogen trouwens eens op zoek gaan naar films van John Cassavetes. Geef Shadows, A Woman Under the Influence (!) of Faces (!!) maar eens een kansje.
||
Citaat:
Festen noem ik overigens als bekendste voorbeeld, maar ik vind films als Fargo of Ober of die Zweedse film waarvan ik ALTIJD de naam vergeet die vertaald iets heet als 'alle kinderen komen van de Kerstman' oid ook goede voorbeelden van films die met heel weinig middelen en een ijzersterk script toch heel veel bereiken.
|
Verwijderd
|
Ja, films van John Cassavetes heb ik echt al erg lang op mijn lijstje staan. Dat moet er toch onderhand maar eens van komen. Ik heb in elk geval al een stukje van 'A woman under the influence' gezien bij Zomergasten vorig jaar, en dat vond ik al erg sterk
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 23-10-2007 om 07:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe het bij hem gaat: Hij heeft zelf een thema/verhaallijntje/aantal personages in zijn hoofd en daar laat hij zijn acteurs een half jaar rond improviseren (losse scènes, dialoogjes, monoloogjes, rolinterviews etc.) Pas na dat half jaar schrijft hij het script, met veel voeding van de acteurs dus. In elk geval is dan een overeenkomst met Cassavetes dat er veel aan de acteur overgelaten wordt en er dus ook veel van gevraagd moet kunnen worden. Dus je zult wel vaak goede acteurs hebben. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|