Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 18:54
steefos
steefos is offline
Hoi,

(Ik weet niet of dit bericht hier thuishoort, anders excuses voor het vekeerd posten.)

Bestaat er zoiets als een centraal meldpunt voor inbraken in je mail account?

Ik ontvang namelijk de laaste tijd steeds meer besvestigings mailtjes van wedstrijden en wachtwoorden van registraties op mijn gmail account waaraan ik zelf niet heb meegewerkt. (Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand zijn emailadres niet helemaal goed typt, maar het wordt nu wel erg frequent.) Zeker gezien de registraties ben ik bang dat ook iemand mijn mail heeft geopend...
Ik heb nu wel al mijn paswords verandert, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee, er staat namelijk best veel persoonlijke informatie van betalingen enz. in mijn mail.

En zou je bijvoorbeeld ook bij instanties die wedstrijden organiseren een verzoek/ beroep kunnen doen tot inzage van de ingevoerde gegevens? Of mag dat niet i.v.m. bescherming persoosngegevens?

Alvast heel erg bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2007, 22:43
Verwijderd
Als je e-mails van inschrijvingen ontvangt, dan is er toch niet op je mailaccount ingebroken? Dan gebruikt iemand jouw e-mailadress voor dat soort inschrijvingen. Je kan die inschrijvingen, neem ik aan, gewoon weer ongedaan maken; je hebt er toch de wachtwoorden voor ontvangen?

Iets anders dan een heel ingewikkeld password verzinnen kan je niet doen; mja, wisselen van account misschien, maar dat zou ik echt nog niet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 10:13
Balance
Balance is offline
Wat Andijvie zegt. Plus ik zou gewoon die persoonlijke informatie uit m'n mail halen. Het blijft internet waar altijd wat mis kan gaan. Dat soort dingen moet je ook gewoon niet op je mail bewaren maar thuis op papier.
Reageren

Regels voor berichten