Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2007, 23:07
koelieboelie
koelieboelie is offline
Utrecht grijpt in in Kanaleneiland

De situatie in de Utrechtse wijk Kanaleneiland-Noord dreigt onbeheersbaar te worden.

Dat zeiden burgemeester Brouwer en korpschef Heijsman in het RTL 4-programma 4 in het land. De overlast van criminele jongeren in de wijk is zo groot dat de korpschef erkent 'hier geen passend antwoord op te hebben'. Alleen als probleemkinderen al vroeg uit huis en in heropvoedingscentra worden geplaatst, is de veiligheid in de wijk weer terug te brengen, zegt Heijsman.

(bron rtl.nl)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

De situatie in verschillende probleemwijken in ons landen verslechterd schikbarend. Jongeren radicaliseren bij de vleet en al het respect tegen over nederland is verdwenen. Journalisten worden mishandeld en weggejaagd. Deze wijken gaan steeds meer op amerikaanse 'vergangsteriseerde' sub-urbs lijken. ( dan wel delen van het parijse voorstedelijke gebied)

De politie heeft totaal geen respect, aanzien en daardoor dus geen macht meer. De politie grijpt ook in veel gevallen niet meer in omdat de gevolgen erger zijn.

Wat moet er gebeuren? En dan bedoel ik maatregelen voor de korte termijn. Vogelaar pompt al centjes in verbtering van de wijken(woningen> multiculti (verspreiding) aantrekken> meer sociale hulp> meer controle)
Moet er meer politie worden ingezet? Het leger? Wegtrekken? Jongeren direct naar opvoedkampen brengen?
Nou goed, en als je ook nog de oplossing voor de langere termijn weet mag je dat dan ook even melden. Maar dan wel met het kopje: 'Langere termijn' er boven. Voor de overzichtelijkheid.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2007, 23:08
koelieboelie
koelieboelie is offline
hier trouwens de rest van het RTL artikel.

Extra politie
De korpschef noemt voorbeelden waaruit blijkt dat agenten die op straat verdachten willen oppakken, daar uiteindelijk vanaf moeten zien, omdat ze door andere criminele jongeren worden bedreigd. Burgemeester van Brouwer is zo geschrokken van de situatie dat ze in Kanaleneiland-Noord een samenscholingsverbod instelt. Bovendien trekt ze extra geld uit om meer politie in te kunnen zetten in de wijk.

Wijk uitgejaagd
in het land deed een paar weken onderzoek in de wijk, nadat de gemeente hekken rond een seniorenflat had geplaatst om vluchtroutes voor criminelen op scooters af te snijden. Tot drie keer toe werd de cameraploeg van RTL 4 binnen vijf minuten de wijk uitgejaagd door grote groepen criminele jongeren. De eerste keer werd daarbij een auto van RTL vernield; de camera-apparatuur die erin lag, werd gestolen.

Allochtone afkomst
in het land besloot vervolgens under cover buurtbewoners te interviewen over de stand van zaken in hun wijk. Die gaven aan de politie niet meer te bellen als hun iets overkomt: "Als je dat doet, ben je de lul, dan pakken ze je". Met 'ze' doelen de buurtbewoners op de criminele jongeren van allochtone afkomst.

Depla
PvdA-Kamerlid Staf Depla zal dinsdag in de Kamer vragen stellen. Hij eist van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken dat de in het regeerakkoord aangekondigde maatregelen om probleemjongeren sneller uit huis te kunnen plaatsen, versneld worden uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 23:40
Verwijderd
Als je naar Kanaleneiland kijkt zie je wat voor troosteloze wijk het eigenlijk is. Sovjet uni achtige flat gebouwen, geen tot nauwelijks faciliteiten voor jongeren en mensen zijn vaak "gevangen" in hun eigen wijk. Je ziet ook dat succesvolle allochtonen zo snel mogelijk uit de wijk vertrekken. Het feit dat veel jongeren er moeilijker aan stageplekken of werk kunnen komen, maakt de situatie er natuurlijk ook niet beter op. En natuurlijk ligt het ook deels aan de jongeren zelf. Er zitten lui tussen die moeten worden aangepakt en dat is ook helemaal terecht. Maar vreemd genoeg is er altijd een verband te vinden tussen een verloederde wijk en criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 07:24
Verwijderd
Klopt, als ik daar zou wonen zou ik ook crimineel worden?

Lijkt me niet.

Een goede oplossing zou misschien toch wel zijn om met de ME daar eens een dagje in te trekken, en alles wat jong is en stoer doet, neer te slaan en naar heropvoedingskampen te sleuren. Dat mag best wel met geweld, dan weten die mannetjes ook eens wat het is om geweld te ondervinden. En ze dan met harde hand respect bij brengen.

Maar ja, dan zul je de PvdA horen bleren...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 09:46
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Klopt, als ik daar zou wonen zou ik ook crimineel worden?

Lijkt me niet.
Jij misschien niet, maar "met de verkeerde vrienden omgaan" heeft echt wel een effect op een hoop mensen. Nu zou ik ze ook wel graag naar een heropvoedingskamp sturen maar als ze daarna gewoon weer in de oude wijk worden geplaatst vallen ze binnen enkele dagen/weken weer in oude gewoontes terug.

De wijk renoveren en de leefomstandigheden verbeteren. Lukt dit niet, dan een grote muur eromheen bouwen.
Oud 22-09-2007, 10:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sovjet uni
wtf

Je weet dat de USSR niet een of andere radicale jaren 60 universiteit, toch?
Oud 22-09-2007, 10:04
Verwijderd
Citaat:
wtf

Je weet dat de USSR niet een of andere radicale jaren 60 universiteit, toch?
Natuurlijk, kwist alleen niet hoe ik hoge grijze flatgebouwen correct moest omscrhijven.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 10:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Natuurlijk, kwist alleen niet hoe ik hoge grijze flatgebouwen correct moest omscrhijven.
Soviet Unie, misschien?
Oud 22-09-2007, 11:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar vreemd genoeg is er altijd een verband te vinden tussen een verloederde wijk en criminaliteit.
Dat lijkt me eerder een verband tussen opvoeding en achtergrond. Opvoeding en achtergrond is op zijn beurt bepalend voor hoe vaak iemand crimineel zal handelen, en waar iemand komt te wonen.

Als er een verband zou bestaan tussen wijk en criminaliteit, dan zouden studenten die gehuisvest zijn in Kanaleneiland of Overvecht for the matter ook spontaan hardcore criminelen moeten worden. Iets waarvan we weten dat dit niet gebeurd. De conclusie moet dan luiden dat het criminele gedrag op zich niet wordt veroorzaakt door de wijk waarin iemand zich bevind.
Oud 22-09-2007, 11:42
Verwijderd
Natuurlijk speelt opvoeding een rol, maar niemand zal zijn kinderen leren op straat de tuig uit te hangen. En wat bedoel je met achtergrond? Het verband tussen sociaal-economische factoren en criminaliteit is echter veel sterker. Iemand die uit een gezin komt met 6 kinderen, een vader die een uitkering heeft én in kanaleneiland woont heeft veel minder kansen dan iemand uit een gezin met een modaal inkomen die in tuindorp woont ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 11:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk speelt opvoeding een rol, maar niemand zal zijn kinderen leren op straat de tuig uit te hangen.
Dat hoeft niet eens. Er hoeven alleen maar factoren die dat tegen gaan te ontbreken, of factoren die het in de hand werken te bestaan.

Als oorzaak voor het ontstaan van Marrokaanse jeugdbendes wordt bijvoorbeeld genoemd dat een traditionele Marrokaanse opvoeding zich totaal niet druk maakt over wat zoonlief buitenshuis uitvreet, zolang hij binnenshuis maar ja en amen zegt.

Resultaat is veel meer crimineel gedrag dan iemand die direct alle hoeken van het huis te zien krijgt zodra hij een vuilnisbak in brand steekt.
Citaat:
En wat bedoel je met achtergrond?
Lijkt me logisch. Opleidingsniveau, familie-omgeving (je mislukt veel vaker in het leven al je familieleden compleet fucked up zijn), economische positie ouders, intellectuele ontwikkeling ouders, etc.
Oud 22-09-2007, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Als oorzaak voor het ontstaan van Marrokaanse jeugdbendes wordt bijvoorbeeld genoemd dat een traditionele Marrokaanse opvoeding zich totaal niet druk maakt over wat zoonlief buitenshuis uitvreet, zolang hij binnenshuis maar ja en amen zegt.
Dit is echt een cliche voorstelling van de "Marokkaanse opvoeding" (alsof die uberhaupt zou bestaan )

Een meer interresante verklaring vond ik van die van mijn Marokkaanse karate leraar: De Marokkaanse ouders denken dat als hun kind buiten is, deze wordt opgevoed door de groentenboer, slager, voorbijgangers etc. Dat gebeurt in Marokko ook, in Nederland echter niet omdat we hier zo individualistisch zijn. We moeten dat dus ook aan deze ouders duidelijk maken. Dat heeft dus niets te maken met het vermoeden dat Marokkaanse ouders zich niet om hun kinderen druk zouden maken.

Citaat:
Lijkt me logisch. Opleidingsniveau, familie-omgeving (je mislukt veel vaker in het leven al je familieleden compleet fucked up zijn), economische positie ouders, intellectuele ontwikkeling ouders, etc.
Kortom: sociaal-economische positie. Deze bepaald ook vaak in welke wijk je woont.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 12:37
Magican
Magican is offline
Gewoon, politiemacht vergroten, deze meer vrij spel geven en heropvoedingskampen neerzetten.
Of meer geld er in pompen, allochtonen spreiden en alles renoveren.
Oud 22-09-2007, 16:21
Supreme Dutch
Gaat het om allochtoonse reljongeren? Hmm.. Ze moeten een clubhuis krijgen, een jongerenwerker, een all-in vakantie naar Tunesie en een gezellig tripje met Geert Wilders naar Israel. Dan komt alles goed
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Een meer interresante verklaring vond ik van die van mijn Marokkaanse karate leraar: De Marokkaanse ouders denken dat als hun kind buiten is, deze wordt opgevoed door de groentenboer, slager, voorbijgangers etc. Dat gebeurt in Marokko ook, in Nederland echter niet omdat we hier zo individualistisch zijn. We moeten dat dus ook aan deze ouders duidelijk maken. Dat heeft dus niets te maken met het vermoeden dat Marokkaanse ouders zich niet om hun kinderen druk zouden maken.
Ik zou zeggen; veel succes. Ga de straten in en ga die 'voorbijganger' zijn die 'stoute jongeren' opvoed.

Word vast een leuke middag!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 09:12
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Natuurlijk speelt opvoeding een rol, maar niemand zal zijn kinderen leren op straat de tuig uit te hangen.
Het probleem is echter dat kinderen niet meer worden geleerd om vooral niet de tuig op straat uit te hangen. Tegenwoordig worden kinderen, met name in de lagere sociale klassen, ook niet meer geleerd om zin te geven aan hun leven. Passiviteit is de afgelopen decennia steeds meer het devies geworden, met alle gevolgen van dien. Criminaliteit en extremisme lokken dan; het geeft tenminste een materiële en/of immateriële zin aan het leven.

Nog hogere uitkeringen, nieuwe bakstenen (lees: wijkvernieuwing) of men vooral typeren als 'slachtoffers van het systeem' werkt passiviteit nog meer in de hand en is derhalve geen oplossing. Het wordt tijd dat de slachtofferrol en passiviteit plaatsmaken voor zelfredzaamheid. Anders verwordt de Nederlandse samenleving steeds meer moderne kastenmaatschappije waarin een sociale tijdbom elk moment kan afgaan.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zeggen; veel succes. Ga de straten in en ga die 'voorbijganger' zijn die 'stoute jongeren' opvoed.

Word vast een leuke middag!
Ik probeer jongeren altijd op hun gedrag aan te spreken. En meestal luisteren ze wel .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is echter dat kinderen niet meer worden geleerd om vooral niet de tuig op straat uit te hangen. Tegenwoordig worden kinderen, met name in de lagere sociale klassen, ook niet meer geleerd om zin te geven aan hun leven. Passiviteit is de afgelopen decennia steeds meer het devies geworden, met alle gevolgen van dien. Criminaliteit en extremisme lokken dan; het geeft tenminste een materiële en/of immateriële zin aan het leven.

Nog hogere uitkeringen, nieuwe bakstenen (lees: wijkvernieuwing) of men vooral typeren als 'slachtoffers van het systeem' werkt passiviteit nog meer in de hand en is derhalve geen oplossing. Het wordt tijd dat de slachtofferrol en passiviteit plaatsmaken voor zelfredzaamheid. Anders verwordt de Nederlandse samenleving steeds meer moderne kastenmaatschappije waarin een sociale tijdbom elk moment kan afgaan.
Jij gaat er heel erg van uit dat iedereen uit vrije wil handelt en dat iedereen zijn eigen persoonlijke situatie verdiend. Dat is echter slechts een ideologie. Ik geloof dat er meerdere factoren van invloed zijn op iemand zijn sociaaleconomische situatie. En de overheid/maatschappij kan daar best een handje bij helpen. Wijkvernieuwing is overigens altijd een taak voor de overheid, die zo eens in de tijd moet plaatsvinden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:26
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Dat lijkt me eerder een verband tussen opvoeding en achtergrond. Opvoeding en achtergrond is op zijn beurt bepalend voor hoe vaak iemand crimineel zal handelen, en waar iemand komt te wonen.

Als er een verband zou bestaan tussen wijk en criminaliteit, dan zouden studenten die gehuisvest zijn in Kanaleneiland of Overvecht for the matter ook spontaan hardcore criminelen moeten worden. Iets waarvan we weten dat dit niet gebeurd. De conclusie moet dan luiden dat het criminele gedrag op zich niet wordt veroorzaakt door de wijk waarin iemand zich bevind.
Misschien omdat de meeste studenten die op kamers wonen ook niet oorspronkelijk uit wijken als kanaleneiland komen?
Oud 24-09-2007, 12:33
Gatara
Gatara is offline
hmm

Kanaleneiland

This estate is now considered as one of the most problematic areas of the city of Utrecht. It was built in the 1950s and 1960s and the housing stock is predominantly in the social rented sector (high-rise, middle-rise and some single-family dwellings). The area has 15,000 inhabitants, most of whom have a low to very low income. Many of them are unemployed. About 80 per cent belong to an ethnic minority.

Present policies are aimed at restructuring the housing stock, not because the dwelling stock is obsolete, but because of the wish of the municipality to arrive at a mix of population groups. Therefore, social rented dwellings will be demolished and more expensive owner-occupied dwellings will be built, in order to attract higher-income households.
http://www.restate.geog.uu.nl/studie...leneiland.html

Dit bericht kwam uit 2005. Natuurlijk is de herstructurering niet al voltooid in 2007 ofzo... misschien nog even geduld?
Oud 24-09-2007, 12:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik probeer jongeren altijd op hun gedrag aan te spreken. En meestal luisteren ze wel .
Vier jongeren achtervolgen Roermondse
Vier jongeren tussen de 18 en 20 jaar uit Echt, Sittard en Stevensweert zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag aangehouden omdat zij worden verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling. Eén van de vier werd bij een discotheek in het Duitse Oberbruch aangesproken door een vrouw uit Roermond omdat hij buiten stond te plassen. Dat leidde tot een woordenwisseling.

Toen de vrouw kort daarop naar huis reed, werd zij achtervolgd door de vier mannen. De daders gooiden een fles en sloegen met hun broekriemen tegen de auto van de vrouw, die met hoge snelheid op de vlucht sloeg. Kort daarna haalden de vier mannen de vrouw in en wachtten haar een eindje verder op met gedoofde lichten. De Roermondse zag de auto en keerde om. Na een wilde achtervolging door Roerdalen staakten de mannen hun achtervolging. De vrouw waarschuwde de politie. Die kon de daders korte tijd later inrekenen aan de hand van het kenteken van hun auto. Eén van de vier jongens is inmiddels vrijgelaten.
www.l1.nl

Oud 24-09-2007, 12:42
Verwijderd
Sommige jongeren zijn echt fucked up en ik zeg ook niet dat het altijd verstandig is om deze jongeren/crminelen aan te spreken op hun gedrag. Maar ten alle tijden passief blijven, omdat er wat kan gebeuren, geeft tuig vrijspel en dat moeten we juist niet willen. Want veel tuig, is eigenlijk best een sympathieke jongen of meisje.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Misschien omdat de meeste studenten die op kamers wonen ook niet oorspronkelijk uit wijken als kanaleneiland komen?
Desondanks toont het aan dat een verband tussen wijk en criminaliteit niet bestaat, tenminste niet op een significant niveau. De persoonlijke omstandigheden zijn heel wat belangrijker.
Oud 24-09-2007, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Desondanks toont het aan dat een verband tussen wijk en criminaliteit niet bestaat, tenminste niet op een significant niveau. De persoonlijke omstandigheden zijn heel wat belangrijker.
Er is heel duidelijk een verband te vinden tussen een zwaar verloederde wijk/ghetto en criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er is heel duidelijk een verband te vinden tussen een zwaar verloederde wijk/ghetto en criminaliteit.
Alleen is dat uiteraard niet puur vanuit de bebouwing, maar door de omstandigheden van de mensen daar ter plekke.

De enige verbanden die mogelijk zijn, zijn dat slechte verlichting van gebouwden en verloedering grafitti en soms vandalisme uitlokt.

Hier gaat het echter meer over dat er in sommige wijken volledige criminele bendes gevormt worden. Dat is op geen manier te verwijten aan de bebouwde omgeving zelf, dat komt puur vanuit de achtergrond van de personen zelf, waardoor ze crimineel worden.
Oud 24-09-2007, 14:10
Verwijderd
Ik schrijf ook nergens dat de omgeving direkt verantwoordelijk is op iemand zijn gedrag. Ik laat alleen zien, dat er sprake is van een bepaalde systeem. Stellen dat het slechts persoonlijke keuzes zijn die van iemand een pauper maken, is daarom niet waar. Tussen fysisch/sociaal determinisme en voluntarisme, moet een middenweg gevonden worden. Dat leer je toch bij theo van geo?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:13
Verwijderd
Volgens de buurtbewoners en wijkagenten in die buurten wordt alles overdreven door de media. (zie Pers)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:24
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Jij gaat er heel erg van uit dat iedereen uit vrije wil handelt en dat iedereen zijn eigen persoonlijke situatie verdiend. Dat is echter slechts een ideologie. Ik geloof dat er meerdere factoren van invloed zijn op iemand zijn sociaaleconomische situatie.
Uiteraard spelen er altijd meerdere factoren mee, maar is dat een reden om miljarden te gaan investeren in nieuwe bakstenen?

Citaat:
Wijkvernieuwing is overigens altijd een taak voor de overheid, die zo eens in de tijd moet plaatsvinden.
Oh, want met nieuwe bakstenen kunnen 'prachtwijken' ontstaan, met de hoop dat de bewoners dan automatisch eerder werk vinden, hogere opleidingen genieten en minder crimineel gedrag vertonen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard spelen er altijd meerdere factoren mee, maar is dat een reden om miljarden te gaan investeren in nieuwe bakstenen?
Gebeurd dan dan?

Citaat:
Oh, want met nieuwe bakstenen kunnen 'prachtwijken' ontstaan, met de hoop dat de bewoners dan automatisch eerder werk vinden, hogere opleidingen genieten en minder crimineel gedrag vertonen?
Natuurlijk niet, maar een verloederde wijk bevordert niet echt de kansen om werkgelegenheid of andere sociale klassen aan te trekken. Het is gewoon een normale taak, die de gemeentes vaak weigeren te doen, omdat ze "andere prioriteiten" hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat niet zo zijn? In een wijk die er beter uitziet, voelt men zich meer deel van de samenleving, waardoor automatisch de criminaliteit, schooluitval en werkloosheid zal dalen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat niet zo zijn? In een wijk die er beter uitziet, voelt men zich meer deel van de samenleving, waardoor automatisch de criminaliteit, schooluitval en werkloosheid zal dalen.
Lijkt me stug. Je zou een wijk dan wel heel massaal moeten veranderen, als je het langzaam doet worden dingen als speeltuintjes en andere dingen binnen de kortste keren gesloopt in probleemwijken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:47
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Hier zal zekers een kern van waarheid inzitten. Zo kan ik mij een aflevering van Oprah herrineren, waarbij een verloederde school volledig werd opgeknapt wat zijn effect had op prestaties van de leerlingen.
Als rede gaven de leerlingen dat voorheen ze hun toekomst beeld toch onbewust relateerde met hoe de school eruit zag: uitzichtloos dus.

En tuurlijk zal dit niet de voornaamste oplossing zijn, maar ik kan me best voorstellen dat het helpt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dan zou het dus, zoals ik eerder sceptisch aantekende, ook zo moeten zijn dat studenten die je in Kanaaleiland laat wonen prompt in harcore criminelen veranderen 'omdat het er slecht uit ziet'.

Dat soort omgevingsinvloeden bestaan, maar slechts onder bepaalde omstandigheden en beperkte vormen van gedrag.
Oud 24-09-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Dan zou het dus, zoals ik eerder sceptisch aantekende, ook zo moeten zijn dat studenten die je in Kanaaleiland laat wonen prompt in harcore criminelen veranderen 'omdat het er slecht uit ziet'.

Dat soort omgevingsinvloeden bestaan, maar slechts onder bepaalde omstandigheden en beperkte vormen van gedrag.
Wat ik zonder problemen zal erkennen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:

Het gaat niet alleen om de invloed die de omgeving op een groep heeft, maar ook de invloed die een wijk op externe actoren heeft. Als een wijk verloederd is, dan trekt het geen werkgelegenheid en andere sociale klassen (oa) aan. Tevens is het de taak van de gemeente Utrecht verloedering in al haar wijken tegen te gaan, zo ook in Kanaleneiland.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:

Hmm. nee dat werkt niet helemaal zo. Dit is een beetje een scheefgetrokken redenatie. Ik snap je punt wel.

De omgevingsinvloeden zijn weldegelijk van zeer groot belang. Het sociale aspect leert dat kinderen al op jongen leeftijd met criminaliteit in aanraking komen, soms al zééér vroeg. Aangezien er geen overzicht van de ouders is, en de politie zich laat intimideren in plaats van er gewoon, zoals het hoort, direct op los te batsen met dikke houten stokken, zoals dat vroeger door pliesie bromsnor gedaan werd, dan laten ze het al een stuk meer uit hun hoofd! Angst voor uniformen galore <3

Daarnaast moeten ze bang genoeg zijn voor de ouders om niet gepakt te willen worden, dan blijft het vaker bij kattekwaad ipv criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:19
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dit is echt een cliche voorstelling van de "Marokkaanse opvoeding" (alsof die uberhaupt zou bestaan )

.
Nou met alle respect maar dat is je reinste onzin. Het heeft denk ik niet zozeer met cultuur te maken want je ziet het vooral bij de 1 ste generatie laagopgeleide allochtonen. Die kinderen zijn gewoon 24 uur per dag op straat te vinden. Ik vind het niet normaal dat kinderen van 9/10 jaar laat in de nacht nog op straat zijn. Bij marokkaanse ouders heb ik ook vaker het idee dat zij de jongens totaal niet opvoeden. Een man word daar sneller volwassen geacht. Ik wil geenzins zeggen dat het altijd zo is of dit doortrekken. Maar ik denk dat het na 1 generatie wel wegtrekt. Het komt omdat de ouders niet goed bekend zijn met hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Oud 24-09-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Nou met alle respect maar dat is je reinste onzin. Het heeft denk ik niet zozeer met cultuur te maken want je ziet het vooral bij de 1 ste generatie laagopgeleide allochtonen. Die kinderen zijn gewoon 24 uur per dag op straat te vinden. Ik vind het niet normaal dat kinderen van 9/10 jaar laat in de nacht nog op straat zijn. Bij marokkaanse ouders heb ik ook vaker het idee dat zij de jongens totaal niet opvoeden. Een man word daar sneller volwassen geacht. Ik wil geenzins zeggen dat het altijd zo is of dit doortrekken. Maar ik denk dat het na 1 generatie wel wegtrekt. Het komt omdat de ouders niet goed bekend zijn met hoe de maatschappij in elkaar steekt.
De criminaliteitscijfers in Marokko zijn echter niet hoger dan in Nederland. Als het een structurele fout in de opvoeding zou zijn, zou je dat elders, waar Marokkanen leven, toch ook moeten merken?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:23
hookee
hookee is offline
Citaat:
..Maar ik denk dat het na 1 generatie wel wegtrekt. Het komt omdat de ouders niet goed bekend zijn met hoe de maatschappij in elkaar steekt.
We zitten inmiddels in generatie nummer 3 en het wordt alleen maar erger..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Heeft deze generatie al kinderen gekregen dan?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:36
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
De criminaliteitscijfers in Marokko zijn echter niet hoger dan in Nederland. Als het een structurele fout in de opvoeding zou zijn, zou je dat elders, waar Marokkanen leven, toch ook moeten merken?
Nou nee want de maatschappij steekt hier natuurlijk iets anders in elkaar. Wat daar werkt hoeft hier nog niet te werken. Ik ga nu wel uit van wat ik in mijn omgeving zie. En ik woon niet in een probleemwijk, integendeel maar toch lijkt het me niet gezond als ik hordes kinderen van 10/12 jaar om 11 uur nog buiten zie spelen ( en niet alleen in de zomer)
Oud 24-09-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Nou nee want de maatschappij steekt hier natuurlijk iets anders in elkaar. Wat daar werkt hoeft hier nog niet te werken. Ik ga nu wel uit van wat ik in mijn omgeving zie. En ik woon niet in een probleemwijk, integendeel maar toch lijkt het me niet gezond als ik hordes kinderen van 10/12 jaar om 11 uur nog buiten zie spelen ( en niet alleen in de zomer)
Nee toch! Kinderen die buiten spelen! Het zou verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:39
hookee
hookee is offline
Ja, geinig.. het klinkt als "de jeugd van tegenwoordig"
Interessant dat je dat plaatje niet aan 't begin van 't topic plaatste. Je vindt dus dat 't allemaal wel losloopt in Kanaleneiland?
En Kenjirro, jij denkt dat de volgende generatie jeugd de politie weer keurig respecteert? Omdat pappa en mamma ze dat keurig heeft bijgebracht?
Als de staat weer miljoenen in wijken steekt om deze weer spik en span te maken gaat 't allemaal goedkomen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, geinig.. het klinkt als "de jeugd van tegenwoordig"
Interessant dat je dat plaatje niet aan 't begin van 't topic plaatste. Je vindt dus dat 't allemaal wel losloopt in Kanaleneiland?
En Kenjirro, jij denkt dat de volgende generatie jeugd de politie weer keurig respecteert? Omdat pappa en mamma ze dat keurig heeft bijgebracht?
Als de staat weer miljoenen in wijken steekt om deze weer spik en span te maken gaat 't allemaal goedkomen?
De nozems/hippies/punkers/gabbers respecteerden de politie natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:42
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Dat bedoel ik niet, het zijn echt van die straatkinderen die 24 uur per dag op straat te vinden zijn. Dan moet je idd niet verbaast zijn als je kroost afglijdt vooral op zo'n jonge leeftijd.
Oud 24-09-2007, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zie mijn Nederlandse buurkindertjes ook vaak tot laat buiten schooieren. Hoe kun je dus hard maken dat alleen Marokkaanse ouders dit doen? En dat de maatschappij voor hun anders in elkaar steekt, heb ik ook al vermeld, echter jij deed het af als onzin?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Het is overduidelijk dat het slechts een kleine groep is, die het verpest voor de rest. Stond vandaag ook in de Pers beschreven.

Citaat:
Ziet kanaleneiland eruit als een wijk waar miljoenen in is gestoken? Het is echt een rechts fabeltje dat de overheid miljoenen/miljarden zou steken in dat soort wijken. Deden ze dat maar.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 20:50
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ik zie mijn Nederlandse buurkindertjes ook vaak tot laat buiten schooieren. Hoe kun je dus hard maken dat alleen Marokkaanse ouders dit doen? En dat de maatschappij voor hun anders in elkaar steekt, heb ik ook al vermeld, echter jij deed het af als onzin?
Ik zeg niet dat alleen marokkanen dit doen pff . Mijn ervaring is juist dat vooral de marokkaanse mannen sneller volwassen worden geacht en dat zij veel te veel vrijheden hebben voor hun leeftijd ( de kinderen).

Ik geloof niet in onzin als verwachten dat andere mensen je kinderen opvoeden
Oud 24-09-2007, 20:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik snap het ook niet. Het lijkt mij juist heel positief als kinderen nog tot 11 uur kunnen buiten spelen.
Reageren

Regels voor berichten