Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2007, 14:30
temptsun
temptsun is offline
Hallo,

ik heb wat vragen over het verven van mijn haar, want dat zou ik wel willen. Maar ik heb er geen ervaring mee, ik zou het wel zelf graag willen doen.

Ik had ergens gelezen dat als je zwart haar hebt, wat ik dus heb. Je je haar eerst moet laten bleken, maar ik wil niet dan opeens eerst blond haar hebben en daarover heen donkerblauw. Hoe kan ik dit dan het beste doen?

En waar kan ik zien hoeveel tinten lichter mijn haar wordt? Want ergens las ik dat je je haar het beste minder dan 3 tinten lichter mag gaan maken om te zorgen dat er weinig schade komt in je haar.

En ik zou ook willen dat het niet permanent wordt, dus dat het na verloop van tijd gewoon eraf gaat. Hoe kan ik dit het beste doen?

En iemand anders nog tips voor het verven van haren of dergelijke?

Greetx TK
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 14:59
Verwijderd
Ik heb met mijn donkere haar ook wel eens geprobeerd om het knalbaluw te verven: helaas. Grote fiasco.
Je moet je haar eerst ontkleuren namelijk. Dat ging bij mij al mis. Nu ben ik ook wel een grote verf-noob, dus misschien lukt jou het wel, soit.
Waterstofperoxide in mijn haar en ik hield het steeds in de gaten, maar na een half uur waren de eerste 3 centimeter van mijn haar spierwit en was de rest knaloranje. Ik probeerde toch maar de blauwe verf. Ook een slecht idee. In plaats van blauw, werd het een soort grijzig-zeegroen. Ik zag er werkelijk niet uit. Pas na 3 keer opnieuw zwart verven, kon ik het zeegroen een beetje verdoezelen, maar ik heb nog zeker een maand met een groen-grijze waas over mijn zwarte haar rondgelopen.

Ik raad je aan om naar de kapper te gaan. De kapper heeft mijn haar altijd in de meest absurde kleurtjes weten te verven. Het kost een hoop geld, maar je loopt in ieder geval niet voor schut. Kinky Kappers is een aanrader!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 15:31
coopergirl
coopergirl is offline
Zwart is echt super moeilijk om te ontkleuren.. Mijn kapper heeft mij destijds aangeraden te wachten totdat het bruin zou zijn door het wassen/ zonlicht en daarna pas te gaan ontkleuren.

Als je naar een lichtere kleur wil, kan dit alleen met een permanente kleuring. Wil je een tint donkerder, dan kan het een semi permanente kleuring.
Oud 22-09-2007, 17:28
temptsun
temptsun is offline
Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel tinten je haar lichter wordt, wat is een definitie van een tint? Hoe meet je zoiets?

Als je waterstofperoxide gebruikt moet je het goed uitwassen had ik gelezen, maar is het echt nodig om eerst je haar te ontkleuren voordat je het gaat verven? (als je zwart haar hebt / erg donker haar)

Is er niet iets dat tijdelijk het donkerblauw kan laten kleuren zonder dat je haar wordt ontkleurt? Want het wordt maar een paar tintjes lichter lijkt mij dan. Het hoeft dan niet helemaal eerst wit of wel?

Greetx TK
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 08:16
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het lijkt me dat je je haar toch echt wel moet ontkleuren, want die haarverf is ook weer niet zó dekkend, dus als je je zwarte haar in een keer donkerblauw wil verven, zie je er niets/weinig van. Ontkleuren lijkt me dus wel noodzakelijk. Helemaal wit niet, lijkt me. Als je iets lichter haar hebt dan zie je nog wel wat van de verf.
Ik kan alleen niets met zekerheid zeggen want ik heb mijn haar nog nooit geverfd.
Oud 23-09-2007, 11:32
temptsun
temptsun is offline
Maar ik wil nou niet mijn hele hoofd donkerblauw verven , neemt dat minder risico als ik minder laat verven?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 15:50
Sushii
Sushii is offline
ga gewoon naar de kapper en vraag daar om advies, dat zijn de echte professionals

doorgaans wordt het er niet beter van als je zelf gaat lopen kloten, zeker niet met donker haar en felle kleuren.
Oud 24-09-2007, 11:42
Lorelei
Lorelei is offline
Als ik zwart haar had ik zou NOOOOOOIT van m'n leven zelf gaan kleuren (of vooral: ontkleuren). Ontkleuren kan sowieso lastig zijn om goed te doen (en dan loop je met zo'n gele strobos wat ze haar noemen) maar als je zwart haar hebt helemaal omdat het je meteen zo enorm verandert. Als je het echt wil, moet je naar een kapper gaan, maar dat kan wel een duur grapje zijn.
Oud 24-09-2007, 16:06
deoxyribose
deoxyribose is offline
niet zelf doen. Ik heb ook zwarte haren en ik wilde het bij de kapper laten doen(paars verven) en zelfs daar kreeg ik te horen dat het wel erg moeilijk was en dat je uiteindelijk er toch niets van zou zien.

Helaas, maar voor ons donkerharigen zit er weinig anders op dan extensions of gewoon zo laten staan.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 22:26
Verwijderd
je kan ook gewoon zwartblauwe verf kopen van live oid, dat zie je wel gewoon op donker haar (al blijft die blauwe gloed maar 2 weken) iig, bij mij werkte het en mijn haren zijn heel donkerbruin
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 15:41
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn kapper wilde mn haar niet blauw maken omdat het lelijk zou worden. Lichtblauw, groen of grijs. Ze gebruikten het alleen om sommige kleuren wat donkerder te maken.
Daarna was ik eigenwijs en gebeurde er wat Nuncamas vertelde. Alleen had ik al donkerblond haar.
Oud 25-09-2007, 19:08
Verwijderd
ik heb trouwens mn haren wel blauw gekregen, ze vielen er ook van uit maar ze waren wel blauw
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 21:11
SilverBlue
SilverBlue is offline
Als je het toch eerst wil proberen om zelf te blonderen en te verfen, neem een klein plukje van je haar en probeer het uit. Het is geen ramp als zo'n klein stukje "mislukt" Dan weet je zeker dat het jou niet lukt of dat je het op een andere manier zal moeten aanpakken.

Veel suc6

Silver

Regels voor berichten