Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2007, 19:36
C-Cee
C-Cee is offline
5 augustus ben ik geopereerd aan een abces bij mijn bil.
Nu, 7 weken later, is de wond (was op de lengte van mijn bilspleet) geheeld, maar blijft er een gaatje open (fistel?) die nog geen enkele aanstalte doet dicht te groeien. Daarbij is mijn huid aan beide kanten van mijn bilspleet rood.
Ik ben vandaag naar de dokter geweest en die vertelde dat ik nog maar een paar weken moest afwachten en dan moest terugkomen.

Weet iemand of de kans groot is dat dit operatief moet worden verwijderd? Of dat er medicijnen zijn hiervoor? Weet iemand misschien iets wat ik kan doen om het te verhelpen?? De dokter was namelijk geen hulp, ze vroeg mij zelfs 'wat ik dacht dat het was en of ik ideeen had'.
Ik ben enorm bang weer een abces te moeten krijgen of weer een operatie te moeten ondergaan waarbij ik een grote open wond overhoud.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 20:02
ekki
ekki is offline
Een fistel weg laten halen is iig niet prettig . Zeker niet als ze er hechtingen in gaan zetten. Die kans is bij jou natuurlijk minder groot. Zonder hechtingen valt het wel mee denk ik.

Nouja, ik zou inderdaad ook maar even afwachten nog. Maak je niet al te ongerust en hou het goed schoon enzo. Succes!
Ik zou er trouwens zelf calendulan op smeren, je weet maar nooit of het helpt.
Oud 22-09-2007, 09:56
C-Cee
C-Cee is offline
Citaat:
Een fistel weg laten halen is iig niet prettig . Zeker niet als ze er hechtingen in gaan zetten. Die kans is bij jou natuurlijk minder groot. Zonder hechtingen valt het wel mee denk ik.

Nouja, ik zou inderdaad ook maar even afwachten nog. Maak je niet al te ongerust en hou het goed schoon enzo. Succes!
Ik zou er trouwens zelf calendulan op smeren, je weet maar nooit of het helpt.
Hoezo denk je dat de kans minder groot bij mij is?
Ik ga morgen, denk ik, gelijk even naar een andere huisarts want mijn wond had al 3 weken geheel genezen moeten zijn, dus langer wachten zal niet veel teweeg brengen naar mijn gevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 19:00
Verwijderd
Ik heb het ook gehad en ze zeggen dat je 50% kans hebt dat het terugkomt. Heb je niet nog een vervolgafspraak in het ziekenhuis? Bij mij duurde het overigens ook zo'n 8 a 9 weken voordat alles was dichtgegroeid. Is de wond ook nog pijnlijk? Dat zou kunnen duiden op dat het nog ontstoken is. Spoel de wond in ieder geval goed.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 20:17
C-Cee
C-Cee is offline
Citaat:
Ik heb het ook gehad en ze zeggen dat je 50% kans hebt dat het terugkomt. Heb je niet nog een vervolgafspraak in het ziekenhuis? Bij mij duurde het overigens ook zo'n 8 a 9 weken voordat alles was dichtgegroeid. Is de wond ook nog pijnlijk? Dat zou kunnen duiden op dat het nog ontstoken is. Spoel de wond in ieder geval goed.
Succes!

Ja naja, het doet niet echt zeer, maar soms voel ik een soort 'steek' (1x per dag maar). En als ik een beetje op de huid druk waar het rood is, is het aan 1 kant als ik aardig hard druk, wel pijnlijk. Maar verder heb ik geen problemen met zitten of dergelijk, dus de pijn is nog erg minimaal.
Maar had jij dan ook dat het na 7 weken nog helemaal niet leek alsof het zou dichtgroeien? Want bij mij is alles dicht gegroeid behalve dat plekje. Daar zit ook nog geen vliesje op ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 11:38
Verwijderd
hmmm, ik weet het niet zo goed meer, maar ikweet wel dat het heel lang duurde voordat het dichtgegroeid was. Als je je zorgen maakt zou ik een afspraak in het ziekenhuis maken. Daar hebben ze er verstand van .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 09:49
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hoezo denk je dat de kans minder groot bij mij is?
Ik ga morgen, denk ik, gelijk even naar een andere huisarts want mijn wond had al 3 weken geheel genezen moeten zijn, dus langer wachten zal niet veel teweeg brengen naar mijn gevoel.
Omdat het ontstoken is. Als er een grote ontsteking zit doen ze geen hechtingen, omdat je dan de ontsteking 'opsluit' en het alleen maar erger wordt.

Sterkte.
Oud 24-09-2007, 18:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wat is een fistel?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:35
ekki
ekki is offline
Wikipedia:
Een fistel (Latijn: fistula) is een niet-natuurlijke verbinding tussen een lichaamsholte en de huid. Een fistel kan ook een opening zijn tussen een klier en de huid, of tussen twee holtes in het lichaam.
...

Een fistel ontstaat meestal na een ontsteking in de lichaamsholte of in de klier. Als de ontsteking zich heeft uitgebreid tot de huid kan deze spontaan openbreken, of worden doorgebroken. Als de ontsteking zelf is genezen, kan er toch een fistel overblijven, waar af en toe weer vuil of vocht uit naar buiten kan komen. Meestal groeit de fistel echter vanzelf weer dicht als de ontsteking is genezen.

Regels voor berichten