Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2007, 20:13
Maija
Maija is offline
Ik heb het gevoel dat k veel te veel stage moet lopen voor mijn opleiding (iets wat ze bij de start nooit duidelijk vermeld hebben)

Zijn er niet richtlijnen voor max stage uren + Mag het zomaar zijn dat een andere klas (met zelfde opleiding) veel minder stage uren hebben.
Oud 16-09-2007, 21:24
Verwijderd
Volgens mij zijn er geen richtlijnen voor het maximum aantal stage-uren.

Het lijkt me dat een zelfde klas (zelfde jaar en opleiding) binnen dezelfde school ook hetzelfde aantal uren stage hoort te hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 19:26
Verwijderd
Ik kan aan je profiel niet zien of je MBO doet, maar als je informatie over stage enzo wil hebben en het aantal uren kan je het beste even contact op nemen met de jongeren organisatie voor beroepsonderwijs:

www.job-site.nl die kunnen je vast wel informeren over wat wel en niet mag
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 19:27
Maija
Maija is offline
dat hebben ze dus niet, een stuk minder juist
Oud 17-09-2007, 20:19
Verwijderd
En wat geeft de school als verklaring?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 21:47
PV
PV is offline
wat is in jouw ogen teveel trouwens?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 10:11
Vice
Vice is offline
Is dat niet afhankelijk van de stageplek zelf. Volgens mij ligt de norm bij 40 uur in de week werken, maar het zou best kunnen dat bij overuren extra vrije tijd tegenover staat.
Oud 23-09-2007, 17:33
Maija
Maija is offline
Citaat:
wat is in jouw ogen teveel trouwens?
anderhalf jaar van de 4 jaar, (en 4o uur per week vind ik normaal ja)
Oud 23-09-2007, 17:42
PV
PV is offline
Citaat:
Is wel aan de hoge kant vind ik, maar ik weet niet of het uitzonderlijk lang is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:46
Miracle
Miracle is offline
Voor HBO vind ik het redelijk normaal.

Alleen moet je daar dan wel een afstudeerstage in meerekenen.
Oud 23-09-2007, 22:56
Yolcu
Yolcu is offline
Beetje raar om te zeggen dat ze je niet geinformeerd hebben voor je begon. Er is vast wel een programma of studiegids waarin precies staat dat je stage moet lopen en hoe lang dan. Dat je dat zelf niet gelezen hebt of niet zo serieus genomen hebt, is een ander verhaal.

Voor HBO is het inderdaad redelijk normaal en ik denk dat je er juist blij mee moet zijn; zonder stage-ervaring (en dus werkervaring) is het veel moeilijker om aan de bak te komen en de stage-ervaring zorgt er ook voor dat je kunt zien of het werk waar je voor opgeleid wordt ook echt iets voor jou is. Het gebeurt regelmatig dat mensen tijdens hun eerste (orienterende) stage erachter komen dat het werkveld heeeel anders is dan ze gedacht hadden!
Oud 26-09-2007, 18:42
Maija
Maija is offline
de stageperioden zijn mondelijk vastgesteld, op die manier kunnen ze zelf mensen plaatsen wanneer ze willen.
Als het ergens vastgesteld stond had ik dit natuurlijk al lang aangegeven, maar het is niet te vinden.
Daarom hebben de mensen die een jaar lager zitten nu ook al heel anders stage.
Dus een beetje raar om meteen je mening te geven yolcu, als het ergens officieel vaststond had ik dit nooit hier geplaatst.

In mijn 1e jaars agenda heb ik nog mooi staan, 1e jaar 1 week stage, 2e jaar 1 maand stage, 3e jaar 3 maanden, 4e jaar 5 maanden afstudeer.

Maar dit heb ik zelf geschreven dus vind de school dit onzin.
Oud 26-09-2007, 20:40
PV
PV is offline
mondeling vaststellen van stageperiodes lijkt me een rare zaak voor een school staat er echt nergens iets op papier?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mijn HBO-opleiding (Biologie en medisch laboratoriumonderzoek) loop je in het derde jaar een half (studie)jaar (4,5 maand) stage en in het vierde jaar driekwart (studie)jaar (7 maanden) afstudeerstage dus zoveel meer stage loop jij dan niet.
Oud 27-09-2007, 15:57
zeep007
zeep007 is offline
Bij mij is het in de eerste 3 jaar, 2 maanden per jaar, en daarna een jaar afstudeerstage.
Is dus ook in totaal 1,5 jaar.

Alleen stages mondeling afspreken klinkt wel wat vreemd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 19:30
Maija
Maija is offline
Het is niet afgesproken, het was meer een mededeling, omdat je gewoon verwacht dat een school zich daaraan houdt heb ik er niet meer aandacht aan geschonken.

Ook na overleg met andere mensen van mijn studie neem ik aan dat ik maar een tijdje moet afwachten.
Oud 28-09-2007, 09:31
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou toch maar eens navraag doen, want tuurlijk staan die stageprogramma's wel ergens vast.. iig de duur en de doelen en de eisen etc. Al is het alleen maar om verantwoording af te leggen aan het ministerie etc.
Dat jij dat niet op papier gekregen hebt en alleen mondeling meegedeeld hebt gekregen wil niet zeggen dat het niet op papier staat.

En dat het programma veranderd is sinds jij begon komt ook regelmatig voor.. maar 1,5 jaar stage lopen op 4 jaar studie is voor HBO helemaal niet gek. Hoe die 1,5 jaar dan verdeeld wordt is aan de school zelf om te beslissen. Als jij het daar niet mee eens bent, is er vrij weinig wat je kunt doen.
Oud 28-09-2007, 09:31
Yolcu
Yolcu is offline
Welke school en welke opleiding hebben we het over trouwens? Misschien zijn er anderen met soortgelijke of andere ervaringen!
Oud 28-09-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg opleidingen waarbij je dat redt.

Maar afspraken moeten gewoon op papier staan, anders heb je nergens bewijs van ed.

Ik zou idd toch eens de studiegids doorpluizen ed en anders eens met een directeur van de opleiding of desnoods de directeur van de school een gesprek hebben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Ook na overleg met andere mensen van mijn studie neem ik aan dat ik maar een tijdje moet afwachten.
Waarop? En waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten