Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit gedicht doet mij eerlijk gezegd niet zoveel.
Je schrijft niet zo beeldend, iets wat ik zelf wel een voorwaarde vind voor een gedicht. "Ik wou dat je bij me was" schrijf je dan bijvoorbeeld, dat moet je laten zien, beschrijven waaruit dat blijkt, niet zomaar opschrijven. Verder is het onderwerp nogal cliché, "o , ik wil je zo graag, maar jij bent er niet". Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je loopt wel sneller het risico dat het saai wordt, het is moeilijker om er op een originele manier over te schrijven. Ik vind dan ook niet dat je dat hier gedaan hebt. Laatste puntje: je schrijft vrij verheven, met woorden als 'zielenrust', 'levensles', 'vervloekt', 'liefde'. Ik weet niet of dat een keuze is of dat je denkt dat poëzie nu eenmaal zo hoort, maar dat soort woorden heb je helemaal niet nodig om iets over te brengen. Sterker nog: vaak doet het - zoals in jouw gedicht - nogal gekunsteld en cliché aan en op die manier zal het de lezer ook minder snel raken.
|
Ik vind dit ook meer proza dan poëzie.
Ik wilde ook nog even opmerken dat ik denk dat je dit forum niet echt volgt, want hier worden nauwelijks sonnetten geplaatst of gedichten waarbij men zich bewust aan bepaalde regeltjes houdt. Volgens mij schrijft men hier vooral op gevoel en zo onstaat het ritme en rijm en alliteratie vanzelf. Dat jij niet op die dingen hebt gelet maakt misschien dat dit meer als proza 'voelt'. Ik vind dat wel jammer, wat ik lees niet vaak gedichten met taalgebruik als het jouwe en ik hou er wel van, lekker dramatisch. De eerste vier regels vond ik ook tof om te lezen, daarna val je terug in het neerpennen van gedachten en wordt het meer een verhaaltje. Daarmee ook wat cliché, met woorden als liefde en verraden en zo. Tot zover mijn mening ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
ik ben net denk ik vervloekt fizzle-fluffy | 17 | 28-01-2016 00:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Kettingreactie III Dingaantouwtje | 411 | 06-12-2015 14:42 | |