Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2007, 12:42
Little_lady
Little_lady is offline
Moet ik me naar de huisarts haasten?
Ik heb de afgelopen dagen last gehad van iets wat sterk leek op een blaasontsteking (lichte buikpijn, pijn bij plassen, soms bloed bij plassen, vaak moeten plassen en steeds kleine beetjes), waarvan ik dacht dat het wel over zou gaan en met veel drinken enz. werden de klachten inderdaad snel veel minder. Tot gisteravond, sindsdien is de buikpijn gigantisch verergerd. Vannacht heb ik amper geslapen, maar vanmorgen leek het wel weer iets beter dus ik ben naar school geweest. Gelukkig had ik een kort dagje, ik moet er niet aan denken om daar nog te zitten... Mijn hemel wat doet het nu zeer! Waar ik last van heb zijn af en toe koude rillingen (temp was net 37.5), een stekende pijn in m'n buik/zij, net iets hoger dan m'n navel, licht misselijk (niet overgegeven) en plassen is weer aardig pijnlijk... Nu zat ik net een beetje op internet te kijken en kwam ik erachter dat een verwaarloosde blaasontsteking kan verergeren tot een nierbekkenontsteking, maar overal waar ik kijk staat dat koorts daar 1 van de belangrijkste symptomen van is... En dat heb ik niet echt volgens mij. Dus nou was mijn vraag: kan je nierbekkenontsteking hebben zonder echt koorts, of is 37.5 al koorts in plaats van 'verhoging'?

Danku alvast!
Oud 10-10-2007, 12:46
Verwijderd
Misschien is het nog geen nierbekkenontsteking, maar je hebt in ieder geval nog wel een blaasontsteking en de kans is er dat hij omhoog kruipt. Je plast al bloed, dat is meestal het teken om echt naar de huisarts te gaan (blaasontsteking kan je best proberen zelf te 'mediceren' door veel te drinken, maar bloedplassen is meestal een teken dat het al te laat is voor zelf 'mediceren'). Bel nu even, als dat kan, en vraag of het verstandig is meteen te komen (als dat mogelijk is) of anders morgenochtend; ik zou zéker morgenochtend gaan, niet later, 't liefst eerder. Hoe eerder je aan de antibiotica kan, hoe eerder het voorbij is.

(En voor zover ik weet is 37.5 juist een heel normale temperatuur; geen verhoging, geen koorts. Vanaf 38 graden wordt het, volgens mij, koorts genoemd.)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:58
Farfalla
Farfalla is offline
Ik heb het al vaak genoemd, maar nog maar eens: koop een pot cranberrypillen bij de drogist, vandaag nog! Begin met een fikse dosis, drink heel veel water en ik denk dat het morgen al (bijna) over is. Ik weet zelf waarover ik het heb, ik heb ook veel zware blaasontstekingen met bloed e.d. gehad. De pillen werken sneller en zijn gezonder dan een kuur. Daarna goed de onderhoudsdosis bijhouden ook.

Als de klachten nog 1 a 2 dagen aanhouden, wel naar de dokter gaan natuurlijk.
Oud 10-10-2007, 13:12
Tiño
Tiño is offline
Mijn vriendin had een tijd terug erg last van blaasontstekingen en toen na zoveel keer kwam dr ook nog een nierbekontsteking overheen.

Heeft ze erg veel last van gehad, gelukkig wel naar de dokter gegaan,kuurtje gekregen en sindsdien neemt ze ook elke dag braaf een cranberrie pilletje.

Ik zou iigeval het zekere voor het onzekere nemen en even een afspraak bij de dokter maken, kan je een hoop ellende besparen.
Oud 10-10-2007, 14:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb het al vaak genoemd, maar nog maar eens: koop een pot cranberrypillen bij de drogist, vandaag nog! Begin met een fikse dosis, drink heel veel water en ik denk dat het morgen al (bijna) over is. Ik weet zelf waarover ik het heb, ik heb ook veel zware blaasontstekingen met bloed e.d. gehad. De pillen werken sneller en zijn gezonder dan een kuur. Daarna goed de onderhoudsdosis bijhouden ook.

Als de klachten nog 1 a 2 dagen aanhouden, wel naar de dokter gaan natuurlijk.
Mijn huisarts vertelde mij ooit dat het beginnen met veel drinken en cranberrypillen alleen nut heeft bij een net-beginnende blaasontsteking, en dat je beter naar de huisarts kunt gaan voor antibiotica als het echt doorzet. Maar goed, ik heb -gelukkig- maar een keer in mijn leven blaasontsteking gehad, dus ik weet zelf niet of het inderdaad over kan gaan door nu nog te beginnen met veel drinken en cranberrypillen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:36
Farfalla
Farfalla is offline
Citaat:
Mijn huisarts vertelde mij ooit dat het beginnen met veel drinken en cranberrypillen alleen nut heeft bij een net-beginnende blaasontsteking, en dat je beter naar de huisarts kunt gaan voor antibiotica als het echt doorzet. Maar goed, ik heb -gelukkig- maar een keer in mijn leven blaasontsteking gehad, dus ik weet zelf niet of het inderdaad over kan gaan door nu nog te beginnen met veel drinken en cranberrypillen.
Dat zou idd kunnen, maar voor mij werkte het ook tijdens een hele heftige blaasontsteking, dan was het nog na 1/2 dagen weg. Mijn weerstand verminderde van de vele antibioticakuren, dus ik ben nogal gelukkig met deze ontdekking.
Oud 10-10-2007, 18:43
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Dat zou idd kunnen, maar voor mij werkte het ook tijdens een hele heftige blaasontsteking, dan was het nog na 1/2 dagen weg. Mijn weerstand verminderde van de vele antibioticakuren, dus ik ben nogal gelukkig met deze ontdekking.
Nou ik heb ook heel vaak blaasontsteking gehad, ben ook heel gevoelig voor antibiotica. Maar de cranberrymethode helpt echt niet als je al zo ver heen bent dat er bloed uitkomt. Ik had laatst weer een zware blaasontsteking, heb de krachtigste cranberries gehaald van Optimax en na de eerte twee doseringen werd de pijn en het bloeden erger, omdat het gewoon te scherp was op die verneukte blaas...Verder bij beginnende en licht gevorderde blaasontsteking ga ik ook voor cranberry.
Oud 10-10-2007, 21:35
snoopy
snoopy is offline
Ik heb een keer een vrij heftige nierbekkenontsteking gehad, en daar had ik geen koorts bij.
Oud 10-10-2007, 21:52
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Ik heb een keer een vrij heftige nierbekkenontsteking gehad, en daar had ik geen koorts bij.
Hmm, okee.. Nouja, ik ga morgenochtend de dokter bellen met de mededeling dat ik langs ga komen dus ik zal wel zien Als 'ie iets weet tegen die verrekte pijn ben ik allang blij
Oud 11-10-2007, 16:22
Little_lady
Little_lady is offline
Nou, het was dus idd een blaasontsteking. Een zware doordat ik vrij lang gewacht heb, dat wel... Nu heb ik dus een Nitrofurantoine-kuur voor 5 dagen en dan moet het beter gaan, afwachten dus

Regels voor berichten