Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij een vakbond aankloppen heeft alleen zin als je lid bent van die vakbond, ik denk niet dat ze je anders zullen helpen.
Maar je hebt wel recht op meer zo te zien. Misschien is het een idee lid te worden van een vakbond die partij was bij die CAO? Volgens mij zijn dat bij deze cao: FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond en De Unie
||
Citaat:
Bovendien worden zelfs leden soms/vaak niet geholpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zal een vakbond alleen iets voor je doen als je lid van de vakbond bent, en een serieus probleem hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Balen datt je baas zo doet... Ik zou als ik jouw was het juridisch loket proberen.. Zij zijn juristen die vrijwillig mensen helpen met juridische vragen en dergelijk.. Ik zou ff op de site www.hetjl.nl gaan kijken.. Als je niet te oud bent kun je het JIP jongeren informatiepunt bellen of de site ff checken www.jip.nl .. Je kan ook even contact opnemen met het Centrum voor Werk en Inkomen.... Je moet je er wel voor inschijven (gratis) is een halfuurtje werk of even bellen zie www.cwinet.nl... Maar ik weet bijna ckr dat het juridisch loket je wel van dienst kan zijn en anders verwijzen ze jouw wel door naar de instantie die daar over gaat... Ik hoop dat je hier iets aan hebt en laat ff horen als het is gelukt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel is natuurlijk vereist dat de cao op dat moment nog geldig loopt tussen de werkgever en de betreffende vakbeweging(en) en dat bij de cao zelf van dit discriminatieverbod niet is afgeweken. Algemeen verbindendverklaring is een heel andere rechtsfiguur. Het gaat daarbij om het toepassen van een cao op alle bedrijven in het hele land (of een gedeelte daarvan) in een bepaalde branche. AVV heeft dus een meer geografisch karakter. Vgl. artikel 2 lid 1 Wavv-cao. Ik heb de discussie verder niet gevolgd, maar als binnen jouw bedrijf die cao geldt dan kun je in beginsel aanspraak maken op het cao-loon. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ronduit waar, alleen dacht ik dat t_id in zijn algemeenheid op de samenleving doelde en niet alleen op de afgesloten cao met een losse werkgever, die natuurlijk ook de andere werknemers aangeboden moet worden.
Wat eigenlijk bij het herlezen wel een nogal een foute interpretatie was. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|