Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2007, 19:23
stokj
stokj is offline
Hey,

Ik zit momenteel met een probleem. Ik doe nu de studie Informatica (& wiskunde) aan de Hogeschool van Amsterdam en moet stage lopen. Ten eerste vind ik deze studie toch iets minder dan in voorgaande jaren, maar omdat ik zover ben gekomen (3e jaar) heb ik besloten om de studie toch af te maken, zodat ik in ieder geval een diploma heb. Nu heb ik voor bedrijfspunten lesgegeven aan 1e jaars (toen ik in 2ejaar zat). Daar was ik een soort van studentdocent. Dit vond ik opzich wel leuk om te doen. Ik zie mijzelf later niet alsmaar bij een bedrijf werken, maar zou graag ook het onderwijs in willen om les te geven (middelbare school/HBO/Universiteit).

Nu twijfel ik of ik mijn stage op een bedrijf moet richten of op het aanbod van de HvA ingaan om daar stage te lopen als docent.
In iedergeval wil ik zowel in het bedrijfsleven als vna het onderwijs iets van ervaring hebben.

In de hoop een beslissing te nemen: wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
In iedergeval wil ik zowel in het bedrijfsleven als vna het onderwijs iets van ervaring hebben.
Als je nog een stage hebt gelopen in een bedrijf en als je dat na deze stage ook niet meer kunt doen (wat allebei niet duidelijk wordt uit je post), dan lijkt de keus me dan vrij simpel?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 09:04
stokj
stokj is offline
Nee het is mn eerste stage (orientatiestage). Volgend jaar volgt een laatste stage (afstudeerstage). In havo3 heb ik al een week computerles gegeven op een basisschool, maar dat was een 'basisschool'

Verder zijn we een dagje naar een bedrijf geweest om te zien hoe het daar aan toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 17:36
Maija
Maija is offline
ik zou deze orienterende stage bij het bedrijf gaan doen, zodat je van allebei de kanten al wat gezien hebt.

Als je dan volgent jaar de afstudeer stage moet uitkiezen kan je ze allebei overwegen en kan je een betere keus maken.
Oud 03-10-2007, 17:27
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben het wel met Maija eens.
Maar telt het aanbod van de HvA ook voor je afstudeerstage, straks?
Oud 05-10-2007, 13:19
stokj
stokj is offline
Nee dat aanbod geldt niet voor mijn afstudeerstage. (gelukkig maar).

Intussen heb ik besloten om toch maar het aanbod aan te nemen. Ik voorkom hiermee dat ik een halfjaar extra die over mijn studie. Daar komt nog eens bij dat ik meer inhoudelijke stof ga leren (dus zeg maar voorop ga lopen op wat anderen leren).

Voor mijn afstudeerstage ga ik liever bij een bedrijf.

Dit alles is tot stand gekomen dat in teamverband wij 1 projectonderdeel niet gehaald hebben. Voor de rest voldoe ik aan de eisen om op stage te gaan, alleen omdat dat ene onderdeel niet gehaald is, mag ik niet op stage (omdat je dan het project automatisch niet haalt (je krijgt niet de volle punten ervoor)). Dat project is 1 van de voorwaarde om op stage te gaan. Een extra vak dat ik volgde heb ik niet gehaald, maar dit valt buiten de voorwaarden om op stage te gaan.

In die tussentijd volgde ik vakken uit het 3e jaar (de afstudeerfase). 2 a 3 weken geleden kwam de examencommissie met dat idee.
als ik bij hun stage zou lopen, dan zou ik een rol in het project als consultant of dergelijke krijgen. dan zou het project worden afgetekend bij mij. Daarnaast zou ik ook dat vak mogen volgen dat ik niet gehaald had.

Na 1 week stage te hebben gehad moet ik zeggen dat ik er nog steeds tegenop kijk. Het is wel leuk, maar toch blijft de gedachte spelen dat je beter bij een bedrijf kon stage lopen. Daarentegen doe ik tijdens deze stage meer inhoudelijke stof op en heb aan het einde van deze stage toch meer kennis in huis, die ik dan weer kan toepassen in de afstudeerstage.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten