![]() |
|
![]() |
Opgezocht op google, ik zou d'r niet blij van worden.
Er zit inositol in, waarvan je 750mg binnenkrijgt (3 tabletten) terwijl ik vond dat bij 1000mg het als tranquillizer kan werken. Dan nog spul wat er voor zorgt dat je extra maagzuur aanmaakt, en een stofje wat ook in een medicijn zit dat ze voorschrijven voor mannen bij vruchtbaarheidsproblemen. Bah. Nee meid, dit is niet goed. Sowieso, waarom gebruik je die troep überhaupt? Ik wil wedden dat jij géén overgewicht hebt. Als dat wel zo is, en je hebt licht overgewicht (BMI 25-30), ga dan gezond eten. Hierboven aan de pagina is 't Voedings en Gezondheidstopic, daar kan je al je vragen kwijt. Zit je met een BMI boven de 30 dan kan je een keer naar je huisarts gaan, het uitleggen en dan verwijst hij je door naar een diëtist. Ga in ieder geval niet met deze troep werken. |
![]() |
|
Als je pillen slikt en je voeding en beweging hebt aangepast, kun je niet zeggen dat die pillen ook echt werken. Als je goed let op wat je eet en meer sport dan normaal, dan val je (normaal gesproken) af.
Ik denk dat het voor je gezondheid het beste is om van die pillen af te blijven, aangezien de werking ook niet echt bewezen is en/of het gebruik daarvan niet zonder problemen verloopt. |
![]() |
||
Citaat:
Rommelen met het vetmetabolisme is rommelen met je hele lichaam. Neem alleen maar het feit dat vet nodig is om sommige hormonen te produceren! Jij klaagt over een uitblijvende menstruatie---> dysbalans oestrogenen en andere hormonen(!?) door die "prachtige" pillen. Het is echt geen panacee.
|
![]() |
Haha hoor ze allemaal: 'ja die dingen zijn slecht'. Ondergewicht is slecht, niet goed eten is slecht, maar hoe weten jullie nou of het goed of slecht is, jullie denken echt dat jullie dokter zijn he? Kom eens met feiten...
Menstruatie kan ook uitblijven door andere oorzaken, hoeft er niets mee te maken te hebben. Het zal nog eerder gebeuren door ondergewicht dan door die 'afslank pillen'. Je symptomen lijken er meer op dat je gewoon te weinig eet (als je lichaam in spaarstand gaat kan je zo weinig eten als je wilt maar je verneukt alleen je stofwisseling en je voelt je slap).. Wat wel zo kan zijn is dat je overgevoelig bent voor 1 van de ingredienten die erin zit. Dan nog ligt het niet aan de afslankpik maar aan jou. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het verhaal van hen hier is een stuk zinniger dan dat van jou. Ja, je hebt gelijk dat het aan veel dingen kan liggen (ik kan er vreselijk veel bedenken), maar afslankpillen afschrijven als oorzaak is echt een beetje jammer. Zeker omdat ze het wel onderouwd hebben waarom ze dat denken. Afslankpillen moet je gewoon niet nemen, tenzij het op doktersrecept is en dan moet je ook al voorzichtig zijn, maar heb je tenminste enige dokterscontrole.
|
Verwijderd
|
Ik wil het best onderbouwen hoor. De afslankpillen die je bij de drogist koopt zijn vitamine- en kruidenpreparaten. Niets mis mee om die te nemen, alleen val je van vitaminen en kruiden niet af. Ephedra-stackers, cocaïne, speed en nog wat andere middelen verhogen je stofwisseling. Deze vallen in Nederland wel onder de Opiumwet. Ephedra geeft onder andere kans op hartaanvallen. Dat cocaïne en speed niet goed voor je zijn hoef ik je hopelijk niet uit te leggen.
Op doktersrecept verkrijgbaar zijn Orlistat en Sibutramine. Je kunt erop klikken om meer te lezen over bijwerkingen en risico's hiervan. Dat haar klachten ook kunnen komen door (veel) te weinig eten, daar heb je gelijk in. Maar dat maakt afslankpillen nog niet goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bijwerkingen: Vooral gedurende het eerste behandeljaar: Zeer vaak (> 10%): olie-achtige lekkage uit het rectum ![]() ![]() Bijwerkingen: Zeer vaak (> 10%): Obstipatie. Droge mond. Slapeloosheid. Vaak (1-10%): Tachycardie, palpitaties, verhoging van de bloeddruk, vasodilatatie ('flushes'). Misselijkheid. Smaakstoornissen. Verergering aambeien. Transpiratie. Deze dingen meld topicstarter toch niet. Als iemand 'afslankpillen' -hoe vaag de term ook is- gebruikt, neemt diegene niet automatisch zware medicijnen. Ik kan Cla, Stacker *wat gewoon kruidenpreparaten zijn* ook onder 'afslankpillen' zien. Meestal wordt dit ook bedoelt. Verder ga ik er hier niet vanuit dat iemand zijn drugsgebruik beschrijft als gebruik van afslankpillen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #5 Verwijderd | 342 | 12-08-2005 10:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eetstornis? Obsessie? Erfelijk? Giovanna | 32 | 29-02-2004 17:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
'Het grote pil topic' Snufje | 249 | 15-12-2002 11:37 |