Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 19:30
Verwijderd
Sinds iets meer dan twee weken gebruik afslankpillen om een beetje te helpen de kilootjes kwijt te raken. (daarnaast let ik natuurlijk ook op mijn voeding en beweeg ik meer)
Maar de laatste tijd heb ik vaker last van buikpijn, duizeligheid, zware benen, benauwdheid, en soms een soort steken/zeurende pijn in de buurt van mijn hart ongeveer.
Bovendien blijft mijn menstruatie uit (ik ben zeker niet zwanger!)

Ik vraag mij af of dit iets te maken kan hebben met de pillen of dat het iets anders kan zijn....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:21
Mara
Mara is offline
Over het algemeen zijn ze slecht, ja.

Wat gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:53
Lauwie101
Lauwie101 is offline
afslankpillen slecht?

JA.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:09
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou ermee stoppen, en kijken of je klachten weggaan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 22:08
Verwijderd
wat een vraag.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 00:51
waves
waves is offline
Absoluut!!!!
Mogelijke bijwerkingen zijn darmproblemen, een verhoogde bloeddruk en hartkloppingen (over een afslankpil die de eetlust vermindert en vet absorbeert).

Heb er zelf ook mee in mijn handen gestaan, maar ik vond het het niet waard. Dan maar wat langzamer .
Oud 29-09-2007, 09:32
coopergirl
coopergirl is offline
gebruik je capsules waar ephedra in zit?
Oud 30-09-2007, 11:14
Fantôme
Fantôme is offline
Wat zegt de bijsluiter?
Gebruik je naast de afslankpillen ook bijv. medicijnen e.d.?
Oud 30-09-2007, 11:50
Apomes
Apomes is offline
Ik kreeg dat altijd van Stackers ook die zonder ephedra in!

hartklopping, opgejaagd gevoel, duizelig,.....

heb er ooit eens 3 genomen (verspreid over 1 dag) en ik had het gevoel dat ik XTC pillen had genomen
Oud 30-09-2007, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen zijn ze slecht, ja.

Wat gebruik je?
"super fatburners" van Fitshape. Ze zouden vet "afbreken."

Daar zit geen ephedra in. Wel een hele hoop andere stoffen waarvan ze zeggen dat dat goed is bij afslanken.
Het zijn grote capsules die je bijna niet wegkrijgt. En volgens het potje mag je er 3 tot 6 per dag.

En verder gebruik ik geen andere medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 14:47
Mara
Mara is offline
Opgezocht op google, ik zou d'r niet blij van worden.

Er zit inositol in, waarvan je 750mg binnenkrijgt (3 tabletten) terwijl ik vond dat bij 1000mg het als tranquillizer kan werken. Dan nog spul wat er voor zorgt dat je extra maagzuur aanmaakt, en een stofje wat ook in een medicijn zit dat ze voorschrijven voor mannen bij vruchtbaarheidsproblemen. Bah. Nee meid, dit is niet goed.

Sowieso, waarom gebruik je die troep überhaupt? Ik wil wedden dat jij géén overgewicht hebt. Als dat wel zo is, en je hebt licht overgewicht (BMI 25-30), ga dan gezond eten. Hierboven aan de pagina is 't Voedings en Gezondheidstopic, daar kan je al je vragen kwijt. Zit je met een BMI boven de 30 dan kan je een keer naar je huisarts gaan, het uitleggen en dan verwijst hij je door naar een diëtist.

Ga in ieder geval niet met deze troep werken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 15:02
Yana
Yana is offline
Hoe zit het dan eigenlijk met die appelazijn pillen? Van die chroompillen heb ik gehoord dat ze vooral werken bij mensen met diabetes oid?
Oud 01-10-2007, 10:01
Pluis
Pluis is offline
Volgens mij moet je een deel van die pillen ook net voor de maaltijd slikken met een halve liter water oid, zodat je door dat water minder trek hebt. Lijkt me dat je dat zonder pil ook prima werkt.
Oud 01-10-2007, 10:32
Iduna
Iduna is offline
Als je pillen slikt en je voeding en beweging hebt aangepast, kun je niet zeggen dat die pillen ook echt werken. Als je goed let op wat je eet en meer sport dan normaal, dan val je (normaal gesproken) af.
Ik denk dat het voor je gezondheid het beste is om van die pillen af te blijven, aangezien de werking ook niet echt bewezen is en/of het gebruik daarvan niet zonder problemen verloopt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 19:58
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik kreeg dat altijd van Stackers ook die zonder ephedra in!

hartklopping, opgejaagd gevoel, duizelig,.....

heb er ooit eens 3 genomen (verspreid over 1 dag) en ik had het gevoel dat ik XTC pillen had genomen
Indd, had precies het zelfde

Stomme dingen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:03
Verwijderd
maar stackers gebruiken ze ook heel vaak als drugs bij sport...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:04
Calyx
Calyx is offline
Zou zomaar kunnen.
Belachelijk dat ik ze als 12jarige toen mee kreeg..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:48
Verwijderd
Je hebt drie soorten afslankpillen: degenen die niet werken, degenen die illegaal en slecht voor je zijn, en degenen die je alleen op doktersrecept krijgt als je heel ernstig overgewicht hebt en die eigenlijk óók slecht voor je zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 00:47
DDM
DDM is offline
Citaat:
Je hebt drie soorten afslankpillen: degenen die niet werken, degenen die illegaal en slecht voor je zijn, en degenen die je alleen op doktersrecept krijgt als je heel ernstig overgewicht hebt en die eigenlijk óók slecht voor je zijn.
Inderdaad. Conclusie: niet aan beginnen.

Rommelen met het vetmetabolisme is rommelen met je hele lichaam. Neem alleen maar het feit dat vet nodig is om sommige hormonen te produceren!

Jij klaagt over een uitblijvende menstruatie---> dysbalans oestrogenen en andere hormonen(!?) door die "prachtige" pillen. Het is echt geen panacee.
Oud 04-10-2007, 12:37
Lyne
Lyne is offline
Ja, die dingen zijn slecht. Ik zou gewoon eens wat vaker de fiets pakken (als je dat nog niet doet) of ga fitnessen, hardlopen, zwemmen... alle dingen die je al weet maar eigenlijk niet wil doen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 18:34
Anuz
Anuz is offline
Haha hoor ze allemaal: 'ja die dingen zijn slecht'. Ondergewicht is slecht, niet goed eten is slecht, maar hoe weten jullie nou of het goed of slecht is, jullie denken echt dat jullie dokter zijn he? Kom eens met feiten...
Menstruatie kan ook uitblijven door andere oorzaken, hoeft er niets mee te maken te hebben. Het zal nog eerder gebeuren door ondergewicht dan door die 'afslank pillen'. Je symptomen lijken er meer op dat je gewoon te weinig eet (als je lichaam in spaarstand gaat kan je zo weinig eten als je wilt maar je verneukt alleen je stofwisseling en je voelt je slap).. Wat wel zo kan zijn is dat je overgevoelig bent voor 1 van de ingredienten die erin zit. Dan nog ligt het niet aan de afslankpik maar aan jou.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Haha hoor ze allemaal: 'ja die dingen zijn slecht'. Ondergewicht is slecht, niet goed eten is slecht, maar hoe weten jullie nou of het goed of slecht is, jullie denken echt dat jullie dokter zijn he? Kom eens met feiten...
Menstruatie kan ook uitblijven door andere oorzaken, hoeft er niets mee te maken te hebben. Het zal nog eerder gebeuren door ondergewicht dan door die 'afslank pillen'. Je symptomen lijken er meer op dat je gewoon te weinig eet (als je lichaam in spaarstand gaat kan je zo weinig eten als je wilt maar je verneukt alleen je stofwisseling en je voelt je slap).. Wat wel zo kan zijn is dat je overgevoelig bent voor 1 van de ingredienten die erin zit. Dan nog ligt het niet aan de afslankpik maar aan jou.
"Is het slecht als je je vingers in het vuur steekt?" "Nee hoor, dat is niet wetenschappelijk bewezen..."
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 22:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Er zitten hier meerdere geneeskundestudenten; Van eerstejaars, ouderejaars, Co-tjes tot afgestudeerden, dus artsen. (DDM) Dus kijk eens verder dan je neus lang is voor je domme opmerkingen maakt.
Het verhaal van hen hier is een stuk zinniger dan dat van jou. Ja, je hebt gelijk dat het aan veel dingen kan liggen (ik kan er vreselijk veel bedenken), maar afslankpillen afschrijven als oorzaak is echt een beetje jammer. Zeker omdat ze het wel onderouwd hebben waarom ze dat denken. Afslankpillen moet je gewoon niet nemen, tenzij het op doktersrecept is en dan moet je ook al voorzichtig zijn, maar heb je tenminste enige dokterscontrole.
Oud 05-10-2007, 07:58
Verwijderd
Ik wil het best onderbouwen hoor. De afslankpillen die je bij de drogist koopt zijn vitamine- en kruidenpreparaten. Niets mis mee om die te nemen, alleen val je van vitaminen en kruiden niet af. Ephedra-stackers, cocaïne, speed en nog wat andere middelen verhogen je stofwisseling. Deze vallen in Nederland wel onder de Opiumwet. Ephedra geeft onder andere kans op hartaanvallen. Dat cocaïne en speed niet goed voor je zijn hoef ik je hopelijk niet uit te leggen.
Op doktersrecept verkrijgbaar zijn Orlistat en Sibutramine. Je kunt erop klikken om meer te lezen over bijwerkingen en risico's hiervan.

Dat haar klachten ook kunnen komen door (veel) te weinig eten, daar heb je gelijk in. Maar dat maakt afslankpillen nog niet goed.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 08:08
)Vampje(
)Vampje( is offline
Stop daar alsjeblieft mee. Dat soort troep is zelden goed voor je.
Probeer het gewoon op eigen houtje, op een verantwoorde manier. Dan duurt het misschien wat langer, maar het is een stuk gezonder.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
afslankpik
Moeten we studenten psychologie op je aflaten?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 13:37
waves
waves is offline
Citaat:
Moeten we studenten psychologie op je aflaten?
Oud 09-10-2007, 22:12
Anuz
Anuz is offline
Citaat:
Ik wil het best onderbouwen hoor. De afslankpillen die je bij de drogist koopt zijn vitamine- en kruidenpreparaten. Niets mis mee om die te nemen, alleen val je van vitaminen en kruiden niet af. Ephedra-stackers, cocaïne, speed en nog wat andere middelen verhogen je stofwisseling. Deze vallen in Nederland wel onder de Opiumwet. Ephedra geeft onder andere kans op hartaanvallen. Dat cocaïne en speed niet goed voor je zijn hoef ik je hopelijk niet uit te leggen.
Op doktersrecept verkrijgbaar zijn Orlistat en Sibutramine. Je kunt erop klikken om meer te lezen over bijwerkingen en risico's hiervan.

Dat haar klachten ook kunnen komen door (veel) te weinig eten, daar heb je gelijk in. Maar dat maakt afslankpillen nog niet goed.

Bijwerkingen:
Vooral gedurende het eerste behandeljaar: Zeer vaak (> 10%): olie-achtige lekkage uit het rectum , sterke defecatiedrang, frequentere defecatie, flatulentie met verlies van ontlasting, vettige, olie-achtige of vloeibare ontlasting, buikpijn.

Bijwerkingen:
Zeer vaak (> 10%): Obstipatie. Droge mond. Slapeloosheid. Vaak (1-10%): Tachycardie, palpitaties, verhoging van de bloeddruk, vasodilatatie ('flushes'). Misselijkheid. Smaakstoornissen. Verergering aambeien. Transpiratie.

Deze dingen meld topicstarter toch niet. Als iemand 'afslankpillen' -hoe vaag de term ook is- gebruikt, neemt diegene niet automatisch zware medicijnen. Ik kan Cla, Stacker *wat gewoon kruidenpreparaten zijn* ook onder 'afslankpillen' zien. Meestal wordt dit ook bedoelt. Verder ga ik er hier niet vanuit dat iemand zijn drugsgebruik beschrijft als gebruik van afslankpillen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten