Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had juist geen weekendrelatie: ik woonde heel dicht bij mijn vriend (5 minuten fietsen van elkaar vandaan). Wij zagen elkaar op een gegeven moment elke dag. Ik kon daar ook niet zo tegen, omdat het als verplichting voelde, dus heb toen met hem afgesproken dat ik hem in principe 2 dagen per week niet wilde zien (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Dat heeft een tijd zo gewerkt, tot we elkaar toch weer vaker wilden zien. Het voordeel bij ons was natuurlijk dat we ook even een kwartiertje naar elkaar toe konden gaan, maar toch vond ik het soms een "verplichting". Tegenwoordig wonen we samen en is het veel fijner. Ik weet dat ik hem zie bij het opstaan, avondeten en gaan slapen en tussendoor kunnen we gewoon lekker allebei onze eigen dingen doen. Vaak doen we in het weekend wel veel dingen samen, maar we kunnen ook lekker dingen doen zonder de ander, of allebei in de woonkamer zitten, maar met totaal iets anders bezig zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Ik studeer en heb door de week veel meer tijd voor m'n eigen ding en het weekend is dan voor ons, althans, zo zie ik het. Maar hij wil op zaterdag graag sporten, dat heeft hij altijd gedaan en hij is daar toen we een jaar wat hadden voor mij mee gestopt, omdat we elkaar daardoor amper konden zien. Hij ging toen gewoon elke zaterdagmiddag voor een paar uur weg en daar zat ik dan. Terwijl ik er wel 3x over na zou denken als ik iets moet en hij is er. Ik heb nog een vraag: wat doen jullie zoal als jullie samen zijn? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
weekendrelaties .. mn ex zag ik ook alleen in het weekend. opzich te doen maar aan de andere kant is het ook lastig. aangezien ik graag mn eigen ding wil doen in mijn vrijetijd. de gehele week werk ik hard en dan heb ik eigenlijk alleen het weekend om me bezig te houden met hobbys etc.
in het begin is dat geen probleen maar op een langer termijn begin dat imo wat lastiger te worden. ben me er nu wel van bewust dat ik zo,n weekend relatie niet mijn ding is. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 12:26. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Je kunt ook wel het hele weekend bij hem blijven en hem zijn eigen ding laten doen! Mijn ex sprak ook wel eens met vrienden af, de ene keer ging ik mee, de andere keer was het echt een mannending en bleef ik thuis. Dan ging ik gewoon wat voor mezelf doen (huiswerk, filmpje kijken, computeren, winkelen, hardlopen, boek lezen etc).
Ik snap ook niet dat jouw vriend zijn eigen weekend opgeeft voor jou. Natuurlijk wil je een volle dag met hem kunnen hebben, maar op de andere dag vind ik wel dat hij zijn ding mag doen, gezien hij de hele week fulltime werkt en er dan geen tijd voor heeft. De oplossingen zijn er dus wel. Doordeweeks naar hem toe gaan ipv het weekend. Een verkort weekend naar hem gaan en treinkosten delen. Of om het weekend elkaar zien. ![]()
|
Verwijderd
|
Inmiddels wonen we samen, maar daarvoor hadden we ook een weekendrelatie en deden onze eigen dingen, maar ook een hoop samen.
Een belangrijk iets wat we hebben gedaan, was het 's avonds niet al te laat maken waardoor we niet de volgende dag tot heel laat in bed lagen. We stonden dan 's morgens op om een uur of 8:30 en hadden de ochtend altijd om samen uitgebreid te ontbijten en te knuffelen e.d. 's Middags deden we allebei dan een beetje ons eigen ding.. ik sprak met vriendinnen af, ging sporten, hij naar klanten toe en/of hardlopen.. en 's avonds gingen we heel erg vaak samen uit eten, uitgebreid koken en de avond echt een speciaal avondje maken. Wijntje erbij, filmpje kijken, dat soort dingen.. En eens in de 2 weken (of zoals het uitkwam) deden we de hele dag iets leuks.. Samen shoppen, naar het park, picknicken, strandwandeling, met een van onze familie naar een pretpark o.i.d. En eens in de zoveel tijd een weekendje weg, met echt alleen maar tijd voor elkaar. Even een hotelletje in en volop de romantiek opzoeken. Het is eigenlijk altijd heel soepel gegaan. We hebben allebei in eerdere relaties nog nooit zo veel en zo vaak leuke dingen gedaan, hechten ons allebei erg veel aan het kunnen doen van ons eigen ding en hebben allebei het karakter niet van de ander te verwachten geentertaind te worden. Ik heb me vanaf dag 1 bij hem gedragen alsof ik thuis was.. gewoon meedoen in het huishouden, bellen met vriendinnen, een film kijken als ik daar zin in had.. en hij gedroeg zich hetzelfde bij mij. Hij werkt alle avonduren en weekenden voor zijn eigen bedrijf, naast zijn vaste baan. Dat is gewoon thuiswerk, maar dat heeft ons dus ook nooit in de weg gestaan. Hij gaf en geeft me altijd zo veel aandacht, verrassingen en liefde dat ik niks tekort kom bij hem. Ik zou er eerlijk gezegd ook dodelijk benauwd van worden als hij non-stop om me heen zou hangen ![]() Het heeft ook nooit gevoeld als een weekendrelatie of als een beperking elkaar ieder weekend te zien. Als het eens niet uitkwam of 1 van ons had zin eens lekker met de vrienden/vriendinnen te stappen o.i.d., zagen we elkaar een weekendje niet. Dat had nooit nare gevolgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ook scheelt, is ook als je een weekend samen doorbrengt, niet per se alles samen willen doen. Als jij een weekend bij hem bent maar hij wil graag uit met z'n vrienden, bijvoorbeeld, dan kan hij best zaterdag uit met z'n vrienden terwijl jij een film kijkt of vast gaat slapen ofzo. Of als hij bij jou is en jij hebt zin om gewoon even te lezen: dan doe je dat en dan vermaakt hij zich intussen ergens anders mee. Een weekend is daar lang genoeg voor
![]() Ik heb sinds een paar maanden ook weer een lange-afstandsrelatie met m'n vriend (hij is verhuisd). Ik ga het doordeweeks druk krijgen met junior co-schappen, maar kan in het weekend naar hem toe (en ga dat ongeveer om het weekend doen); hij heeft in het weekend een bijbaantje, maar doordeweeks weinig college, dus dan kan hij naar mij toe. Op die manier zitten we niet vast aan het weekend. Dat helpt ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook een relatie, en zie mijn vriend wel echt elk weekend. Maar ik snap je probleem heel goed. Wij hebben nu 3 jaar, en inmiddels trek ik het echt vrij slecht om van vrijdagavond/middag tot zondagavond alleen maar met hem bezig te zijn. Ik heb vaak doordeweeks zoiets van 'oh nu zou ik dit en dat met hem willen doen/katen zien/etc. en soms in het weekend heb ik opeens zin om dom te computeren, of blijkt er op de valreep een leuk feestje te zijn wat dan weer lastig is. Daar word ik wel chagrijnig van dan.
Wij laten elkaar wel vrij, van vrijdagmiddag tot zondagavong elkaar bezighouden trek ik sowieso niet, dus we doen wel ons eigen ding. Even lezen of studeren of computeren bijvoorbeeld. Wel plannen we geen 'vaste' dingen zoals werk of sport. Ik houd zelf een beetje aan dat ik wel 1 dagdeel in het weekend zelf iets kan plannen, zoals naar een feestje, de stad in met een vriendin of wat dan ook. Naar feestjes etc van vrienden van mij neem ik hem ook vaak mee trouwens, zolang het iets is dat voor hem ook leuk is. Evengoed ben ik niet echt tevreden met hoe het zo gaat. Omdat we zover van elkaar wonen ben je ook niet echt flexibel. Ik heb wel vaak feestjes etc in mijn studiestad, maarja daar kun je ook niet elk weekend zitten want het is voor hem ook wel zo leuk als ik af en toe bij hem ben, en soms ook nog in de stad waar onze ouders wonen. En omdat het allemaal zo ver weg van elkaar ligt zou er teveel 'samen-tijd' verloren gaan als je t wil gaan combineren. Dus; je mist altijd wel feestjes enzo en daar baal ik wel van. Ik wil nog even een flexibel chaotisch studentenleven |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook een relatie, en zie mijn vriend wel echt elk weekend. Maar ik snap je probleem heel goed. Wij hebben nu 3 jaar, en inmiddels trek ik het echt vrij slecht om van vrijdagavond/middag tot zondagavond alleen maar met hem bezig te zijn. Ik heb vaak doordeweeks zoiets van 'oh nu zou ik dit en dat met hem willen doen/katen zien/etc. en soms in het weekend heb ik opeens zin om dom te computeren, of blijkt er op de valreep een leuk feestje te zijn wat dan weer lastig is. Daar word ik wel chagrijnig van dan.
Wij laten elkaar wel vrij, van vrijdagmiddag tot zondagavong elkaar bezighouden trek ik sowieso niet, dus we doen wel ons eigen ding. Even lezen of studeren of computeren bijvoorbeeld. Wel plannen we geen 'vaste' dingen zoals werk of sport. Ik houd zelf een beetje aan dat ik wel 1 dagdeel in het weekend zelf iets kan plannen, zoals naar een feestje, de stad in met een vriendin of wat dan ook. Naar feestjes etc van vrienden van mij neem ik hem ook vaak mee trouwens, zolang het iets is dat voor hem ook leuk is. Evengoed ben ik niet echt tevreden met hoe het zo gaat. Omdat we zover van elkaar wonen ben je ook niet echt flexibel. Ik heb wel vaak feestjes etc in mijn studiestad, maarja daar kun je ook niet elk weekend zitten want het is voor hem ook wel zo leuk als ik af en toe bij hem ben, en soms ook nog in de stad waar onze ouders wonen. En omdat het allemaal zo ver weg van elkaar ligt zou er teveel 'samen-tijd' verloren gaan als je t wil gaan combineren. Dus; je mist altijd wel feestjes enzo en daar baal ik wel van. Ik wil een flexibel chaotisch studentenleven! Maargoed, is verder geen reden om het uit te maken ofzo, want we hebben het wel heel leuk samen, alleen 3 dagen achter elkaar, is voor mij beklemmend. Maargoed volgend jaar is ie afgestudeerd en wellicht gaat ie dan dichterbij wonen ![]() |
![]() |
|
Hey, ik heb ook een weekendrelatie. Ik woon in Amsterdam en mn vriend in Vlissingen (bijna 2.5 jaar relatie).
We zien elkaar meestal om het weekend, soms een paar weekenden achter elkaar en het is ook wel eens voorgekomen dat we elkaar 4 weken niet zagen! (door omstandigheden). Op zulke momenten vind ik zo'n lange afstand echt balen. Ik kan nooit eens spontaan bij mn vriend langsgaan. Of zomaar een half uurtje elkaar ff zien. (daar komt bij dat het treinnetwerk in zeeland belabberd is, altijd werken aan het spoor.... ik ben al zo lang bezig met reizen, en het wordt altijd langer ![]() In het begin hadden we ook problemen met samen zijn vs eigen dingen doen. Ik wilde het liefst alles samen doen (ik zag hem al zo weinig) en hij had (en heeft) toch ook tijd voor zichzelf nodig. Boek lezen, computeren en zo. Gewoon ff ontspanning. Ik snapte dat eerst niet en voelde me afgewezen wanneer hij alleen wilde zijn. Dit probleem bespraken we niet echt en daardoor kwamen de verkeerde interpretaties. Inmiddels is het besproken en ik snap nu ook dat je niet 24/7 samen hoeft te zijn. Als hij naar zn vrienden wilt, ga ik eigenlijk wel altijd mee. (hij woont nog thuis - nog ong een maand en dan niet meer ![]() Wat ik wel raar vind is dat ik deze zomer iets van 9 dagen bij hem was (lang voor onze doen) en ik kreeg na die 9 dagen wel een beklemmend gevoel, en hij niet. Omgekeerde wereld. ![]()
|
Mijn vriend en ik wonen ook een redelijk eind uit elkaar. In de weekenden zit ik meestal bij hem, en dan kijken we hoe het loopt. Meestal heb ik in het weekend nog studiewerk te doen, dat laat hij me in alle rust doen omdat hij weet hoe belangrijk het voor me is. Wil hij dan bezig met zijn eigen dingen, dan laat ik hem ook gewoon. Klussen, huishouden, dingen met vrienden, even naar familie... Het maakt niet zo uit. Als er echt iets is zoals een feestje ofzo, dan ga ik bijna altijd wel mee. Zijn vrienden zijn ook mijn vrienden, dus dan gaan we gewoon lekker samen. Maar dat is niet omdat het moet of dat iemand dat verwacht. Dat vinden we gewoon beiden prettig.
Eigenlijk is het gewoon zo gegroeid. Toen hij nog bij zijn moeder woonde was het wel anders, toen voelden we ons meer gebonden. Maar als hij dan weg was zat ik ook bij zijn moeder en broertje, dat was ook gewoon een andere situatie. In zijn eigen huis voel ik me nu ook thuis (eigenlijk wonen we in de weekenden zo'n beetje samen; dan is het niet zijn huis maar dat van ons) en ik voel me vrij mijn eigen ding te doen. Dat scheelt.
|
Ik heb 3,5 jaar lang een afstandsrelatie gehad waarbij wel elkaar vrijwel alleen in het weekend zagen. In de eerste jaren was het echt alleen het weekend omdat hij in IJmuiden woonde en ik in Goes en later in Leuven. Hij werkte toen om de twee weken de zaterdag en dan vond ik het de moeite niet om daar het weekend voor heen te gaan. Ik deed het soms wel eens en dan zat ik daar de zaterdag gewoon te studeren of hij kwam zaterdagavond pas maar dat zijn echt uitzonderingen. In principe zagen we elkaar om de twee weken het weekend en heb je dus ook nog twee weekenden per maand om je eigen ding te doen. Je zit dan wel aan een strikt twee weken ritme vast maar je hebt ook de vrijheid om zelf eens iets te doen. Ik vond het alleen niet leuk dat mijn leven en mijn ritme ook beheerst werd door zijn werk (en ze haalden daar nogal eens leuke fratsen uit met weekenden ruilen enzo).
Later ben ik in Rotterdam gaan wonen en hij in Amsterdam en toen bleef dat ritme eigenlijk hetzelfde behalve dat we elkaar soms wel eens door de week een avondje zagen als ik 's avonds wegging en 's ochtends niet heel vroeg college had (of ik stond er heel vroeg voor naast m'n bed). Dat hebben we ook een tijd gehad. Nu heb ik een nieuwe relatie en is de afstand wel iets minder groot maar de reistijd (5 kwartier) nog ongeveer gelijk. Enige voordeel is dat een treinkaartje goedkoper is dan eerst ![]() In allebei mijn relaties heb ik van begin af aan gezegd dat ik wel een relatie wilde maar niet álles samen wilde doen. Ik wil ook nog mijn eigen leven en mijn eigen vrienden en bezigheden hebben. Als je die niet meer hebt, heb je elkaar ok niets meer te vertellen en dat is ook niet leuk. Hij heeft op zaterdagavond vaak iets met vrienden ofzo en per keer kijken we dan wel of ik mee kan gaan of niet. Vaak kan dat wel maar soms is het voor hem ook gewoon leuker dat ik niet meega en dan ga ik van zondagmiddag tot maandagmiddag of komt hij door de week een avondje extra en zien elkaar een weekendje niets. Is het voor jou geen optie om een weekend OV te nemen in plaats van een week OV? Dan ben je wat flexibeler en ik denk dat dat je relatie wel ten goede komt want mijn relatie is voor een deel ook stuk gelopen door een vast geroest ritme denk ik. En anders: je hoeft toch niet élk weekend bij elkaar te zijn?
|
Ik zie mijn vriend vooral in het weekend. Soms ga ik tussendoor nog even langs, of komt hij bij mij eten vanuit Leiden.
In ons geval hebben we er allebei geen moeite mee. We gaan allebei niet graag uit (discotheken, dansen, zuipen), dus dat missen we ook niet. In het weekend zitten we niet alleen binnen, meestal gaan we ook dingen doen die wij allebei wel leuk vinden. Uit eten, bioscoop, fietsen in de polder, hele stukken wandelen, etc. etc. Maar ik moet zeggen dat het wel eens botst. Vooral wanneer een vriendin iets wil doen in het weekend, dan moet ik dat meestal afzeggen, omdat ik mijn vriend (zo goed als) alleen in het weekend zie (terwijl ik die vriendinnen meestal ook wel door de weeks zie). Gelukkig is dit bij ons ook niet zo'n probleem, omdat we vooral gezamelijke vrienden hebben. Dus als die iets met mij/hem willen doen gaan we gewoon samen of komen ze naar ons toe. We zijn trouwens zo'n 3,5 jaar samen.
|
![]() |
|
|