Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2007, 19:21
Jellybelly
Jellybelly is offline
Help! ik moet een geschiedenis scriptie schrijven en moet een onderwerp verzinnen..
Zelf dacht ik aan Wat was de impact van de stoommachine op het sociale leven in engeland. Het lijkt mij een goed onderwerp om over te schrijven alleen er valt heel weinig over te vinden volgens mijn geschiedenis docent omdat het in een andere land plaatsvond. Heeft iemand ervaring met dit onderwerp of het schrijven van een scriptie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2007, 07:35
Flijn
Flijn is offline
Een scriptie Bedoel je niet gewoon een werkstuk?

Het eindexamen geschiedenis van 2004/2005 ging over de industriële revolutie, dus voornamelijk over Engeland. Als je daar een examenbundel van te pakken kunt krijgen ben je al een heel end.
En ik weet niet hoe goed je bent in Engels? Want als je dat wilt lezen heb je natuurlijk veel meer opties.

En anders kun je een wat breder onderwerp nemen, dus bijvoorbeeld niet alleen over de stoommachine, maar over de invloed van industrialisering in het algemeen. Als je dan teveel hebt kun je het altijd nog toespitsen op één ding.

Laatst gewijzigd op 12-09-2007 om 07:37. Reden: toevoeging.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 07:53
Missy
Missy is offline
Flijn, gefeliciteerd.

Het lijkt me best dat er wel wat te vinden is. Zoals Flijn zegt; anders iets breder meenemen.
Je hebt het over het sociale aspect van het leven, misschien kan je gewoon daar leven van maken? Anders kan je de grote gevolgen bijvoorbeeld op het sociale leven gaan betrekken. Door stoommachines was er (geloof ik) minder kinderarbeid nodig. Dit had als gevolg dat de kinderen een (sociaal) beter leven krijgen.
Is even kijken of ik zo gauw wat kan vinden.

> http://www.geschiedenis.nl/index.php...1&limitstart=3
> http://www.rtvnh.nl/page.asp?page=7&...pagetextid=391

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Je bent de eerste die in 5 VWO al een scriptie gaat schrijven. Ik weet niet hoe je een uni zo gek hebt gekregen dat toe te laten, maar in ieder geval alvast gefeliciteerd.
Oud 12-09-2007, 16:37
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Je bent de eerste die in 5 VWO al een scriptie gaat schrijven. Ik weet niet hoe je een uni zo gek hebt gekregen dat toe te laten, maar in ieder geval alvast gefeliciteerd.
Op de basisschool maakten we aan de lopende band scripties. Alsof het woord scriptie aan studenten is voorbehouden

Ontopic: denk er ook aan dat er door de stoommachines minder mensen nodig waren voor hetzelfde werk. Daardoor werd het lastiger voor de gewone man om werk te vinden en om rond te komen. Omdat er steeds minder werknemers nodig waren, kon een werkgever voor iedere werknemer die klaagde over arbeidsomstandigheden, salaris, enz. zo een vervanger vinden die niet zo mondig was.
Maar ik sluit me bij Missy aan: loop eens een De Slegte binnen en zoek de examenbundel 2005 over Lancashire op.
Oud 22-09-2007, 16:33
sanloves24
sanloves24 is offline
wat dacht je van de franse revolutie, hitler, het verzet (in wo2) concentratiekampen of WO2 in het algemeen???? kijk op
http://www.wikimedia.org/nl-portal/
http://www.google.com
bergen met info!!!
greetzz san

Laatst gewijzigd op 22-09-2007 om 16:37. Reden: link deed het niet:S
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 22:47
perfectme
perfectme is offline
De stoommachine en het kapitalisme zijn ook nauw verbonden en daarmee hangt ook een evolutie binnen de strafrechtsbedeling samen. Ook interessant om te weten als je de sociale veranderingen gaat bestuderen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 18:38
yuck fou
yuck fou is offline
Ik zou A history of the modern world van Palmer erbij pakken. Dit is een heel gedetaileerd boek, wel in het engels helaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten