Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2007, 07:57
Yana
Yana is offline
Hey,

Ik heb sinds uh.. een paar dagen een ontsteking net onder mijn nagel. (Waarschijnlijk is er vuil in gekomen na het knippen) Hierdoor is mijn hele bovenste stukje van mijn vinger opgezwollen en kan ik mijn vinger ook echt niet meer recht houden van de pijn. Vannacht werd ik zelfs wakker van het kloppende, pijnlijke gevoel. Wanneer ik google, lijkt het wel Fijt te zijn.. behalve dan dat het nergens "bovenhuids" ettert. De wond zit echt ónder mijn nagel. Ik heb dit wel eens een keer eerder gehad, maar toen is het vanzelf over gegaan. Ik ben nu ook op mijn kamer, dus het is niet bepaald makkelijk om *even snel* naar de dokter te gaan. (Kan maandag op zn vroegst) Wat zouden jullie me aanraden?
Oud 11-10-2007, 08:15
Verwijderd
Hier staat dat het ook onder een nagel kan zijn en dat je er niet langer dan twee dagen mee moet rondlopen, "om ernstige schade aan de vinger te voorkomen." Kun je niet een willekeurige huisarts in je buurt opbellen en uitleggen dat je nog geen arts in de buurt hebt, maar iets hebt waarvoor je (volgens het internet, wat een uiterst betrouwbare bron is ) toch snel behandeld moet worden? Volgens mij zal geen enkele arts je dat kwalijk nemen, dat iedereen een eigen huisarts moet hebben is een handige maatregel maar bij 'noodgevallen' kun je overal wel terecht. Nu is dit natuurlijk geen extreem noodgeval maar om nou een week met een ontstoken nagel/vinger te lopen terwijl iedere huisarts je waarschijnlijk met een halfuur tijd aan een antibioticakuurtje kan helpen is ook weer zoiets.

Tot die tijd kun je er jodium op (proberen te) doen, gewoon onder je nagel gieten en hopen dat het de ontsteking kan bereiken oid? En geen desinfecterende dingen gebaseerd op alcohol gebruiken. Volgens die site van hierboven dan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:28
Verwijderd
Wat deed dit in het voedings- en gezondheidstopic?

'Weken' in een badje soda wil wel eens helpen tegen een ontsteking. Verder misschien gewoon paracetamol als pijnstiller gebruiken. En/of ff je huisarts bellen en je verhaal doen, grote kans dat dat voldoende is voor bv. antibiotica of wat dan ook.

Maar hoe kan er vuil in komen na het knippen? Als je je nagels niet te kort afknipt is er toch geen plek waar het er 'onder' kan gaan?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:09
Yana
Yana is offline
Citaat:
Wat deed dit in het voedings- en gezondheidstopic?

'Weken' in een badje soda wil wel eens helpen tegen een ontsteking. Verder misschien gewoon paracetamol als pijnstiller gebruiken. En/of ff je huisarts bellen en je verhaal doen, grote kans dat dat voldoende is voor bv. antibiotica of wat dan ook.

Maar hoe kan er vuil in komen na het knippen? Als je je nagels niet te kort afknipt is er toch geen plek waar het er 'onder' kan gaan?
Ik dacht.. "..en gezondheidstopic". En aangezien het met gezondheid te maken had? Maar ja, ik had er inderdaad een apart topic voor moeten aanmaken ja.. mea culpa

Ik heb hier geen soda en geen paracetamol, maar dat ga ik straks maar eens ff fixen dan... kan ik dat soda gewoon in een drogist/supermarkt kopen eigenlijk?

had het trouwens waarschijnlijk wel iets te kort geknipt
Oud 11-10-2007, 11:18
Verwijderd
Het gaat wel om de combinatie van voeding en gezondheid natuurlijk, anders kunnen we de rest van het forum wel opdoeken als alles mbt gezondheid in dat topic kan/moet.

Soda kan je iig bij de supermarkt kopen, maar vast ook bij de drogist.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:30
Yana
Yana is offline
Citaat:
Het gaat wel om de combinatie van voeding en gezondheid natuurlijk, anders kunnen we de rest van het forum wel opdoeken als alles mbt gezondheid in dat topic kan/moet.

Soda kan je iig bij de supermarkt kopen, maar vast ook bij de drogist.
Het was nog vroeg ik postte na een nacht van slecht slapen en met een lichtelijke "ik moet nog aankleden en over 10 minuten de deur uit" haast.
Oud 11-10-2007, 13:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In plaats van Soda kan je ook prima Biotex nemen, misschien dat je dat wel hebt?
Oud 11-10-2007, 15:48
Yana
Yana is offline
inmiddels heb ik paracetamols en soda... en ik heb t ook wel nodig, want het doet echt ontzettend zeer. Stom he, je ziet er maar 1 mini plekje van op mn nagel, maar het doet echt zo pijn.
Oud 11-10-2007, 16:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Komt waarschijnlijk door de druk die op je nagel staat
Oud 12-10-2007, 07:05
Verwijderd
Ik bijt soms nagel en krijg daardoor ook wel eens een ontstekinkje van m'n nagelbed, met elke dag weken in sodawater gaat dat gauw over . Als ik jou was zou ik dat eerst een week proberen en als het dan nog niet (bijna) weg is langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 08:54
drukknoopje
drukknoopje is offline
Heel herkenbaar, ik heb sinds vorige week maandag een splinter onder mijn nagel die dus ook is gaan ontsteken.
Idd weken met soda (dat zei de dokter tegen mij) en dan zweert de splinter eruit, maar jij heb natuurlijk geen splinter. Maar probeer anders idd ff een HA in de buurt, beter een keer te vaak dan dat ze straks je nagel moeten trekken ofzo.
Oud 12-10-2007, 09:15
Yana
Yana is offline
Ik ga nog maar even weken in soda inderdaad, en dan maandag anders naar de huisarts. Moet zeggen dat ik er minder pijn aan heb, zolang er niets tegenaan komt en ik mijn vinger niet rechtbuig. Gisteren en daarvoor had ik ook pijn als ik niets deed, dus dat is eenv erbetering.

Regels voor berichten