Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2007, 14:21
Verwijderd
Ik heb met digitale camera wat dingen gefilmd op m'n verjaardag laatst en er zaten hele leuke stukjes tussen (dronken limbodansen, maar goed even dat terzijde ). Ik zou graag dus wat stukjes daarvan willen kopieëren en plakken op mijn computer; als kleine minifilmpjes van minuutje of 2 bijvoorbeeld.
Wie weet met welk programma ik dat kan doen, met filmpjes bewerken? Windows Movie Maker? (En hoe werkt dat dan)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2007, 17:27
freyk
freyk is offline
Citaat:
Wie weet met welk programma ik dat kan doen, met filmpjes bewerken?
Dat kan je met een video-editor doen. En daarvan bestaan er honderden.
Citaat:
Windows Movie Maker? (En hoe werkt dat dan)
Daar kan het ook mee. En daarvoor heb je weer verschillende handleidingen
Oud 10-10-2007, 09:28
lucy48
lucy48 is offline
Met Windows Media Player kan dat hartstikke makkelijk. Je importeert de bestanden gewoon in het programma en dan kun je er gewoon in knippen en verschillende stukje aan elkaar plakken.
Oud 10-10-2007, 09:49
Verwijderd
windows movie maker bedoel je toch?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:05
Vinniebar
Vinniebar is offline
Misschien een goed idee om eerst eens het programma te openen.
Dan is de vraag "En hoe werkt dat dan" totaal overbodig... (zoals dit hele topic al onzinnig is)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 12:40
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Misschien een goed idee om eerst eens het programma te openen.
Dan is de vraag "En hoe werkt dat dan" totaal overbodig... (zoals dit hele topic al onzinnig is)
Dat lijkt me inderdaad de makkelijkste manier, vermits Windows Movie Maker je echt bij het handje houdt wat betreft importeren, bewerken en dergelijke. Als het dan nog niet lukt, zullen er wel genoeg mensen zijn die wat uitleg kunnen geven
Oud 11-10-2007, 20:47
Verwijderd
Denk je echt dat ik het programma nooit eerder geopend heb? Heb het al eens eerder geprobeerd te gebruiken, alleen er zijn teveel functies en ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen.
Hoopte dat mensen hier misschien een wat makkelijkere, minder uitgebreid programma kenden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 21:23
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Denk je echt dat ik het programma nooit eerder geopend heb? Heb het al eens eerder geprobeerd te gebruiken, alleen er zijn teveel functies en ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen.
Hoopte dat mensen hier misschien een wat makkelijkere, minder uitgebreid programma kenden.
WMM is een van de eenvoudigste programma's die er daarvoor bestaan, hoor (en bevat niet zo veel functies). De links die freyk gaf, geven al genoeg uitleg voor het gebruik, hoor.
Oud 17-10-2007, 09:59
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Met Windows Media Player kan dat hartstikke makkelijk. Je importeert de bestanden gewoon in het programma en dan kun je er gewoon in knippen en verschillende stukje aan elkaar plakken.
ja, die bedoelde ik.
Oud 17-10-2007, 14:53
sainty
sainty is offline
Je opent gewoon de videobestanden die je wil hebben met WMM(linksboven, Importeren-video) die sleep je dan naar de timeline (verander van storyboard naar timeline) klik op de tijd in de tijdbalk waar je de video wil splitsen, klik op splitsen (onder preview beeld) doe dit bij het begin- en eindpunt van de te maken video, selecteer en verwijder de delen die weg moeten, sla het bestand als filmbestand op (bestand-filmbestand publiceren) en klaar .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:27
bullshitonline
bullshitonline is offline
Windows Movie maker is idd een van de makkelijkste programma's om iets in elkaar te zetten. Als je iets meer wilt kun je Pinnacle proberen. het is iets lastiger, maar als je WMM onder knie hebt gaat het allemaal vanzelf.

Zelf gebruikt ik Adobe Premiere. Dit is een professioneel bewerkingsprogramma en als je wat ervaring hebt met Photoshop en Illustrator moet dit ook wel lukken.

Check anders www.bullshitonline.nl voor wat voorbeelden van bewerkingen. Als je vragen hebt kun je altijd een mail sturen via contact (staat vermeld op de site).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten