Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2007, 14:11
dennis018
dennis018 is offline
Omdat ik merk dat mijn probleem terugkomt, ga ik miss vrijwillig naar de ursula kliniek voor anorexia om mijn probleem ''op te lossen''

Ik vroeg me af.. zijn er miss mensen die daar nu zitten/hebben gezeten en wat van hun ervaringen hoe het daar is en gaat willen delen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:25
Bloem
Bloem is offline
Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind het een heel verstandige overweging. Succes
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:36
Stefanie
Stefanie is offline
“De psycholoog heeft me heel goed in mezelf laten kijken, me geconfronteerd met mezelf, ze kwam met de goede vragen en de goede punten waardoor ik ook zelf ben gaan nadenken. Ze was heel open, ze gaf me een gevoel van: bij haar kan ik mijn verhaal kwijt. Ze nam ook de tijd om een band op te bouwen. Het één keer in de twee weken gesprekken voeren vond ik wel goed, ik had best een tijd nodig om alles wat ze vroeg te verwerken.”
“De psychomotorische therapie heeft me enorm geholpen, de aanpak om jezelf te leren je lichaam te accepteren. Ik heb daar veel gespiegeld, ik kreeg meer berusting.”

“En wat ik ook heel positief vind is dat je toch een bepaalde druk hebt. Je moet voldoen aan bepaalde gewichtseisen, anders stopt de behandeling. Je moet er echt keihard voor gaan, meteen vanaf de eerste week. En dat heeft heel goed geholpen om het zo snel mogelijk om te zetten. De knop, zeg maar. Je krijgt een contract dat je tekent en daarin zeg je dat je het er mee eens bent, dat je niet meer braakt, niet meer laxeert, niet meer jezelf beschadigt, dat soort dingen. En zo snel mogelijk het eetprobleem aanpakt en aan gaat komen, dus dat je lichamelijk sterker wordt. Daarna begint echt het proces van het praten. Zodra jij lichamelijk hersteld bent, dan pas gaat er echt gekeken worden naar wat erachter zit.”

“De hulpverleners hebben je door. Ze zijn streng, maar kunnen inschatten wat je kunt hebben.”

Bron: http://www.centrumeetstoornissen.nl/...spx?PageID=320
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij die specifieke kliniek? over hoe van anorexia af te komen, als je dat zo kunt zeggen, kun je wel boeken lezen/googlen denk ik. ik weet er niets van, maar inderdaad sterkte en succes.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 20:46
Verwijderd
Een vriendin van me wordt volgende maand opgenomen in die kliniek. Verder weet ik er weinig van af, dus dit is een vrij nutteloze post.

Sterkte ermee in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 09:17
Verwijderd
Ik ken iemand die daar gezeten heeft, ze zegt er niet zo heel veel over, ik weet dus niet echt heel veel, maar ze is er wel positief over.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 10:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Heb je daar al intakes e.d. gehad?

Ik heb wel wat verhalen over de ursula gehoord, schijnt heel goed te zijn. Maar je hebt geloof ik Ursula 1 en 2, bij de ene ga je in het weekend naar huis, bij de ander niet. En verder, tja, er zijn geloof ik wel veel positieve verhalen over. Als je weblogjes leest, dan kun je ook alweer meer te weten komen over die kliniek..

(Prik jij ook op sabn?)
Oud 03-11-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Heb je daar al intakes e.d. gehad?

Ik heb wel wat verhalen over de ursula gehoord, schijnt heel goed te zijn. Maar je hebt geloof ik Ursula 1 en 2, bij de ene ga je in het weekend naar huis, bij de ander niet. En verder, tja, er zijn geloof ik wel veel positieve verhalen over. Als je weblogjes leest, dan kun je ook alweer meer te weten komen over die kliniek..

(Prik jij ook op sabn?)
Ik ken ook meiden die daar gezeten hebben en zijn daar erg tevreden over. Wat ik begreep ben je -als je klinisch gaat- eerst ook in het weekend daar en bouw je dat langzaam af, met eerst één maaltijd buiten de kliniek, dan een halve dag etc. Maar voor poligesprekken en deeltijd kan je daar volgens mij ook terecht.
Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 22:05
Calyx
Calyx is offline
Hoe is het nu dan dennis?
Oud 09-11-2007, 16:04
Verwijderd
nee ik heb er nooit gezeten.. maar veel suc6 daar hea (K)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten