Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @=~~Fantôme~~: Misschien heb je trouwens iets aan: http://www.mundusjournalism.com/doks..._2007-2009.doc ? (Al gaan ze daar maar van 0 tot 13?) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Zelf omrekenen kan trouwens niet goed. Ik doe internationaal engels zeg maar, en daar rekenen ze van 0 - 7, maar hoger dan een 3 is een voldoende. Toen ik een engelse 5 had gehaald, had mijn school dat omgerekend tot een nederlandse 8.7. Dus, echt omrekenen lukt zelf niet. Althans, lukte mij niet..
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Ze zijn erg bezig met internationalisering (Balonier proces of zoiets ![]() en daarmee wordt de Deense 10 (het op één na hoogste cijfer, 11 bestaat namelijk niet en 12 is het hoogste) vertaald naar een B en een B wordt naar het Nederlands vertaald naar een 7 wat mij toch behoorlijk onterecht lijkt?? ![]() ![]() De docent hier vertelde dat je eigenlijk nooit een 12 haalt hier namelijk, tenzij je bijv. meer kennis hebt dan de docent enz. Een 10 wordt hier als ontzettend goed genoemd en je slaagd vanaf een 2 (en vervolgens kan je 4, 6, 8 en 10 halen). Dan zou een Deense 10 toch niet in vergelijking mogen staan met de Nederlanse 7?? ik vind dat wel heel raar hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik heb geen idee hoe je het om kan rekenen of waar je zoiets kan vinden om internet. Ik heb er zelf een tijdje geleden eens naar gezocht, maar niets gevonden, helaas ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dus de vertaling die er nu, volgens de officiele formulieren aangegeven wordt, vind ik behoorlijk onterecht. een 7 is natuurlijk een okay cijfer, maar staat niet in verhouding met den deense '10' (de docenten vonden het project 'zeer goed', 'zeer professioneel' en 'verniewend'). Uiteraad heb ik mijn studiepunten ook gewoon met een 7 maar toch... of ligt dat nou aan mij ![]()
||
Citaat:
![]() maargoed, nu is er dus de beoordeling aangegeven zoals ik hierboven heb beschreven. 12 (deens) = A = 8,9 of 10 (Nederlands) 10 (deens) = B = 7 (Nederlands) 8 (deens) = B = 7 (Nederlands) 6 (deens) = C = 6 (Nederlands) 4 (deens) = C = 6 (Nederlands) 2 (deens) = D = 5 (Nederlands, dus niet geslaagd, maar in Denemarken wel geslaag) 0 en -2 (deens) = F (niet gehaald) = lager dan 5 (Nederlands) zeg nou zelf, dit gaat toch nergens over ![]() dan zou een nederlandse 8 net zo goed zijn als een nederlandse 10. Zeg maar; als een Deen in Nederland een 8 haalt, wordt dat in Denemarken vertaald naar een 12 (het allerhoogste) terwijl een 8 toch echt gewoon 'goed' is in Nederland, maar niet uitstekend betekend... ![]()
|
![]() |
Yep... Dan is dat toch iets dat spreekt voor internationale standaarden, zoals we hier zien gebeuren. Niet dat ik die Amerikaanse standaard met GPA's nou zo leuk vind, maar het maakt het vergelijken wel een stuk gemakkelijker.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|