Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2007, 13:46
Fantôme
Fantôme is offline
Zoals sommige van jullie weten heb ik een tijdje in Denemarken gestudeerd, ben nu bijna klaar. Voor ons 'examen' kregen we cijfers, maar volgens de Deense methode. Volgens de docent moet er een website bestaan waar de cijfers uit alle landelijke systemen kan worden omgezet in datgene van jouw land.

Bijv. Denemarken werkt met een cijfersysteem van -2 t/m 12.
Nederland werkt met een cijfersysteem van 1 tot 10
Zwitersland van 1 tot 6 enz.
Nu heb ik dus een 10 gekregen voor mijn examen hier in Denemarken.
Je zou kunnen zeggen dat je dat zelf kunt berekenen, maar het blijkt niet altijd zo logisch op te gaan.

Goed, mijn vraag is dus: weet iemand deze site??

tnx
Oud 11-12-2007, 14:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb een tijdje in Belgie gestudeerd en toen kon je cijfers ook niet echt omrekenen. Daar heb je een cijfersysteem van 1 tot 20 maar bij een 10 heb je bijvoorbeeld al een voldoende zodat je het niet zomaar kan omrekenen.
Oud 11-12-2007, 14:44
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar: kan je het niet aan die docent vragen?

En anders misschien toch zelf uitrekenen? Ik weet niet of het klopt, maar bv. vanuit het Belgisch systeem zou het als volgt kunnen zijn (de voldoendes, je moet natuurlijk ook weten waar de grens tussen voldoende-onvoldoende ligt):
10 = 5,5
11 = 5,95
12 = 6,4
13 = 6,85
14 = 7,3
15 = 7,75
16 = 8,2
17 = 8,65
18 = 9,1
19 = 9,55
20 =10

Of misschien kan je iets met het grade point average systeem?

Laatst gewijzigd op 15-12-2007 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 14:47
N'90
N'90 is offline
10(NL aant. punten) /14 (DEN. punten) x aantal behaalde punten in Den ?
Of zo iets?
Oud 11-12-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
10(NL aant. punten) /14 (DEN. punten) x aantal behaalde punten in Den ?
Of zo iets?
De grens tussen voldoende en onvoldoende ligt niet altijd precies in het midden.

@=~~Fantôme~~: Misschien heb je trouwens iets aan: http://www.mundusjournalism.com/doks..._2007-2009.doc ? (Al gaan ze daar maar van 0 tot 13?)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 15:03
Fantôme
Fantôme is offline
Ja, heb het aan de docente gevraagd en zij zegt dat het makkelijk op internet is te vinden, maar heb me rotgegoogled en kom nergens op uit, vandaar...
en ik dacht ook van; ik kan het wel even berekenen, maar dat gaat dus niet op schijnt omdat ieder land een andere betekenins geeft aan een cijfer in termen als 'uitmuntend' 'goed' enz.
Oud 11-12-2007, 15:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
De grens tussen voldoende en onvoldoende ligt niet altijd precies in het midden.

@=~~Fantôme~~: Misschien heb je trouwens iets aan: http://www.mundusjournalism.com/doks..._2007-2009.doc ? (Al gaan ze daar maar van 0 tot 13?)
als ik dit zo lees zitten we ergens tussen een 8 en een 9 dus ik vind dat mijn school me gewoon een 8,5 hiervoor mag geven
Oud 11-12-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, heb het aan de docente gevraagd en zij zegt dat het makkelijk op internet is te vinden, maar heb me rotgegoogled en kom nergens op uit, vandaar...
Ik zou haar dat zeggen en dat je ook anderen gevraagd hebt, maar dat die het ook niet kunnen vinden.

En anders zou ik die omrekentabel gebruiken of het zelf omrekenen, als je weet wat de grens tussen voldoende/onvoldoende is moet dat volgens mij gewoon kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 16:24
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Zelf omrekenen kan trouwens niet goed. Ik doe internationaal engels zeg maar, en daar rekenen ze van 0 - 7, maar hoger dan een 3 is een voldoende. Toen ik een engelse 5 had gehaald, had mijn school dat omgerekend tot een nederlandse 8.7. Dus, echt omrekenen lukt zelf niet. Althans, lukte mij niet..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Misschien een domme vraag, maar: kan je het niet aan die docent vragen?

En anders misschien toch zelf uitrekenen? Ik weet niet of het klopt, maar bv. vanuit het Belgisch systeem zou het als volgt kunnen zijn (de voldoendes, je moet natuurlijk ook weten waar de grens tussen voldoende-onvoldoende ligt):
10 = 5,5
11 = 5,95
12 = 7,4
13 = 7,85
14 = 8,3
15 = 8,75
16 = 8,2
17 = 8,65
18 = 9,1
19 = 9,55
20 =10

Of misschien kan je iets met het grade point average systeem?
Dit klopt niet helemaal hoor Een hoger Belgisch cijfer zou ook een hoger Nederlands cijfer moeten zijn, jij schommelt een beetje
Oud 12-12-2007, 12:20
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Zelf omrekenen kan trouwens niet goed. Ik doe internationaal engels zeg maar, en daar rekenen ze van 0 - 7, maar hoger dan een 3 is een voldoende. Toen ik een engelse 5 had gehaald, had mijn school dat omgerekend tot een nederlandse 8.7. Dus, echt omrekenen lukt zelf niet. Althans, lukte mij niet..
nee hier dus ook niet.
Ze zijn erg bezig met internationalisering (Balonier proces of zoiets )
en daarmee wordt de Deense 10 (het op één na hoogste cijfer, 11 bestaat namelijk niet en 12 is het hoogste) vertaald naar een B en een B wordt naar het Nederlands vertaald naar een 7 wat mij toch behoorlijk onterecht lijkt??
De docent hier vertelde dat je eigenlijk nooit een 12 haalt hier namelijk, tenzij je bijv. meer kennis hebt dan de docent enz.
Een 10 wordt hier als ontzettend goed genoemd en je slaagd vanaf een 2 (en vervolgens kan je 4, 6, 8 en 10 halen). Dan zou een Deense 10 toch niet in vergelijking mogen staan met de Nederlanse 7?? ik vind dat wel heel raar hoor.
Oud 12-12-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
nee hier dus ook niet.
Ze zijn erg bezig met internationalisering (Balonier proces of zoiets )
en daarmee wordt de Deense 10 (het op één na hoogste cijfer, 11 bestaat namelijk niet en 12 is het hoogste) vertaald naar een B en een B wordt naar het Nederlands vertaald naar een 7 wat mij toch behoorlijk onterecht lijkt??
De docent hier vertelde dat je eigenlijk nooit een 12 haalt hier namelijk, tenzij je bijv. meer kennis hebt dan de docent enz.
Een 10 wordt hier als ontzettend goed genoemd en je slaagd vanaf een 2 (en vervolgens kan je 4, 6, 8 en 10 halen). Dan zou een Deense 10 toch niet in vergelijking mogen staan met de Nederlanse 7?? ik vind dat wel heel raar hoor.
Dus je hebt een -2, 0, 2, 4, 6, 8, 10 en 12? Vanaf 2 is het voldoende en een 12 is echt een soort 10+ ofzo (wat we in NL dus niet kennen)? Interessant...

Maar ik heb geen idee hoe je het om kan rekenen of waar je zoiets kan vinden om internet. Ik heb er zelf een tijdje geleden eens naar gezocht, maar niets gevonden, helaas
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 20:48
Gunkan
Gunkan is offline
Damn zeg! Ik heb ook effe gezocht en inderdaad: het is wel verdraaid moeilijk om iets te vinden over dit onderwerp. Ik ben bang dat het niet zo makkelijk is als die docent denkt!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 21:52
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dus je hebt een -2, 0, 2, 4, 6, 8, 10 en 12? Vanaf 2 is het voldoende en een 12 is echt een soort 10+ ofzo (wat we in NL dus niet kennen)? Interessant...

Maar ik heb geen idee hoe je het om kan rekenen of waar je zoiets kan vinden om internet. Ik heb er zelf een tijdje geleden eens naar gezocht, maar niets gevonden, helaas
ja, wat je zegt, dat klopt inderdaad

dus de vertaling die er nu, volgens de officiele formulieren aangegeven wordt, vind ik behoorlijk onterecht. een 7 is natuurlijk een okay cijfer, maar staat niet in verhouding met den deense '10' (de docenten vonden het project 'zeer goed', 'zeer professioneel' en 'verniewend'). Uiteraad heb ik mijn studiepunten ook gewoon met een 7 maar toch... of ligt dat nou aan mij
Oud 12-12-2007, 21:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Damn zeg! Ik heb ook effe gezocht en inderdaad: het is wel verdraaid moeilijk om iets te vinden over dit onderwerp. Ik ben bang dat het niet zo makkelijk is als die docent denkt!
Nee. Inderdaad
maargoed, nu is er dus de beoordeling aangegeven zoals ik hierboven heb beschreven.

12 (deens) = A = 8,9 of 10 (Nederlands)
10 (deens) = B = 7 (Nederlands)
8 (deens) = B = 7 (Nederlands)
6 (deens) = C = 6 (Nederlands)
4 (deens) = C = 6 (Nederlands)
2 (deens) = D = 5 (Nederlands, dus niet geslaagd, maar in Denemarken wel geslaag)
0 en -2 (deens) = F (niet gehaald) = lager dan 5 (Nederlands)

zeg nou zelf, dit gaat toch nergens over
dan zou een nederlandse 8 net zo goed zijn als een nederlandse 10.
Zeg maar; als een Deen in Nederland een 8 haalt, wordt dat in Denemarken vertaald naar een 12 (het allerhoogste) terwijl een 8 toch echt gewoon 'goed' is in Nederland, maar niet uitstekend betekend...
Oud 13-12-2007, 06:21
Gunkan
Gunkan is offline
Yep... Dan is dat toch iets dat spreekt voor internationale standaarden, zoals we hier zien gebeuren. Niet dat ik die Amerikaanse standaard met GPA's nou zo leuk vind, maar het maakt het vergelijken wel een stuk gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Dit klopt niet helemaal hoor Een hoger Belgisch cijfer zou ook een hoger Nederlands cijfer moeten zijn, jij schommelt een beetje
Ik begrijp je niet helemaal, maar ik schommel niet; ik heb voor ieder 'Belgisch punt' 0,45 'Nederlands punt' genomen. Heel stabiel dus juist.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 14:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik begrijp je niet helemaal, maar ik schommel niet; ik heb voor ieder 'Belgisch punt' 0,45 'Nederlands punt' genomen. Heel stabiel dus juist.
Een Belgische 15 is bij jou een beter cijfer dan een Belgische 16 volgens je Nederlandse normering
Oud 15-12-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Een Belgische 15 is bij jou een beter cijfer dan een Belgische 16 volgens je Nederlandse normering
Daar is iets fout gegaan idd.

Alleen geen fout in de berekening, maar in het typen. Ik heb het aangepast.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten