Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is wel zinvol baantjes te scheppen waarmee uitkeringen kunnen worden aangevult en waarmee bepaalde groepen werklozen een beetje arbeidservaring kunnen op doen als het ware. Verder is het ook zinvol om een beleid te voeren waarmee mensen makkelijker naar het arbeidsaanbod toe kunnen, denk aan woningbouw, goedkope reiskosten etc, oftewel, zorg ervoor dat mensen mobiel zijn. Als iemand voor een baan in amsterdam(of ergens anders) eerst 3,5 jaar op een wachtlijst moet staan voordat er een betaalbare woning kan worden verkregen, dan moet men niet verbaast zijn als mensen niet op zulk aanbod aan de andere kant van het land reageren bij wijze van spreken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Desalniettemin spreekt het idee van sociale dienstplicht me er aan en lijkt het me nuttig. Ook voor veel mensen die van de middelbare school komen lijkt me een jaartje legerdienst, broederdienst of iets anders een zeer nuttige en vormende ervaring.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, is dat iets dat jij gaat doen als je tussen studie en bijpassende baan werkeloos bent? Dat zou dan wel verplicht zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk die sociale dienstplicht kost ook banen, want als je mensen vrijwilligers werk oplegt, zullen bedrijven en diensten bepaalde taken ook liever uitbesteden aan onbetaalde krachten ipv mensen die er gewoon voor betaald krijgen. Kost dus ook werk. Ik vind het en sich een goed plan. Maar ik erger me een beetje aan de generaliserende houding van de VVD: Su frauderuh allumaaal... Bullshit natuuurlijk. De controles zouden beter moeten zijn. En als de minimum lonen hoger zouden zijn, dan komen mensen die eerst een uitkering hadden ( waarvan het moeilijk rondkomen is ), niet ineens veel minder hebben om van rond te komen. Want als je een uitkering hebt, krijg je huur en zorgtoeslag, etc. In veel gevallen vervalt dit bij het krijgen van een baan, en hou je dus per maand minder over om van te leven. Als ze dit nu eens aan zouden passen, dan zouden die problemen al uit de lucht zijn. |
![]() |
|
In de familie van m'n vaders kant zitten ook een stel beroepswerklozen. Die zitten niks anders te doen op feestjes dan afgeven op hoe zwaar ze het wel niet hebben met hun uitkering en dat ze, omdat ze niet 'kunnen' werken (ziek zwak en misselijk en ondertussen roken als ketters), het toch veel slechter hebben dan de andere mensen in Nederland. Vervent SP aanhangers. Niet overigens omdat ze sociaal zijn ofzo, maar gewoon omdat ze zelf met 0 inspanning zoveel mogelijk geld willen vangen.
Ik ben, in princiepe, tegen 'dwangarbeid'. Maar dit soort mensen mogen ze wat mij betreft naar de Goelag sturen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja TID ik weet wel dat jij je slachtoffer voelt als er iets gebeurt wat met jou en je heilige rechtse denkbeelden te maken heeft. Ik hoopte ook eigenlijk op een reactie van een wat verstandigere VVD er alhier, die wel bereid is om na te denken en te redeneren, met een verstand dat niet op nul staat.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik dacht meer aan baantjes zodat mensen ook aan kunnen tonen dat ze wel wat willen doen, wat een werkgever dus als positief zou kunnen opvatten. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
top idee!
ik denk dat het voor de werklozen zelf ook prettig is. ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten, dit haalt altijd weer het beste in me naar boven. ik ken wat werklozen die vrijwilligerswerk doen in deze sector, en ze voelen zich niet alleen nuttig, ze leren ook mensen kennen en hebben echt plezier in het werk. wel een ding: je moet er wel een TIEP voor zijn ![]() en die mensen voor wie het niets is, kun je beter geen sociale dienstplicht geven in de zorg.... maar bijv. op een andere manier (gemeente ofzo?) maar das mijn bescheten mening ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Op zich heb ik niks tegen een sociale dienstplicht, zolang men afstapt van het idee dat 'sociaal' per definitie wil zeggen dat je voor bejaarden en gehandicapten moet gaan zorgen. Daarnaast zou het zelfs iets nuttigs zijn voor alle schoolverlaters. Diensplicht is me daarvoor een veel te zwaar woord. Iemand die al vijf jaar bij de scoutsleiding zit heeft wat sociale dienstplicht betreft waarschijnlijk 100 keer meer bijgebracht dan een werkloze metaalarbeider die gehandicapte wezen een verhaal voor het slapengaan moet gaan voorlezen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |