Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 16:18
Gus
Gus is offline
Aaah! Help! Ik heb een pagina, die een pagina met DIV layertjes opbouwt. Dat gebeurt door een javascript, die dynamisch aan de hand van een heel stel voorwaardes etc. dingen schrijft naar het document.

Dus, even heel simpel, zoiets:
<SCRIPT>
document.write('<DIV ID="test" STYLE="position: absolute; top:100; left:100; width:200; height:300">');
document.write('inhoud van de div');
document.write('</DIV>');
</SCRIPT>

In IE werkt dit prima, maar in Netscape wordt de hele STYLE regel schijnbaar genegeerd! Ik snap er niks van, maar de positie is niet absoluut, en al helemaal niet op de coords die ik heb opgegeven. Een externe CSS declaratie werkt weer wel, maar die kan ik niet goed dynamisch wegschrijven met javascript...

Is er een manier om zo'n DIV tag "direct" in Netscape te laden en ervoor te zorgen dat hij goed wordt gerenderd, met style attributen en al?

help.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 16:49
JJzD
JJzD is offline
was het niet iets met layers die hetzelfde deden??
Oud 27-07-2002, 16:51
JJzD
JJzD is offline
overigens is ns4 niet echt de moeite waard om mee rekening te houden
met 1,2 % marktaandeel en steeds sneller slinkend zou ik me er niet al te druk om maken als je het niet snel hebt opgelost
Oud 27-07-2002, 21:39
M@rco
M@rco is offline
  1. NS4 + CSS is sowieso vragen om problemen...
  2. NS4 kan niet overweg met het id-attribuut (dus je zult class moeten gebruiken);
  3. Je moet de waarden voor height, left, top, enz. wel in een bepaalde eenheid opgeven (px in dit geval)...
  4. height werkt ook niet in NS4, dus voor het geval je je straks afvraagt waarom dat niet werkt... als het echt nodig is is dat wel op te lossen door een transparante gif met een hoogte van 300px in de div te plaatsen.
Heb dit ff getest in NS4 en het werkt prima:
Citaat:
<script type="text/javascript">
<!--
document.write('<div class="test" style="position: absolute; top: 100px; left: 100px; width: 200px; height: 300px">');
document.write('Inhoud');
document.write('</div>');
//-->
</script>

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 07:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
M@rco schreef:
  1. NS4 + CSS is sowieso vragen om problemen...
NS4 is sowieso vragen om problemen.
Oud 28-07-2002, 08:53
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
NS4 is sowieso vragen om problemen.
das gelul
je moet zorgen dat de site die je ontwerpt met zoveel mogelijk browsers samenwerkt
en je kunt je code altijd checken via http://validator.w3.org dan krijg je te zien waar er misschien problemen zitten
Oud 28-07-2002, 12:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
das gelul
je moet zorgen dat de site die je ontwerpt met zoveel mogelijk browsers samenwerkt
en je kunt je code altijd checken via http://validator.w3.org dan krijg je te zien waar er misschien problemen zitten
Zelfs de Validator van het W3C laat niet alle problemen met Netscape zien, omdat Netscape 4 niet goed W3C compliant is. En dat is KUT. KUT voor Netscape 4 gebruikers (die inmiddels toch wel eens hadden mogen upgraden naar een 6 of een 7, of, beter nog, een Mozilla).
Oud 29-07-2002, 10:43
Gus
Gus is offline
Ok, bedankt! Ja, 't is allemaal wel waar, NS4 is eigenlijk totaal uitgespeeld op de browsermarkt. Maar ik had ooit bedacht dat NS4 compatibiliteit meteen ook compatibiliteit met alle andere halfgare browsers betekende. Dus vandaar. Nu is het meer een persoonlijke uitdaging geworden...
Ik ga de class oplossing meteen proberen, erg bedankt.

-gus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten