De vraag is duidelijk lijkt mij. Geef ook even een redenering waarom je je zo voelt aangetrokken tot die filosoof (filosofen). Als je echt geen concreet persoon aan kunt wijzen, dan is een filosofische stroming ook goed (bijv. logisch-positivisme, epicurisme, nihilisme etc.)
Twee filosofen vind ik qua werken enorm interessant, Kierkegaard en Wittgenstein. Kierkegaard, misschien wel de belichaming van het nihilisme, vanwege zijn extreem pessimistische denkbeelden over het leven, continue afvragend over het hoe, wat en waarom van het leven. Alhoewel ik zeer positief tegen het leven an sich sta, ben ik het vooral met hem eens wat betreft het nut er van... dat we allen leven, consumeren en uiteindelijk, na de dood, belanden in het grote Niets.
Wittgenstein is de tweede filosoof die ik erg intrigerend vind, die aan de hand van "taalspelen" hoe vaak er in de alledaagse taal begrippen voorkomen waardoor wij, als we er over nadenken, louter met paradoxen worden geconfronteerd. Taalfilosofie ten top... met name de Tractatus Logico-Philosophicus is aan te raden (wel zware kost).
Nu jullie,

.